Wat drinken jullie kinderen bij het ontbijt en de lunch?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door aardbei1707, 27 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat komt door de suiker...
    Suikervrije sojamelk smaakt echt helemaal nergens naar ontdekte ik tijdje terug :)
    Nu koop ik vaak light sojamelk... Minder suiker maar wel lekker :)
    Gewone sojamelk is qua calorieën net zo "erg" als fristi in ieder geval...

2. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sojadrank heb ik nooit begrepen.

Ben blij dat mijn zoon gek is op thee en water. Water is overal waar wij komen. En vanmiddag nog op een terrasje allebei aan de verse muntthee gezeten. Die meiden op het terras gelofden hun ogen niet, zo raar ...

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Inderdaad. ;)

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Limonade hebben die van mij ook nog nooit gehad, blijf ik zo lang mogelijk vandaan. Evenals frisdrank natuurlijk. Vers (!!!) geperst vruchtensap en vooral ook groentensap is natuurlijk wèl super gezond. Die van mij smeken dagelijk om hun glas verse wortelsap bvb. ;)

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Meestal melk, soms thee of water en in het weekend sinaasappelsap.

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Bij het eten drinkt ze water, net als mama. Tijd gehad dat ze echt amper wat dronk, maar het was wel super warm. Toen stuk soepeler geweest en dronk ze alleen maar diksap. Dat ben ik weer af gaan wennen en tussendoor mag ze nu echt wel wat diksap, maar bij een maaltijd en als we weg zijn drinkt ze water. Gisteren wel heel moeilijk toen we in de dierentuin waren en haar vriendinnetjes pakjes wickey dronken, dat wilde zij ook. Maar wickey krijgt ze echt niet, hoe sip ze ervan werd. Toen ze eenmaal dorst had ging de waterfles best rap leeg ;)

Overigens drinkt ze wel appelsap als we ergens wat drinken en fristi heeft ze ook wel eens, maar als speciaal niet als gewoonte, dat vind ik belangrijk.

7. p1982

p1982 Niet meer actief

ochtend melk of water
    middag melk of water of ranja

8. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Bij het ontbijt drinkt ze meestal melk. Soms een slokje water, maar het boterhammetje met een bekertje melk is echt een ochtendritueel hier.
    Bij de lunch (brood of beschuit) nog een bekertje melk of sterk aangelegd diksap. Meestal maak ik hem zo waterig dat er vrijwel geen smaak aan zit, maar dan heeft het wel een kleurtje en "trapt" dochterlief erin, denkende dat ze een limonade krijgt.
    Thee krijg ik er helaas niet in.
    Soms krijgt ze haar drinkfles met wat vruchtensap maar ook dit leng ik aan (50/50 verhouding of zelfs nog meer water).
    Heeeel soms een Fristi, bijvoorbeeld tijdens een uitje. We hebben in ieder geval geen Fristi of Chocomel o.i.d. in huis.

9. Deliana

Deliana Niet meer actief

Heeft hier ook geholpen! Wij noemen het hier in huis yoki-melk :) Zoon is een hele slechte drinker, maar bleek op een gegeven moment Yoki toch wel lekker te vinden... Melk Steeds iets minder met Yoki aanlengen en uiteindelijk dronk hij gewoon melk.

10. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Dit lijkt mij ook het meest logische! Wij doen dit overigens ook met vruchtensappen door die te verdunnen met water, waardoor t minder zoet is.

Deel Deze Pagina