met 14 maanden: thee, water, roosvicee 50/50 (zonder suiker en zoetstoffen) aangelengd met water. Nu is ze 2 1/2 bijna en mevrouw is weer terug op DIKSAP
Dochtertje drinkt borstvoeding, water, thee en heel soms wat diksap of roosvicee, maar dat is dan een uitzondering.
Mijn dochter krijg water en thee en tussen de middag een yogurt drankje. Ze is verzot op water en rooibos thee en drinkt hier heel wat van.
Is prima hoor, ze gaan vanzelf wel meer lekker vinden. Misschien is af en toe wat anders proberen als thee of water of andere smaakjes roosvicee/diksap niet verkeerd.
Ik weet dat roosvicee ook zoet is, maar ik gebruik een klein beetje en dan sterk aangelend met water. Dit lijkt me nog altijd beter dan dubbelfris, taksi of yogi etc. En nee ik drink op het moment zelf niet gevarieerd ivm met dieet. Maar normaal toch wel.
roosvicee (perzik), en slimpie (ranja), water de jongste krijgt halfvolle melk de oudste lust geen melk en krijgt karnemelk met een scheutje roosvicee laxo (heeft sinds hij zinderlijk is problemen met het poepen)
Julia is 1,5 en drinkt 2 bekertjes melk op een dag, 2 bekers diksap meestal en dan nog 1 beker thee (slappe, lauwe thee met een scheut melk en een half theelepeltje honing). Als ze meer dorst heeft krijgt ze water en als ze slecht gegeten heeft soms 's avonds nog een beker melk. Oh, wel volle melk trouwens!
Ties drinkt de hele dag door water, en bij het ontbijt, lunch en voor het slapen gaan een beetje melk. als we weggaan neem ik meestal aanmaak mee, wel zonder suiker en zonder zoetstoffen. frisdrank en vruchtensap uit pak vind ik echt onnodig.
ben ik zo'n slechte moeder die haar kind wel andere dranken geeft zoals taksi(verdunnen met water). appelsap. spa&fruit(verdunnen met water) Mijn zoon drinkt dus echt absoluut geen water. dat vertikt ie. thee ook geen optie, zelfs niet uit mijn beker. verder smorgens beker melk(met banaan poeder anders drinkt ie het niet) en smiddags krijgt ie yogi. lees overal dat er water,thee,diksap,of melk gegeven wordt. dat drinkt mijn zoon dus (bijna) allemaal niet. Hij si trouwens 19maanden nu.
Roozjuh Lenn heeft tot 11 maanden water en thee geweigerd.. moest er niks van hebben.. Fles overdag weigerde hij dus kreeg alleen 's ochtends en 's avonds een flesje kunstvoeding.. Tussendoor kreeg hij gewoon diksap.. Tja, als je kindje alles weigert blijft er niet veel over Nu drinkt hij liever water dan diksap.. Dus nee, je bent absoluut geen slechte moeder Soms is het gewoon niet anders..
Lars drinkt melk, water, diksap of appelsap met water. Hij drinkt echt heel veel op een dag! Een dorstig tiep In de zomer dronk hij bijna alleen maar water en dat vond hij ook prima, maar nu is hij toch wat kieskeuriger geworden. Het allerliefst drinkt hij appelsap verdunt met water.
Hier heeft ze nog nooit wat anders gehad, hooguit een slokje van mij, dus ze weet niet beter. Voorlopig laten we dat maar mooi zo.
Hier alleen water en sojamelk, voor die sojamelk doet ze zowat een moord maar het water vind ze ook prima. Weleens roosvicee gegeven maar toen keek ze me nogal vreemd aan, ik had niet het idee dat ze dat beter vond dan water...dus krijgt ze gewoon nog steeds water...oh en appelsap spuugde ze weer uit, over d'r nieuwe witte bolero heen natuurlijk
Dochter 9,5 maand: opvolgmelk, water, thee en hele slappe roosvicee. Zoon 2,5 jaar: half volle melk, water, thee, slappe diksap, sappen, soms chocomel
meissie hier krijgt melk, water en roosvicee, verder nog nooit wat geprobeerd eigenlijk, maar vind ik ook nog niet nodig.
Ik heb dus niet de enige 2 1/2 jarige die nog diksap drinkt roozjuh, het is niet om commentaar te leveren, maar mijn dochter drinkt het omdat ze een hele tijd niks anders kreeg. Dan drinken ze het allemaal hoor. Hij is toch ook melk gaan drinken omdat hij niks anders kreeg. Ik denk dat het puur is wat ze gewend zijn. Tot een jaar of 1 1/2 kreeg ze niks anders dan thee of water, soms diksap, ze wist dus ook niet dat er iets anders bestond.
En hoe doe je dat bij een ander dan? Ik krijg nu al commentaar dat ik altijd met mn diksap aan kom zetten