Wat drinken bij ontbijt.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door goblins, 5 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.074
    3.516
    113
    Hier bij het eten de keuze uit water, thee of melk. De jongste drinkt sowieso bijna alleen maar water, heel af en toe wil hij ranja.
    De oudste dronk altijd melk en nu vanaf een jaar of 6 drinkt ze thee. 's Middags vaak melk.
     
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.074
    3.516
    113
    Ik ben het met je eens dat cola nog slechter is, maar sinaasappelsap is echt ook een aanslag op de tanden. Mijn vriend had op een gegeven moment steeds heel veel tandsteen, dat kwam o.a. door vruchtensappen zei de tandarts.
    Daarbij, vloeibare suikers zijn gewoon slecht. Kun je veel beter een koekje eten.
    Aan de andere kant vind ik als je 1x per dag iets anders drinkt dan de standaard lijkt me dat nog niet zo'n probleem.
     
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ze mogen hier kiezen tussen water, thee of een verse jus (of ander vers fruitsapje).
    Zoon van 12 drinkt sinds een klein maandje cappuccino bij het ontbijt. Ik ben er niet zo blij mee maar man vind me overbezorgd en te betuttelend en vind dat ik hem dat wel moet laten drinken.
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Zit er echt zoveel suiker in een glas melk? :eek:
     
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik vind dat altijd zo een onzin vergelijking dat het net zo slecht is als cola. Ja er zal even veel suiker in zitten dat geloof ik. Maar daarnaast zitten er ook vitamines in en geen toegevoegde bende zoals wel in cola zit. Hier vind dochter tegenwoordig verse zelfgeperste appelsap ook erg lekker. Vast ook net zoveel suiker als in cola maar heb toch liever dat ze dit drinkt dan cola, chocomelk, yogi of limonade bij het ontbijt. Helemaal omdat zeer rest van de dag bijna alleen maar water drinkt.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  6. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Mijn zoon krijgt geen dorst, maar hoofdpijn én het is ook slecht voor zijn nieren.
    Hij drinkt echt slecht en neemt er de tijd niet voor op school. Hij wil zo snel mogelijk naar buiten in de pauze.
    Bij de kleuters kan je nog wel zeggen dat de beker leeg moet tegen de juf maar in gr7 is dat toch anders.
    Vandaar de verplichte beker die leeg moet. Anders zou hij pas om 15 uur drinken als hij uit school komt.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  7. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    In jus d Orange zit net zo veel suiker als in borstvoeding. In koemelk zit iets minder. Suiker is niet per definitie slecht, het gaat er ook om welke vorm van suiker en wat er nog meer in het drankje zit
     
  8. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ja dat zag ik bij het consultatiebureau en ik heb het opgezocht toen ik deze post schreef. Ook na melk even spoelen met water, is beter voor de tanden.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.555
    3.594
    113
    Ligt eraan wat ze kiezen; thee, (karne)melk, chocolademelk, Optimel, appel/sinaasappelsap, water. Het 1 wordt niet vaker gekozen als het ander, dus ik vind het helemaal prima.

    Edit: ik zie nu dat ik in het peuter/kleutergedeelte reageer; de mijne zijn 10 en 6 maar ook op peuter/kleuterleeftijd bovenstaande opties.
     
  10. Aries

    Aries Niet meer actief

    In principe water, maar als ze thee of melk vragen mogen ze dat ook.
     
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Oudste koemelk. Middelste optimel
     
  12. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    958
    113
    Vrouw
    Hier drinken ze eigenlijk altijd water. Soms melk, soms thee en af en toe hebben we chocomelk of appelsap.
     
  13. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.808
    354
    83
    Hier in de ochtend limo. Rest van de dag limo of water. Bij het avondeten drinken we alleen water.
     
  14. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    ik snap je punt hoor. maar er zijn veel mensen die gewoon niet weten dat er ontzettend veel suiker in geperst sinaasappelsap zit (en vaak wordt er ook meer dan 1 sinaasappel geperst).
    feit blijft dat het nog altijd beter is om water te drinken met stukjes sinaasappel dan een geperste sinaasappel
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    De oudste vraagt bijna nooit om drinken.
    Ik let dus goed op of zij wel der beker leeg drinkt en tijdens het avondeten moet der beker leeg die ik neer zet.
    Het maakt mij daarom ook vrij weinig uit wat ze drinkt, als ze maar drinkt
    ik drink ook heel slecht dus ze heeft het niet van een vreemde :p
     
  16. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Bij allebei water. Soms als de oudste om thee vraagt, krijgt hij dat erbij.
     

Deel Deze Pagina