Hier drinkt ze water, thee en diksap of sinaasappelsap. Ik probeer het laatste wel altijd aan te lengen met water maar daar trapt ze niet meer in, helaas.
Misschien een hele suffe vraag, maar wat is er mis met aroma's? Zijn die slecht voor je? Ik weet eigenlijk over aroma's... Wel dat ze ook in veel theesoorten zitten.
Het zijn de mazen in de wet van de voedselindustrie. Een aroma is gedefinieerd als het geheel aan geuren van een bepaald product, bestaande uit tientallen verschillende vluchtige verbindingen. Een aroma-component is één van de zuivere stoffen uit een totaal aroma. Aroma's worden niet beschouwd als additieven; daarom zijn de producenten niet verplicht de aroma's (noch de dragerstoffen) te specificeren met een code en evenmin de samenstelling op het etiket te vermelden: de vermelding 'aroma' volstaat.
Drie slechte drinkers hier. Bij het ontbijt (broodje) krijgen ze een beker/flesje thee met suiker en melk. Dit drinken ze meestal goed op en als ze willen een tweede beker. Bij de lunch krijgt de oudste yoghi of chocolademelk. De jongsten krijgen karnemelk met roosvicee of melk.
Bij het ontbijt melk, water of thee Bij de lunch melk, water of jus d'orange Rest van de dag vooral water of sap
Vooral veel water en voor de rest amandelmelk en vers geperste fruit-en groentensap. Wanneer we op pad zijn ben ik wat makkelijker en mogen ze wel een chocomel of fristi o.i.d., maar frisdank sowieso nooit.
Ontbijt: bij pap water, bij brood melk of slappe thee Lunch: meesral melk bij brood, als we onze boterhammetjes buiten opeten een pakje sap. Bij een warme lunch (bv kliekje) water. Tussendoor meest water, soms sap, bij avondeten water of diksap. Fristi of chocomel doen we eigenlijk nooit. Op een terrasje liefst verse jus.
Hier drinkt ze water. De hele dag door eigenlijk. Heeeel soms krijgt ze sap verdund met water. 'S ochtends krijgt ze pap gemaakt met melk en voor het slapen gaan 's avonds een bekertje warme melk.
Melk, sap, water, jus dorange en af en toe chocomelk of yoki..en deze verwende meid krijgt nog steeds iedere avond een pyamapap omdat ze dat zo lekker vindt...
Er zit toch theïne in, dus dat wil ik niet teveel geven. Soms zet ik wat kruiden- of rooibos thee voor haar, maar vaak wil ze meedrinken van mijn bakkie earl grey. Dan krijgt ze dus wat Van mijn thee met een flinke klets koud water erdoor
Hier ook. Ik vind het erg belangrijk dat mijn kinderen standaard water drinken. Dochter wil ook alleen maar water, iets anders niet. Limonade en vruchtensappen vind ik redelijk ongezond, dat mogen ze later soms, net als koek en snoep. Gewoon, voor af en toe.
Wat ik me bedacht. Je zou eerst 90% fristi met 10% melk kunnen voorzetten. Na een paar dagen 80-20, dan 70-30 enzovoort. Totdat het 90% melk is met 10% fristi. Uiteindelijk gewoon melk gaan geven (of dat laatste scheutje fristi erin houden). Is al een stuk gezonder. Het zoontje van een vriendin van mij dronk ook een tijd geen melk. Toen hij voor iets anders in het ziekenhuis lag, heeft een verpleegkundige, die dat niet kon aanzien (hij was nog een dreumes) hem zo aan de melk gekregen (gemengd met diksap in dit geval). Mijn moeder heeft dat zo bij mij gedaan, toen ik niet wilde overschakelen van flesvoeding naar gewone melk.
Mja hier blijft het meestal bij een oaar slokken dus dat valt wel mee dan. En ze is inmiddels ook alweer bijna 7 natuurlijk. Een hele beker thee hoeft ze niet maar ze drinkt wel regelmatig mijn laatste beetje op. Hier meestal 1 of 2 glaasjes siroop/roosvicee en verder melk bij het eten en de rest van de dag water. Klinkt heel streng.. Maar meestal is de eerste keer die ze wat te drinken vraagt limonade en kan ze daarna wel weer even water drinken. Merk als ze bij klasgenootjes gaat spelen dat ze daar eigenlijk altijd een pakje krijgen. Dat vind ik niet zo nodig We hebben toch glazen en bekers dacht ik? Pakjes zijn voor school en onderweg. Typisch genoeg levert dat dus kindjes op die enkel pakjes lusten. Maakt niet uit wat er in zit Geen pakje? Oh dat lust ik niet.
Pakjes zijn voor school en onderweg -vind ik- bedoel je. Ik heb geen 'limo' in huis en dus een pakje puur sap voor de vriendjes, want ze lusten allemaal (met de nadruk op allemaal) geen diksap, thee en water. Er is zelfs 1 vriendje dat geen appelsap lust, die wil echt alleen maar limo, maar ik vind dat zoete troep en zo'n bus ga ik dus niet in mijn koelkast zetten voor de zoetekauwen die verder niks lusten.
Hmm, 't is dat het vriendjes zijn. Want mijn neiging is: "Jij lust geen water? Oh dan heb je geen dorst!"
Mijn dochter heeft geen bergen vriendjes die ze mee naar huis vraagt... Dus ik ken de meesten wel heel goed. 1 daarvan blijft bij hoog en laag beweren dat ze enkel pakjes lust. Oh en nou, goed dan. Ook taksi. Beiden niet echt een optie als je hier komt spelen helaas.... Dus vorige keer de Duitstalige siroop uit de kast gehaald: himbeerensaft. (Nee, echt siroop en geen sap... Dat is gewoon de smaak) Dochterlief vindt het heerlijk dus nemen we elk jaar mee. (Ook die heeft nog niet helemaal door dat je het in nl ook kunt kopen EN dat we het zelfs weleens kn huis hebben) Nou... DAT wilde ze weleens proberen. Sinds die tijd drinkt ze waterlimonade. Willekeurig welke smaak maar enkel bij ons thuis. Raar verhaal; wel heel grappig. Ik heb elke keer dat ze hier wat drinkt stilletjes lol. (En ik leng dje limonade flink aan... Dus het is helemaal zo zoet niet over het algemeen)
In het weekend krijgt ze fristi. Verder geef ik melk bij het eten maar dat drinkt ze bijna niet, hooguit 2 slokken. Tussendoor drinkt ze vaak kleine slokjes mee van mijn thee of water. Voor haar maak ik vaak ranja of appelsap verdund met water.