Zwangerschap en lopen, mag dat?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Amy1983, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Hallo allen,

Wij proberen (weer) zwanger te worden.
    Ik ben net vorige week begonnen met het loopschema van Vlaanderen Sportland (Evy). Mag ik hiermee doorgaan? Omdat ik sinds maart niet meer heb gesport, ben ik wel echt moe na deze training. Maar na een paar minuten hersteld (alleen m'n rode hoofd blijft iets langer).

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik ben er zelf mee gestopt omdat ik merkte dat mijn lichaam dat gewoon niet gewend was. Ik heb altijd begrepen dat sporten heel goed is tijdens de zwangerschap, maar niet als je er nog geen ervaring in hebt en het veel van je vergt. Dus ik ben nu weer aan het zwemmen en aerobics geslagen.

3. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Sporten is juist goed als je zwanger probeert te raken. Je bloed gaat beter stromen, eer zuurstof in je bloed. Het is zo belangrijk dat je lichaam in goede conditie is en ook al is ie dat nu niet, je zal met dat hardlopen snel merken dat het snel lekkerder gaat en dat je je onwijs goed gaat voelen! Ik heb het namelijk ook gedaan :D Ben nu even gestopt maar ben wel van plan om het na de bevalling weer snel op te pakken.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Zolang je niet zwanger bent, kun je alles doen wat je lijf toelaat.
    Luister goed naar je lichaam en let op je looptechniek.

Er is niks mis met hardlopen voor een zwangere, maar let op dat je je gewrichten niet overbelast, en geen banden verrekt. Alles in je lijf wordt soepeler door de hormonen, dus ook je enkel- en kniebanden.
    En maak het niet te gek. Je mag best moe worden, maar compleet buiten adem raken en verzuren door de inspanning is niet zo goed als je zwanger bent.

Ik heb in m'n eerste zwangerschap hardgelopen bij 13 weken, daarna vond ik het niet fijn meer voor m'n enkels en bekken. Ben toen alleen nog naar de sportschool gegaan voor fitness.

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik was kort voordat ik zwanger werd ook gestart met hardlopen maar ben er toen ik positief testte ook weer mee gestopt. Het ging me sowieso niet goed af en het voelde voor mij niet goed.
    Straks (na de zwangerschap) ga ik starten met cardio-training, cardioboksen. Dat kan ik beter bij benen.

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    De verloskunde zei vanmiddag tegen me dat ik alles mag doen zolang ik maar niet helemaal buiten adem raak. Dus rustig hardlopen zal echt goed zijn. (Als ik het doe ben ik wel buiten adem, maar heb dan ook de conditie van een krant...)

7. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is wel het nodige over te vinden op hardloopfora. Wat ik er zo'n beetje over begrepen heb, is het geen probleem om te blijven lopen als je zwanger bent. Er wordt wel aangeraden om je vooral te richten op het behouden van wat je al kunt en niet als een bezetene te gaan trainen om op te bouwen.

Ik heb zelf ook voor mijn zwangerschap de trainingen van Evy gedaan. Heb het daarna zelf uitgebreid naar 10 km, maar nu al een paar weken niet gelopen omdat ik niet echt heel lekker was (en druk met studeren). Na vandaag wordt het allemaal weer rustiger en hoop ik weer te kunnen gaan lopen. Ben benieuwd hoe ver ik ga komen.

8. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    oppassen dat je niet te warm wordt en heel erg gaat zweten.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja je kan gewoon sporten. En dat kun je ook blijven doen tijdens je zwangerschap.

Las gisteren op een ander forum dat een vrouw met 36 weken nog flink aan het sporten was, en zij is zwanger van een tweeling. Mijn bek viel open :D!

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Mijn aerobic instructrice was zwanger en heeft idd tot 36 weken gewoon 10 uur per week les gegeven en ook tot het eind fanatiek mee gedaan. Diep,diep respect haha

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je eenmaal zwanger bent is echt opbouwen er niet meer bij. Maar zolang het voor jou goed voelt, kun je gewoon onderhouden hoor! Je voelt dat echt vanzefl, je lijf geeft het wel aan als het mooi is geweest.

Deel Deze Pagina