wat drinken bij 10 mnd (naast melk)

Discussie in 'Voeding' gestart door kiddie, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0

Haha ik denk dat jij er met een drieling ook bijna meer recht op hebt hihi

ik heb er 3 in 3 jaar dus ook aardig pittig

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik durf het bijna niet te zeggen, voordat ik weer voor betweterige geitenwollensok wordt uitgemaakt, maar zou je dat nou wel doen?
    Dit zit erin:

Slimpie Framboos: water, 2% vruchtensap (frambozensap, appelsap), voedingszuur (citroenzuur), kleurstoffen (vlierbessenconcentraat, caramel). zoetstoffen (cyclamaat, aspartaam, sacharine), aroma, conserveermiddelen (natriumbenzoat, kaliumsorbat), zuurteregelaar (natriumcitraat). Bevat een bron van fenylalanine

en da's toch allemaal niet zo gezond hoor voor een klein kind, vooral die zoetstoffen en die fenylalanine niet!
    2% vruchtensap en de rest is troep. Dat ze dat Slimpie durven te noemen vind ik schrijnend!

3. zogelukkig

Ik denk dat je je kind zeker wel kan beschermen tegen de dingen waar jij invloed op kunt uitoefenen of keuzes in kan maken.
    Maar je hebt gelijk; ik bemoei we er weer teveel mee; het is jouw keus, zijn jouw kinderen, helemaal prima, vergeet maar wat ik heb gezegd.;)

4. kiddie

kiddie Niet meer actief

@Zogelukkig, ik vind het fijn dat je het hier neergezet hebt, want ik wilde niet teveel diksap geven. Dus dan zeker die slimpie niet als ik het zo begrijp. Blind afgaan op nderen heeft geen zin dus.

@Elmo, niet veroordelend tegenover jou hoor!

5. adi

adi Niet meer actief

Diksap is iets anders he! dat is gewoon puur fruit.
    (maar daar te veel van is natuurlijk niet goed (voor de tandjes dan). één flesje/ bekertje per dag is wel prima.

Hoe reageert ze op gewoon water?

6. adi

adi Niet meer actief

eeehhhh... meid... ik gok zo dat jij het zwaarder hebt ;), poe 3 verschillende fases tegelijk, een baby, een 2-jarige EN een kleuter?
    Hou die onderschrift maar bij jezelf :D

7. kiddie

kiddie Niet meer actief

Toch niet dus he voor de tandjes.. Nu weet ik het niet meer hoor :(

Water neemt ze amper. (Verwend zeker ;))

8. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Het belangrijkste is:
    niet teveel drinkmomenten per dag zodat de tandjes niet teveel zuuraanvallen krijgen.
    Mijn zoontje drinkt meer water,thee en supersap dan limonade, maar hij krijgt het wel eens.
    Ik voel me ook niet aangevallen hoor... iedereen doet het op zijn eigen manier en moet doen wat goed voelt toch?

ennuh zogelukkig zo geitenwollensokken is dat niet hoor;)
    haha

En Adi ik heb ze van 04-01-2007, 07-03-2008 en 23-12-2009 hihi
    dus inderdaad baby peuter en kleuter....

9. zogelukkig

Nou da's toch goed dat je zoontje niet altijd limonade krijgt en je moet idd doen wat goed voelt!;)

Het gaat idd om het aantal zuuraanvallen. Heel de dag aan een tuit of speen hangen is vreselijk slecht voor het gebit. Hier wordt een beker sap in 1x opgedronken. Is er nog over, dan haal ik het weg. Dan is het hetzelfde als een stuk fruit zeg maar. Ik laat na het eten van fruit of het drinken van sap wel op een rijstwafeltje kauwen of ik laat spoelen met water. Poetsen gaat hier niet geweldig helaas.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Hoe doe je dat, een kindje laten spoelen met water? Mijn zoontje van 2,5 krijgt dat nog niet voor elkaar. En hij snapt echt álles wat je zegt, dus daar ligt het niet aan.

mijn jongste is pas 8 maanden, die drinkt alleen nog maar melk en water.
    bij mijn oudste heb ik dat zo lang mogelijk volgehouden. op een gegeven moment kwamen daar wel wat sapjes bij. maar inderdaad: bekertje leegdrinken en dan wegzetten, niet de hele tijd kleine slokjes. en: iets zoets te drinken, alleen als je ook iets eet (dus bij het fruit, de boterham of een cracker). vond ik een handige vuistregel.
    gelukkig was mijn zoontje wel gek op water, dus dat ging er altijd goed in. heb zo min mogelijk zoete dingen gegeven (zoals sap, diksap, limo en dat soort dingen) om hem niet te veel aan die smaak te wennen. tegenwoordig is hij wel een zoetekauw, dus het kost wat meer moeite om de zoetigheid te beperken.

zelf geef ik geen dingen met zoetstoffen erin, maar vriendlief is daar helaas een stuk minder strikt in dan ik. (ik lust dat zelf ook niet, hij wel.)

11. zogelukkig

Oh nee, het is ook niet echt spoelen natuurlijk, ik geef wat slokjes water na. Heb het wel geprobeerd, maar dat kunnen ze echt niet met 1,5 en bovendien vind ik het niet handig dat hij water leert uitspugen, ik vind het juist heel fijn dat hij water drinkt!;)

En een kind kan nog zo gek zijn op zoet, als je het niet in huis hebt en niet geeft, dan heeft hij niks te willen, toch? Hier enkel een bekertje aangelengd vers sap als we gezwommen hebben of in het weekend ofzo.
    Voor de rest drinkt hij maar thee.

12. Bri

Bri Niet meer actief

klopt helemaal wat je daar zegt: uiteindelijk heeft die kleine man niet zo heel veel te willen. dat het wat meer moeite kost, heeft meer te maken met het omgaan met zijn 'gezeur' om chocola of een koekje of een ijsje. maar dat hij er meer om zeurt, wil niet zeggen dat hij het meer krijgt (zou een mooie draak worden, als we zo zouden toegeven!)

hij is alleen net 3 weken goed ziek geweest, en veel afgevallen. omdat hij in die periode eigenlijk niets wilde drinken hebben we hem een tijdje zo ongeveer alles toegestaan wat hij wilde drinken, omdat hij anders vocht via een infuus had moeten krijgen. dus ook wat meer sap, limonade en vooral chocomel dan anders en ijsjes (op doktersvoorschrift, tegen de keelpijn). nu moet hij weer leren dat het 'back to normal' is; hij is niet ziek meer en moet weer gewoon eten en drinken wat hij anders ook kreeg. lukt wel hoor, maar natuurlijk probeert hij het uit.

met dat spoelen leek mij ook al niet handig; straks gaat hij aan tafel z'n drinken uitspugen!

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    nou, ik dacht vandaag; ik haal eens zo'n supersapje, met banaan en wortel. Een groot succes want hij dronk het als een malle achter elkaar op.

14. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik heb vandaag ook gekeken bij de sapjes maar ze zijn duur :$

Die knijpfruit is €3,00 voor een stuk of wat. En ze kan dat ook nog niet denk ik. Die banaan en wortel staat bij de diksap zeker, zo'n klein flesje? Leek me zo vies :) Misschien toch maar eens proberen!

15. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    ja dat staat inderdaad bij de diksap, kostte €0,63, dus voor een keer wel te doen. Blijk baar is het niet zo vies :). En tja knijpfruit is vast handig als je geen tijd hebt om echt te eten, maar het is echt belachelijk duur. Dan geef ik liever gewoon een banaan.

16. zogelukkig

Als je 1x in een rijpe banaan knijpt, heb je ook knijpfruit!:D

Hoeveel % fruit en groente zit er in zo'n prefab-sapje en wat nog meer allemaal? Is het niet veel lekkerder en gezonder vers te maken?;)

17. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    misschien wel maar zo af en toe mag ik best een beetje lui zijn :D. Ik zat er wel aan te denken me binnenkort eens aan de smoothies te maken, ook lekker gezond voor mezelf. Tis donderdagmarkt dus dan zal ik eens het een en ander inslaan.

18. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    de ingredienten van het supersappie: Appelsap uit concentraat (56,7%), banaan (21,6%), wortelen (12%), water, vitamine C.

Denk niet dat ie er dood van zal gaan, hooguit een lekkere dunne luier door de appelsap. Gelukkig heeft papa vanavond luierdienst ;).

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier krijgt ze tot nu toe alleen water en slappe thee. Heb hier rooiboscitrus en kauwgomballenthee van de AH. Beide zonder theine. Die laatste vind ik wel erg stinken, hou niet zo van kruidenthee maar madame vindt het lekker. Wel aardig slap, half thee, half water.
    Zoete dingen krijgt ze hier nog niet. Misschien over een tijdje eens wat aangelengde appelsap of sinaasappelsap en in de toekomst misschien wel diksap maar voorlopig vind ik het wel prima zo.

Knijpfruit vind ik ook erg duur! Goedkope varianten is allemaal suiker aan toegevoegd. Zou het vandaag een keer proberen toen ik aan het oppassen was en ze daar knijpfruit hadden staan, maar was niet zo'n succes hihi, alles zat eronder.

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    O ja, ik had zondag een smoothie gemaakt van halve banaan, geraspte appel, mango en wat afgekolfde melk. Vond ze erg lekker!

Deel Deze Pagina