Wat drinken bij ontbijt.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door goblins, 5 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Bekere warme melk hier. Ze wil niks anders.
    Misschien soja melk proberen? Karnemelk met klein scheutje diksap?
     
  2. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Misschien een compromis? Doordeweeks water en in het weekend chocomelk?
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.920
    15.365
    113
    Mijn kinderen drinken altijd zuivel bij het ontbijt: doorgaans melk, karnemelk of drinkyoghurt.
    In het weekend maak ik nog weleens een ‘smoothie’ van vers fruit met yoghurt en melk.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  4. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    En Hoe krijg je de beker leeg?
    Als ze niet willen drinken....
    En op.school, de lauwe melk meegeven? Dat vind ik ook niet tof.
    En daar zit dus nu net het dilemma....
     
  5. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Meestal optimel framboos. Soms melk of water.
     
  6. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Aanmaaklimonade heel erg dun.
     
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Water. Een enkele keer melk of thee.

    Als het hele slechte drinkers zijn, zou ik denk ik voor ranja gaan (klein scheutje), met de deal dat ze een boterham met zoetbeleg hiervoor inleveren (vooral omdat de oudste wat stevig is).
     
  8. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hier ip melk, water of thee... als er is Optimel. Vriend is wat makkelijker met limonade geven 's ochtends, vind ik zelf niks maar ja, zijn ook zijn kinderen denk ik dan maar :rolleyes:
    Enkele keer chocomel (cacao met melk gemaakt)

    Ze moet hier bij het ontbijt 1 glas drinken drinken, meestal gaat dat zonder gezeur, anders 'dreig' ik met geen pakje/ snoepje oid mee naar school, dat werkt hier...
     
  9. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.140
    4.360
    113
    Home
    De middelste een beker warme mellk
    Oudste drinkt water
     
  10. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.374
    113
    De twee jongsten drinken appelsap bij het ontbijt. Oudste dochter drinkt water en middelste dochter drinkt zwarte koffie (decaf).
     
  11. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.483
    1.717
    113
    Hij drinkt altijd water bij zijn ontbijt en neemt ook water mee naar school.
    Dus geen lauwe melk, dat lust ik zelf ook niet. De koelkast op school mag ook niet gebruikt worden dus ze krijgen alleen dingen mee die buiten de koeling kunnen. Op de kleuterschool hadden ze wel een koeltasje met elementen dan bleef het nog wel aardig koel.

    Hoe ik de beker leeg kreeg/krijg: pas van tafel als het op is.
    En zoon wilde graag naar school/ van tafel af/ iets doen of hebben.
    Hij is een slechte drinker en drinkt zo tenminste al een beker.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Hier gewoon water. Maar zou je niet gewoon cacao poeder door de melk kunnen roeren? Dan is het chocomelk maar zonder alle toegevoegde suikers.
     
  13. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.446
    113
    Is een slechte drinker zijn erg? Ze krijgen vanzelf dorst toch?

    Hier is de keuze water, thee of melk.
    De oudste is dol op thee en de jongste doet haar graag in alles na, dus zij krijgt vanaf dat ze 1,5 is ook altijd een rietjesbeker met thee. Ze heeft 2 jaar lang alleen een paar slokken er van gedronken en de rest kon ik weggooien. Ik heb me er eigenlijk nooit druk om gemaakt, blijkbaar had ze niet zoveel dorst?
    Sinds deze week gaat die beker nu soms helemaal leeg 's ochtends, ik ben elke keer weer verbaasd, zo gewend dat ze maar een paar slokken drinkt.

    Ik hoorde laatst dat op de psz de beker water (of thee) bij het fruitmoment ook leeg moet. Ik vraag me af waarom dat is. Net zoals dat niet iedereen evenveel eet, drinkt ook niet iedereen evenveel toch? Of heeft op hetzelfde moment dorst als de rest?
    Maar zelfs peuters zullen zich toch niet laten uitdrogen?
    Maar wellicht sta ik hier veel te naïef in.
     
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Hier drinken ze meestal water, soms sap.
     
  15. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.965
    113
    noord holland
    Ik dronk vroeger als kind altijd zelfgemaakte chocolademelk: melk met cacaopoeder, bij t ontbijt en de lunch omdat ik geen melk lustte. Ik heb er niets aan over gehouden hoor :), ben altijd gezond en slank geweest en had een goed gebit.
    Hier drinken ze ook geen melk. Ze kregen water, thee, optimel of zelfgemaakte yoghi (yoghurt verdunnen met melk of water en een scheutje roosvicee/diksap). Vaak in fases dat ze iets slecht dronken en iets anders weer beter.
    Ik vond t altijd belangrijk dat ze goed dronken en aangezien ze overdag ook water dronken naast ranja vond ik t wel prima. Maar dat heb ik denk ik van thuis meegekregen, ik lustte geen melk dus kreeg ik een alternatief.
    Bij ons werd er overigens gerust slecht gedronken als ik zou bedenken dat ze alleen water mochten en mijn dochter heeft in slechte drinkfases echt wel last van obstipatie gehad of blaasontsteking, te weinig drinken kan echt wel klachten geven. Dus ik vind goed drinken erg belangrijk en drink zelf ook niet de hele dag water. Dus hier nooit zo'n probleem gemaakt van ranja e.d. ik bleef ernaast ook gewoon water en thee stimuleren en aanbieden en dat wisselde dus gewoon af.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  16. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Ik ben ook niet van het dwingen dat de beker leeg moet. Lijkt me erg naar als ze vol ziteen en het erbij moet proppen.
    Maar ik zelf bijvoorbeeld, heb nooit dorst. Elke 2 uur drink ik een glas water omdat ik anders aan het eind van de middag hoofdpijn heb. Maar het dorst gevoel heb ik vrijwel nooit.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Vooralsnog eventjes het probleem getackeld.

    Ik heb ze zondag de keuze gegeven, water of melk.
    Ze kozen voor water.... nou, dat was miepen en piepen.
    Afijn, maandagochtend weer keuze gegeven, beide melk en zowaar. Binnen 10 minuten beide bekers leeg en deze ochtend ook.


    We wachten af.. we zien hoe het loopt, maar wel Wat ideeen hier opgedaan.

    Bedankt.
     
    GossipGirlxoxo en Sado vinden dit leuk.
  18. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
  19. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.787
    113
    Die van ons drinkt al jaren of melk, warme schuimmelk (uit mijn melkopschuimer)
    Of thee.

    Thee is het altijd fruit smaak, kaneel, herfst thee. Naast zakjes hebben we ook thee uit een theewinkel en die wil hij ook heel graag.
    Overigens zonder suiker. Je zou met een beetje suiker kunnen beginnen en daarna langzaam weer afbouwen.werkte hier goed.

    Sapjes hebben we bijna nooit in huis. Als we wat hebben dan is het appelsap of ijsthee
     
  20. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Er zit net zoveel suiker in ja, maar geen geur kleur en smaakstoffen, en geen cafeïne. Dus net zo ongezond als cola ben ik het niet mee eens

    Hier krijgt zoon sochtends sinaasappelsap, op school water en als ze uit school komen melk. Gewoon een andere volgorde dus. Ranja lust hij niet.
     
    GossipGirlxoxo en julia80 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina