Wat drink jij zonder het maagzuur te krijgen !!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door wendyw80, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Oh en een tip een hapje suiker hielp bij mij ook geweldig tegen maagzuur en natuurlijk gewoon rennies

2. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    38
    Bij Emmen
    Ik drink alleen maar Cassis. EN heb dan geen last van zuur.
    Van thee, melk, spa & fruit etc etc etc krijg ik allemaal t zuur van.

Als ik cassis drink dan heb ik totaal geen last. 's Nachts in bed zelfs ook niet.

Dus mijn wondermiddel is Cassis van Hero.

3. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Ik heb er ook erg last van, zo erg dat mijn slokdarm en gehemelte meerdere keren helemaal verbrand waren en de blaren erop zitten. ik heb toen overlegd met Huisarts wat ik het beste kon doen, ik krijg nu trouwens ook een middeltje Anta Gel. En ik gebruik ook Rennies.

Ik eet geen koolsoorten mijn HA heeft dat afgeraden daar krijg je maagzuur van. Net als fruit (dat eet ik wel hoor maar krijg je ook maagzuur van) Daarnaast alles met koolzuur, is goed voor maagzuur om zo maar even te zeggen. Ik drink heel veel melk. Wel een liter tot anderhalf per dag ( als je ijzertabletten slikt moet je die niet met melk innemen anders heeft ijzer weer geen nut) Ik eet geen zure snoepjes dan krijg ik het heel erg.
    Wat bij mij eigenlijk alleen helpt is melk, en wat mijn dokter vertelde is dat het daar eigenlijk telkens weer van terug komt van melk. Maar ik heb het idee dat het wel werkt dus dan blijf je er toch mee doorgaan.

4. Maybe ik had dat ook, van melk schijnt de maagzuurproductie toe te nemen maar anderzijds neutraliseert het het maagzuur wel weer. ik dronk de hele dag melk, deze keer ga ik wel over op losec tabletjes. dan kan ik alles drinken.

5. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    38
    Bij Emmen
    Ik drink ook wel een liter melk op een dag. Maar het word er niet anders van.

6. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Dit was ook mijn wondermiddel tijdens de zwangerschap van Mark!! Cassis was het enige waar ik nog tegen kon!

7. Jade86

Jade86 Bekend lid

Ik drink ice thea green. Lekker en geen maagzuur.

8. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Gisteren had ik enorm veel last van maagzuur en na een grote bak gele vla nog steeds :x Toen heb ik een pak chocomel gehaald en daarna heerlijk geslapen zonder brandende slokdarm. Dus die wil ik nog even toevoegen!

9. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik zweer momenteel bij vanille milkshakes. Maar alleen de vanille variant. Werkt bij mij behoorlijk goed!

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Melk, siroop, soms een glas cola, water, brandnetelthee. Zelfs jus 'd orange gaat nog goed.

Vanillepudding helpt idd ook tegen maagzuur en ik las laatst op internet meloen ook. Die zijn nu heel betaalbaar en goed verkrijgbaar. Misschien kun je dat nog uit proberen.

11. mystyca

mystyca Lid

28 jul 2011
    10
    0
    0
    Rozenburg
    misschien een hele stomme zul je denken, maar karne melk en yoghurt drink kan juist heel goed bij maagzuur.
    Ik heb al jaren slokdarm en maagzuurproblemen , ook zonder zwangerschap en dranken die het verder bij mijn goed doen zijn: groene appelsap , taksi , cafeinnevrije cola (als je het kan vinden het liefst gewoon de variant met suiken , in nl bijna niet te vinden )ijsthee
    het zijn vaak niet de zuren die problematisch zijn , dat lijkt alleen zo omdat je maagzuur fel reageerd , maar zuur kan dus eigenlijk geen kwaad en kan soms juist helpen

en vergeet niet dat je gewoon rennies kan in nemen , blijft gelukkig goed werken

sterkte ermee

Deel Deze Pagina