Lastig, lastig... Op zoek naar een leuke vakantie voor deze zomer. Onze zoon zal dan 10 maanden zijn. We houden zelf heel erg van 'ondernemen', zoals het bezoeken van oude gebouwen/historische plaatsen/mooie natuur en daarnaast willen we een paar dagen strand. Ik wil geen 10 uur gaan vliegen en aangezien ik de enige ben met een rijbewijs wil ik ook geen 11 uur gaan autorijden... Frankrijk, Duitsland, Luxemburg... beetje saai. Spanje/Mallorca, etc is ook niet echt 'ons ding' omdat er naar mijn idee niet echt veel meer is dan strand en souvenirswinkeltjes enzo Maarja, wat is nu een mooie/leuke vakantie met een baby?!
En we zoeken ook een plaats waarbij je een 'veilig gevoel' krijgt, mocht er medische zorg nodig zijn voor onze zoon. Hij is kerngezond dus uiteraard verwacht ik dat niet, maar als hij ineens in een ziekenhuis beland dan heb ik dat liever in Spanje/Italië dan bijvoorbeeld in Egypte of Servië
Je noemt Mallorca als voorbeeld en als je daar in je resort aan het strand blijft dan geef ik je inderdaad gelijk. Ga je daarentegen een auto huren en het hele eiland over, tja, dan kom je wel terug van 'strand en souvenirwinkeltjes'. Het is echt een schitterend eiland met veel leuke dorpjes, mooie natuur, bergen etc. etc. Ideaal als je mooi weer/kort vliegen en dingen ondernemen met elkaar wil combineren. Niet dat je er heen 'moet' hoor maar ik dacht vroeger ook zo over dat eiland, tot ik er heen ging i.v.m. vrienden die er zijn gaan wonen.
Wij gaan naar Antalya Titanic Resort in Juni, dan is mijn zoontje ook 10/11 maanden, het is zeer mooie hotel! Google maar anders even.. Nadeel hotel is wel erg duur(250 euro pernacht, 2 pers & 1 baby) Wij gaan voor 2 weken, daarna gaan we naar Kusadasi daar hebben we een zomerhuisje.. Maar Titanic Resort is 1 van de beste hotels in de hele wereld!
Corsica is ideaal! heel mooi eiland, veel mooie natuur. ook oude plaatjes, gebouwen enz. En ook hele uitgestrekte zandstranden. Bovendien op maar 2/3 uurtjes vliegen.
Wilde ik ook zeggen: Kreta! Groot eiland, genoeg culturele bezienswaardigheden, mooie steden, prachtige natuur en natuurlijk zon, zee en strand. Als je meer info wilt, wij komen al 6 jaar op Kreta en zijn er nog steeds niet op uitgekeken.
Tips voor Kreta lijken me wel wat ja! Welk gebied, welk hotel, welke bezienswaardigheden, waar is het beste (kindvriendelijke) strand, etc.?
Portugal, vliegen op faro en dan auto huren en het binnenland ingaan. Heb je supermooie plaatsen, en is niet al te duur
Lees dit bericht nu pas weer. Kreta is zo groot! Kijkend naar het feit dat je een kindje hebt, zou ik een accommodatie zoeken die niet te ver van de luchthaven Heraklion af ligt. Ik zou dan kiezen voor bv. Stalis. Mooie stranden en lekker centraal. Waar wij helemaal weg van zijn is Koutouloufari. Dat is een bergdorpje boven Chersonissos. Pilots Villas is een super appartement bijvoorbeeld (zie ook Zoover). Koutouloufari is een idylisch bergdorpje met allemaal knusse restaurantjes en winkeltjes. Je kijkt vanaf het dorpje heel mooi over de baai en de zee, prachtig daar en heel gemoedelijke sfeer! Enige nadeel is dat je de berg af moet om naar het strand te gaan (er af gaat nog wel, maar naar boven is redelijk pittig). Piskopiano is het naastgelegen dorpje, loopt in elkaar over. Bezienswaardigheden in de omgeving: Knossos, steden Heraklion en Agios Nickolas, Lassithi Plateau, Spinalonga (Lepra-eiland). Succes met je zoektocht! Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel.
Gelden deze tips ook als je pas in oktober op vakantie gaat? Portugal is volgens mij niet meer zo warm en zonnig in oktober, je hebt dan ook kans op veel regen en 15 graden heb ik me laten vertellen. Hoe zit dat met Kreta? Ook van Griekenland heb ik ooit begrepen dat na de herfstvakantie er weinig meer te beleven is daar.
Hey Drew! Ik zou in oktober niet meer naar Griekeland gaan. De kans dat je slecht weer treft is redelijk aanwezig + dat er inderdaad niet veel meer te doen is rond die tijd... Wat misschien nog wel een optie is voor jullie is Tenerife of Gran Canaria. Daar is het het hele jaar door mooi weer en vier uur vliegen ongeveer. Groetjes!
Wij gaan deze zomer voor de 2e keer hierheen Ellotis Villas - Eliza was here - beleef een unieke vakantie met verblijf in bijzondere hotels, appartementen en villa's elizawashere heeft echt hele leuke locaties en de prijs is incl. huur auto dus ik vind het wel meevallen kijk maar ff