Sinds gisterenochtend heb ik zeer pijnlijke steken in mijn buik. Het zit vlak boven mijn navel en nog onder mijn ribben, maar geheel van links naar rechts. Het zijn aanvallen die max een minuut duren, maar zo pijnlijk dat ik zowat dubbel lig van de pijn. Het begint met pijnlijke steken en hierdoor verkrampt de boel ook daar lijkt het. Er zit totaal geen regelmaat in. De ene keer heb ik 5 aanvallen in een uur, maar het kan ook zomaar 3 uur wegblijven. Ook zit er geen verband met eten/drinken etc. Ik voel me verder prima. Ja wel wat moe, maarja ik werd vannacht om 4.30 wakker vd pijn, waardoor ik al sinds dat tijdstip op ben. En vanochtend 1x diarree, maar de rest vd dag niet meer. Ook voelt die plek van me buik wat beursig aan. Herkent iemand dit of heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Paracetamol (2 per keer) helpt niet helaas.
Verstopte darmen? Ik heb dat eens gehad.. werd ook gek van de pijn. Bleek de boel boven vol te zitten. Ook omdat je diarree hebt
nierstenen misschien? Heb ik ooit gehad en echt ongelofelijk pijnlijk, ik doe nog liever een bevalling..... Maar het is voor mij al heel wat jaartjes geleden dat ik dat had, dus weet eigenlijk niet meer op welke plek dat precies zat.
Als ik een pijnaanval krijg van mijn darm dan lig ik ook helemaal dubbel. Het begint onder mijn ribben en ik voel de steken door mijn hele darm gaan. Op een gegeven moment moet ik spugen van de pijn en dan komt er diaree en is t over. Ik heb dan wel een spastische darm. Dit duurt meestal een halve dag en als ik pech heb een hele. Als je t niet vertrouwt en de pijn blijft op 1 plek dan even raadt vragen bij de hap?
Ai dit klinkt niet fijn! Ik denk ook aan nierstenen... mijn schoonvader heeft het weleens en die ‘aanvallen’ zijn ook zoals jij beschrijft. Misschien langs een huisartsenpost als het zo doorgaat? Sterkte!!
Omdat het niet constant aanwezig is en ik gisteren nog dacht dat het wellicht misschien buikgriep was, maar aangezien het verloop gek blijft gaan ga ik idd overmorgen ff de ha bellen als het dan nog niet over is.
Hahaha hou het op eigenwijs Stel dat ik daar kom en ik krijg geen aanval, dan voel ik mezelf er ff een beetje voor lul zitten . Heb nog steeds hoop dat iemand het herkent als buikgriepje ofzo
Ja maar je hoeft toch niet ter plekke een aanval te krijgen? Dat je het nu hebt telt. Dat je de hele dag steeds aanvallen hebt, DAT telt...Niet of je daar ter plekke pijn hebt natuurlijk. Als je wat mankeert kan een arts dat voelen, of laten bekijken dmv een echo, whatever.....Feit is dat jij veel pijn hebt en dus blijkbaar iets mankeert. En een arts weet ook heus wel dat dat niet altijd ter plekke voor zijn neus gebeurd.....
Tnx ja ik weet het . Ik ga het morgen even aankijken. Is het morgen nog steeds aanwezig, dan bel ik ff naar de hap
Onze kids hadden vorige week buikgriep, waarna ik ook last kreeg.. Geen diarree, overgeven, koorts. Alleen moe en maag/darmkrampen. Ook hoog in de buik. Die krampen waren best pijnlijk... Overigens wel de hele dag een pijn op de achtergrond. Na 2 dagen werd het minder. Bij mij was het dus waarschijnlijk een milde buikgriep. Maar ik lag niet dubbel van de pijn. Ik zou morgen toch even Hap bellen als het niet minder is hoor. Al is het alleen maar voor advies.
Jawel kan wel. Diarree is daar 1 van de symptomen van. Dan gaat alleen de dunne ontlasting langs de verstopping. Ik heb het prikkelbaar darm syndroom, ik lig soms letterlijk op de grond van de pijn en heb dan ook diarree, soms komt het pas een dag later los en dan is de pijn opeens weg.