Yep...hier elke dag ( om de dag) vers geperst... Dankzij onze zoon trouwens die niet anders wil...hij zet alles netjes klaar. Ik moet het alleen nog persen. Maar... het is niet heel goed voor je tanden. Dus poetsen erna is wel aan te raden ( in de ochtend geen probleem natuurlijk )
Ik dacht dat je na zuren juist niet moest poetsen omdat je dan het glazuur extra beschadigt? Het beste is volgens mij met een rietje drinken?
water.. ivm kma geen melk, maar als ze een bordje pap heeft maken we dat met havermelk. En zo heb je meer alternatieven. (amandelmelk, kokosmelk bijvoorbeeld)
Hmm fristi is toch zonder extra toegevoegde suikers? Hier lust dochterlief trouwens melk sinds we in Oostenrijk houdbare volle melk dronken. Heb dat thuis ook een tijdje gehad... Nu drinkt ze met veel plezier (het liefst liters maar dat mag van mij iet) gewone halfvolle melk.
Lekker met aspartaam... Dan zou ik toch eerder voor fristi of chocomel gaan.en eens experimenteren met sojamelk, Amandelmelk, havermelk etc...
Mijn zoontjes drinken graag 'bananenmelk' bij het ontbijt. Gewoon een banaan door de melk mixen en klaar, een beker lekkere zoete melk
Hier wisselend, meestal in de ochtend een beker halfvolle melk en bij de lunch water. Maar ook wel een keer andersom. In het weekeinde maak ik vaak zelf sap dan drinkt ze dat bij haar ontbijt of lunch. tot een half uur na sinaasappelsap i.d. volgens mij juist niet je tanden poetsen omdat het zuur je glazuur zacht maakt. Drinken met een rietje heb ik ook geleerd als tip om je tanden te beschermen bij zure dranken
Overgewicht heeft ze zeker niet. ze zit zelfs op de -2 lijn... als ze overgewicht had gehad had ik al niet gegeven.. maar ja ze is al zo dun...
Inderdaad, ze hebben een tijd terug de fristi aangepast minder suiker.. vond het toen even niet smaken maar ja kwestie van gewenning... maar goed als je naar de calorieën kijk zit er zelfs minder calorieën in als in halfvolle melk... weet dat je daar niet alleen naar moet kijken..
@aardbei: ik vond het eigenlijk wel vooruitgang... Maar gebruik weinig suiker dus dan zijn die yoghurtdrankjes al snel toch wel erg zoet
Zoon in de ochtend melk, in de middag yoki dochter in de ochtend warme melk of jus dorange en in de middag aanmaaksiroop, taksi, appelsap oid