hallo dames, ik vroeg me af wat jullie gedaan hebben om weer een beetje in model te komen? ik ben nu zelf 24 weken zwanger en ben nu erg hard aan het groeien. zelf zat ik aan pilates te denken. en weet ook iemand wanneer je daar dan mee mag beginnen? alvast bedankt
Zumbaaaaaaahh En verder weer beter op mijn eten/drinken letten. Pilates mag je volgens mij altijd doen, zoals elke sport maar je moet goed op je lichaam letten en ik zou de eerste weken nog geen intensieve buikspieroefeningen doen.
Ik doe 1 x in de week fysiofitness (door zware zwangerschap heb ik dat nodig) en 1 x in de week aquarobic. Dan probeer ik tussendoor soms een stukje te fietsen. Maar je moet t echt de tijd geven merk ik wel. Het verschilt natuurlijk, ken genoeg vrouwen waarbij je amper ziet dat ze 9 maanden gedragen hebben. Mijn buik heeft t goed zwaar gehad (had een hele grote buik) en dat zie je nu nog steeds. Echter zijn mijn buikspieren ook nog niet gesloten en mag ik dus ook nog geen buikspieroefeningen doen! Dus strakker krijg ik hem ook niet echt... Ik merk wel dat het 'vanzelf' (met alle lichte inspanningen zeg maar) wel wat rechttrekt, maar hijs nog steeds wat bol. Achja ik ben nog steeds 10 kilo meer dan voor de zwangerschap. Al was ik er 35 aangekomen. Inprincipe mag je alles doen, je moet alleen niet te hard willen.
als ik het goed begrijp moet je met buikspieroefeningen dus wachten tot je buikspieren gesloten zijn, maar hoe weet je of het zo ver is.
Dat kun je voelen. Als je plat ligt en omhoog komt met je hoofd (je buikspieren dus aanspant) kun je voelen of er nog een opening tussen je spieren zit. Je ziet het vaak ook omdat je buik dan een beetje puntig eruit ziet. Bij sommige vrouwen is het met 6 weken al helemaal weg en bij anderen duurt het een half jaar. Je mag dan wel schuine buikspieroefeningen doen, maar geen rechte.
Ik ben door de bv en veel wandelen met de kinderwagen zonder verdere moeite weer zo op mijn oude gewicht gekomen. Maar strak in vorm is nog een ander verhaal . Daar moet ik toch echt voor sporten. Ik weet niet wanneer Pilates o.i.d. weer mag, maar ik weet wel dat ik er het eerste half jaar sowieso niet aan moest denken. Ik had het al druk genoeg . En daarna mag het denk ik wel. Vooral goed naar je eigen lijf luisteren.
Ik ben ook door wandelen en bv vanzelf weer op gewicht gekomen na 6 maanden. Strak ben ik al jaren niet geweest, daar ga ik na de volgende wel weer wat aan doen. Een tip van mijn mensendieck pufjuf: eerst je bekkenbodem weer op orde krijgen voordat je buikspieroefeningen gaat doen! Anders kan je door je sterke buikspieren en slappe bekkenbodem verzakkingen krijgen en is het moeilijker om je bekkenbodemspieren weer strak te krijgen. (en geloof me: dat wil je anders blijf je in je broek plassen!)
na 4-6 weken weer rustig beginnen met sporten (als je er dan zin in hebt) Je bekkenbodem moet idd weer sterk worden voordat je zwaar gaat belasten. Je bekkenbodem kun je al direct na de bevalling gaan oefenen, ook als je een knip hebt gehad. Ikzelf ben door veel wandelen en bv geven redelijk snel weer op gewicht gekomen. In vorm duurde wat langer, daarvoor was sporten wel nodig, vooral de buikspieren.
Tja voor mij geldt (helaas) flink streng op dieet.. Gelukkig hoef ik er niet voor/ er bij naar een sportschool want daar voel ik me echt niet happy..
Meestal ga je met 6 weken op nacontrole bij je vk/gyn. je kan dan daar vragen of je buikspieren gesloten zijn (die tijd heb je ook wel nodig) zo ja dan kan je pilates doen.. eerder zou ik geen pilates (is een behoorlijke (goede, maar dan nog niet) belasting op je buikspieren) doen maar gewoon genieten/wandelen en dat soort dingen. Het heeft toch wat tijd nodig.