Ik krijg ontzettend veel energie van paardrijden. Sinds ik t weer opgepakt heb zit ik veel lekkerder in me vel. Het kost mij energie om steeds tegen mn partner te moeten discussiëren en me te verdedigen die vindt t alleen maar sonde vd tijd. Erg jammer.
Hihi logisch ik heb maar heel simpele dingen hoor die een ander misschien niks zou vinen, maar dat is mijn 'veiligheid'zo noem ik dat altijd. Sowieso mijn kindjes, daar leef ik voor, die zijn echt mijn alles. Daarnaast mn man, ouders, ons huis. Maar als ik naar de kleine dingen kijk dan zijn het mijn hobbies (passie zelfs) foto's. Films kijken in mijn bed 's avonds. Voorbereiden van vakanties. Kleding van de kids en mezelf, daarmee bezig zijn en ook koop en verkoop van spulletjes, mn huis proberen netjes te houden. Leuke ideeën opdoen bij pinterest voor huis, tuin en opvoeding. Ik vroeg me toen af waarom nergens mn werk staat vermeld. Dat die duidelijk niet in mijn top 5 staat wist ik al, maar ik ga ook niet met tegenzin heen. Dat ik zeker weet dat het goed is dat ik wel werk heb weet ik doordat ik een paar jaar geleden zwangerschapsverlof en daarna ouderschapsverlof heb opgenomen en toen 9 mnd thuis zat. Ik weet nu dat werken goed voor me is; 2 dagen (gelukkig maar 2 dgn !!!) het huis uit en even iets anders aan mijn hoofd. Maar die dingen die erbij komen, dat frustreert mij vaak. Dingen die je dan thuis nog moet doen. Ik ben vrij makkelijk en kan dus veel op mn werk afronden, maar soms heb je thuis nog wat van die 'obstakels'. Doordat ik de afgelopen 2 weken ziek was heb ik veel kunnen nadenken en dat stemde mij erg somber, ws omdat je dan toch niet helemaal jezelf kunt zijn. Vandaar mijn vraag/topic. Ik kan soms erg somber zijn maar gelukkig vaak ook wel weer snel positief, ook ben ik wel van het type; kom op we moeten doorgaan, en ook wel van het type; ik ben erg dankbaar in wat voor luxe wij leven (heb veel vd wereld gezien en weet dat het veel slechter kan nl.)
Bij mij is het een wisselwerking. Ik krijg veel energie van mijn kinderen, man, sporten en werk. Maar er zitten ook periodes tussen dat dat juist veel energie kost. Verder ben ik absoluut een zomeren. Al heb ik tegenwoordig minder 'last' van de winter ik ben echt blij als de klok weer verzet is. . Xxx
Ik heb altijd een a4 onder mijn toetsenboard liggen. (opgevouwen) Daar heb ik allerlei woorden op staan van die dingen die mij blij gelukkig maken. Voorbeelden; naam zoontje en man, favo vakantie land, zon,strand, titels van leuke liedjes, kleuren, dat soort zaken. Als ik soms over iets loop te malen of me een beetje down voel door iets kijk ik naar mijn blaadje. Als ik dan al die woorden lees geeft me dat toch gek genoeg een fijn gevoel Geen idee hoe ik er bij ben gekomen maar ik vind het erg fijn! (Heb hem ook wel eens in mijn tas gestopt als ik naar iets heel vervelends toe moest positieve energie is altijd goed)
Dé dingen waar ik blij van word; De kinderen. Zijn al 7 jaar bezig met zwanger worden, 4 jaar adoptie proces. Hebben de hele medische molen gehad, ivf. En het wou maar niet. Soms hebben we echt gedacht dit gaat nooit gebeurden. En met de adoptie ook; slopend proces. En elke elke dag denk je er aan, zal hét vandaag wezen? Tijdje terug telefoontje gehad dat er een kindje voor ons was, heel mooi lief jongetje die al te veel in het leven heeft mee gemaakt liefde op het eerste gezicht. En toen kwam de klap hard aan dat de papieren niet bleken te kloppen. En toen werd het een wellus nietus verhaal en leek er maar geen einde aan te komen en konden we wederom weer wachten. En toen opeen nu we geaccepteerd ebben niet meer zwanger te worden opeens boem zwanger. En gister hebben we uit het niets opeens het paspoort gekregen en halen we dinsdag onze zoon op. Mijn 10 jarige zoon zegt nu steeds mama doe eens rustig, ben helemaal hyper!! Aanstaand probleem; Man is versleten. Kan eigenlijk al niet meer werken. Is zzp'er en zonder zijn inkomsten hebben we een groot probleem. Pony, schaap en crosmotor van de kinderen zullen weg moeten. Geen enkele sport meer. Word spannend of we de hypotheek nog wel kunnen betalen. 2 van de 3 auto's zullen weg moeten. Kortom We komen dan in grote financiële problemen. Ik heb op mijn werk geen mogelijkheid om meer te gaan werken, al zou ik 60 uur in de week op mijn werk werken verdien nog niet genoeg. Ander werk Dat ik wel genoeg verdien word lastig aangezien ik geen diploma's heb. Maaarrr.. Kan bij mijn vader in het bedrijf, zal 2 X onze inkomsten nou verdienen. Moet wel een deel afstaan ter afbetaling van het bedrijf maar toch zullen we er financieel op vooruit gaan. Man hoeft niet meer te werken. We zullen het dus goed hebben, het luxe leven blijft. Maar is in Denemarken. Zullen de spullen moeten pakken en emigreren. Dan moet je een keus maken hé.
Ik word blij van: * schrijven * contact met vriendinnen als we op een lijn zitten * muziek maken (viool spelen, piano spelen, zingen) * sporten * goede gesprekken * de seizoensovergangen (ik vind het zó leuk dat het nu weer lente wordt, maar heb hetzelfde als het herfst is) * WINTERSPORT!!!! En natuurlijk een fijne avond met mijn man en/of kinderen. Dingen die mij energie kosten: * teveel mensen zien op een dag (ook al zijn dat leuk mensen), vooral grote groepen * internet * als mensen me niet begrijpen