Hoi Mijn oudste is in dec 4 geworden, en nu hij naar school gaat al een paar keer flink ziek geweest. 2 weken terug een kuurtje gekregen tegen keelonsteking, 40,2 gr koorts had ie. Na een week was hij helemaal opgeknapt en nu begint hij weer. Dus weer naar de HA geweest, vond het nl nog al snel na zo`n kuur, maar ze denken verzwakte weerstand en grieperig. Nu heeft hij wisselend koorts/verhoging. Dus de ene dag 37,7 de andere dag 38.6 Maar nu mijn vraag: Hij klaagt ontzettend over zijn benen Als hij even geslapen heeft kan hij bijna niet op zijn benen staan. Nu gisteravond met zetpil in bed gelegd na een paar uur huilend wakker omdat hij zon pijn heeft. vanacht bij ons gelegden en zo onrustig en schoppen met die benen om de 5 min!! Nu dachten/denken we aan groeipijn, dit heeft hij eigenlijk nooir gehad terwijl hij erg lang is voor zijn leeftijd maar overdag heeft hij er soms ook wel last van, dan wil hij opstaan voor de wc en zakt hij bijna door zn benen. wat denken jullie? verzwakt door de griep of groeipijn of nog iets anders en moeten we er wat mee? Bedankt!
Misschien toch even overleggen met de huisarts voor de zekerheid? Sorry ik heb geen ervaring met groeipijnen, succes en beterschap!
Groeipijnen zijn vaak alleen 's nachts. Onze jongste heeft er regelmatig last van. Dan is het ineens huilen en heeft ze zere benen. Wij wrijven dan en na 10 a 15 minuten is het over en slaapt ze weer verder. Soms gebeurt het dan nog een keer die nacht. Nu slaapt ze al 3 nachten zonder pijn. En maak ook niet uit wat ze overdag doet. Lijk mij, dat het bij jouw zoontje meer griepverschijnselen zijn. Je ziet verder niks aan die benen van opgezette knieën of enkels?
Nee we zien verder niks. wel wat vlekkerig. Hij heeft nu 37,1 en gister 37,9 Dus niet echt koorts meer. Hij heeft het nu met ups en downs al zo`n anderhalve week
Mijn oudste had vorig jaar na ziek zijn ook steeds last van pijn in haar benen, totdat ze echt huilend uit school kwam en ik haar maillotje uittrok. Ze had hele opgezette knieën en enkels en allemaal vlekjes. Verder geen koorts ofzo. Ze bleek Henoch schonlein te hebben. Gelukkig niet ernstig, geneest met rust, maar was wel schrikken. Deze ziekte zien ze vaak bij kinderen die een keelontsteking hebben gehad. Vandaar mijn vraag, of je niks aan die beentje ziet.
Heeft je huisarts geen telefonisch spreekuur? Als het vaker voorkomt dan zal de huisarts je telefonisch gerust stellen... Is dat niet het geval kun je meteen een afspraak maken.
@ Stroopie thnx voor je reactie Nee ik zie hele vlekkerige benen. Hij geeft bij zijn enkels en knieen dus een beetje de gewrichten wel wat pijn aan. heb hem thuis gehouden van school. Hij loopt wel gewoon naar de wc en speelt ook wel af en toe hij zegt dt hij nu niet echt pijn heeft. meer met vlagen. Gelukkig had je dochter niks ernstigs! Komt dit vaker voor na keelontsteking? Mijn HA belt mij vandaag nog terug over iets dus ik kan het even aankaarten..
Dat heb ik ook wel eens gehoord, maar als een kind heel snel groeid zei mijn huisarts en het CB dat het best kan dat kinderen pijnlijke spieren en gewrichten e.d. kunnen krijgen.
Jeetje meid wat sneu voor J.! Is hij echt zo lang dan? Ik heb geen advies, ja misschien een keer langs een osteopaat ofzo. Verder wilde ik je alleen even gedag zeggen geen hyves meer? Heb je niet op fb volgens mij toch?
mijn zoon was ook al een tijdje ziek en kuurtjes gehad toen kreeg hij ook opeens vlekken wat later dik en blauw werd en ook veel pijn in de benen heeft 3 week niet kunnen lopen bleek dat hij henoch-schonlein had
Hey! ja hij zit in maat 110 van broeken en die lengte word soms al aan de krappe kant. Hij heeft een enorme groei spurt gemaakt. Echt de lengte in Nee geen hyves meer wel fb pb je wel ff!
Als hij veel zit, dan klopt het, dat hij niet zoveel pijn heeft, maar zodra hij gaat lopen en spelen, zal het wel weer opspelen. Als mijn dochter bleef zitten, dan had ze ook geen pijn, maar naar een hele dag op school en lopen en spelen, toen was alles heel erg opgezet en had ze veel pijn. Het komt niet veel voor, maar is ook niet zo heel erg zeldzaam.
Noem hoe je het noemen wil, maar het bestaat wel degelijk! Elk kind is anders en groeit anders en reageert daardoor anders op de groei. Beetje erg kort door de bocht deze reactie! @ts Ik zou idd even contact met huisarts opnemen, just to be sure.
Korter door de bocht kan bijna niet De pijnen zijn wel degelijk echt, alleen dat het door groeispurten veroorzaakt zou worden is nooit wetenschappelijk aangetoond. Kijk dat klinkt toch anders Zie bijvoorbeeld: Groeipijn - Wikipedia (zie ook de links onderaan)
M heeft ook die pijnen, met name in de avond. Bij haar is inderdaad een verband met spanning en soms ook met bepaalde inspanning. Veel touwtje springen = pijn in haar benen. Ik merk wel dat als ze zelf naar school fietst het weer minder lijkt te worden, dus bewegen doet wel goed. Mijn moederdiagnose zit echter vooral in de richting van spanning en algehele fysieke misere (als ze ziek wordt / is geweest speelt het weer op). Overigens hoort bij griep ook wel spier- en gewrichtspijn. Mijn zoontje zei tijdens zn griep 'ik kan niet meer lopen' ... Maar even langs de huisarts kan natuurlijk geen kwaad!