Vraagje over duimen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eden28, 25 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Wanneer ging jullie kindje duimen (als ze dat natuurlijk gingen doen). Mijn oudste was een spenen kind en mijn middelste is na 4 maanden gaan duimen. De speen gaf ik hem wel maar was niet echt een favoriet. Omdat hij zoveel huilde was ik super blij dat hij ging duimen omdat hij zichzelf kon troosten en een tevreden baby werd vanaf dat moment. Hij was toen 4 maanden. Bij mijn dochter merk ik nu hetzelfde. Ze was vandaag en gister al druk op zoek naar haar duim maar omdat ze nog haar vuistjes vaak dicht heeft gaat niet alleen haar duim maar de hele hand erin en dat wilt ze niet.

Wanneer lukte het jou kindje? Mijn middelste duimt alleen om in slaap te komen maar eenmaal in slaap duimt hij niet (gelukkig) of als hij verdrietig is.

2. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje de laatste dagen af en toe alleen zijn duim ipv ook andere vingers of handje.. Word steeds meer maar nog niet echt als troost in bed. Hoop dat hij dat wel gaat doen want speen pakt hij niet. Van de week wel 1x overdag.. Hoorde ik hem wakker worden.. Liep naar hem toe en had ie ze duimpje in zijn mond en sliep door... Zo schattig!!

3. lusa30

lusa30 Actief lid

4 dec 2012
    156
    0
    0
    Mijn dochter ging met 9 weken duimen en sindsdien is ze ook door gaan slapen s nachts. Kinderen die duimen zijn zoete kinderen zeggen ze. Bij mijn dochter klopt dit wel

4. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ze is al heel zoet maar dan wordt ze helemaal makkelijk denk ik

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Hier ook zo rond de 8weken, en ook een zoet en doorslapende baby.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier met 9 weken gaan duimen en is ook heel zoet en een goeie slaper :)

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook rond de 2 maanden dat ze ermee begon. Helaas altijd een slechte slaper geweest maar sinds 9 maanden slaapt ze heel goed en ze huilt ook vrijwel nooit als ik haar naar bed breng. Als ze eenmaal slaapt duimt ze overigens niet meer. Sindskort slaapt ze door, hoera ;) het gaat hier over de jongste trouwens.

8. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Van mijn dochter hebben we duimende echofotoos en vanaf het eerste uur na de geboorte duimt ze. Volgens de vk destijds heel bijzonder want de meeste pasgeborene kunnen hun duim niet vinden maar ons meisje wist feiloos hoe het moest. Ze is nu twee en duimt gelukkig alleen als ze haar knuffeltut heeft dus we kunnen het wel beperken.

9. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier meteen vanaf het begin duimen! Als hij moe wordt, hup duim in de mond en vrijwel meteen slapen. Hier dus ook een gemakkelijke slaper, die heel tevreden is met z'n duimpje en nog nooit een speentje nodig heeft gehad.

10. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier zat ze op het cb op mijn schoot en plots ineens rustig op haar duim te sabbelen. Dt was met 4 maanden. Nu duimt ze niet echt nog, het is meer duim in de mond en af en toe aan likken :D

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    Tijdens de pretecho zat ze al te duimen!
    Na de geboorte afentoe perongelijk, met vaak een halve vuist erbij:D
    Speen vond ze direct al vies, maar accepteerde ze wel.

Vanaf 3 mnd is ze echt gaan duimen & is de speen weg.

Ze is een heel tevreden meisje en heeft geen slaapproblemen. :)

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier vanaf 3 maanden. Dat viel samen met de dagen dat ze leerde grijpen naar dingen. Ze had al eerder andere of meer vingers in haar mond.

Sinds ze duimt weigert ze haar speentje, niet meer nodig gehad. Ze doet het alleen als ze moe is of honger heeft.

13. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hier is ie vorige maand met duimen begonnen, met 9 maanden. In het begin had hij een speen maar met 5 mnd hebben we die weggegooid omdat we er snachts constant uit konden om dat ding terug te doen. Toen ie voor vorige maand voor het eerst ziek was heeft ie ze duim uitgevonden en het geeft hem veel rust.

14. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier is dochter van 8 weken nog op zoek naar haar duim. De eerste weken wou ze wel een speen, had grote zuigbehoefte, maar nu niet meer, ze sabbelt nu ook op haar handje, want de duim zit vaak nog verstopt in het vuistje.
    Met de echo's zagen we vaak dat ze haar duimpje in de mond had en nu lukt het haar nog niet...

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

De oudste met 10 weken, de jongste met 2 maanden, maar die slaapt op haar buik en dan heb je wat meer grip op je duim, omdat het matras meehelpt... ;)

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Geen duim, maar z'n wijsvinger :p
    De eerste weken wilde hij wel een speen, maar dat hield snel op. Tot 11 maanden vroeg hij om een nachtvoeding. Daarna was het van de één op andere dag over en ontdekte hij z'n vinger. Vanaf dat moment kan hij ook zelf in slaapvallen en geen gebroken nachten meer.

Deel Deze Pagina