Vandaag kennismaken kdv!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cyntje78, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ojee... om 10 uur is het zo ver! Onze kleine grote man gaat kennis maken op het kdv! Hij mag meteen een paar uurtjes blijven als ik dat wil.... jeetje... Dan ben ik straks ineens een paar uurtjes kind-loos! Ik wil zo veel dingen doen in even tijd dan... maar eigenlijk ook even bijslapen haha!

Ik ben zo benieuwd! Vooral omdat hij nog zo klein is. Hij overdag nog zo veel (mama) aandacht nodig heeft... hij overdag niet zo best slaapt :D

16 maart gaat hij voor het eerst een hele dag... 17 maart begin ik met werken :(

Hoe hebben jullie de eerste dag ervaren?

Groetjes Cyntje78

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hee meid!

De eerste dag ging hier super:D Ze ging 3 uurtjes.. Toen ik haar weg bracht was alles interessanter dan mama:p Alle slingers, knutselwerkjes en alle kleuren. Toen ik haar ophaalde lag ze lekker in haar wipper naar alle kindjes te kijken:D

Is denk ik moeilijker voor mama dan voor je kindje hoor:)

Nu vindt ze het nog steeds super! EN ik kan met een gerust hart gaan werken!

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik denk ook dat het voor mij moeilijker is als voor ons ventje ja...

Dat komt misschien door zijn formaat :D extra klein maar toch zéker al net zo ver als andere kindjes van 2,5 maanden.

Even een bakkie koffie... en dan zal ik die kleine grote man eens uit bed plukken. En natuurlijk nieuwe kleertjes aan vandaag! Ik bedenk me opeens om extra kleertjes in de tas te doen voor ongelukjes (al gebeuren die hier weinig maar je zal net zien ;))

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Komt goed! :)

Ik zag er ontzettend tegenop omdat mijn jongste de eerste paar weken best wel onrustige weken heeft gehad. Ik was zo bang dat hij veel zou huilen op het KDV. Maar hij vindt het er echt prima! Ik vond hem zelfs daarna vrolijker dan anders :D Deze week is hij er voor het eerst 2 bijna hele dagen, waaronder vandaag, en ook dat lijkt goed te gaan. Wel moe als hij thuis komt, maar niet minder vrolijk.

5. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Fleur mag volgende week vrijdag gaan kennismaken op het kdv.

Erg spannend !!

Dan besef je ook in een keer weer dat je moet gaan werken en dat je dan je kleintje ergens anders moet achter laten waar ze uiteraard wel goed voor ze zullen zorgen.

Denk dat hier mama het erger gaat vinden dan Fleur !!

6. misa

misa Niet meer actief

Ik moet ook 17 maart en heb volgende week intake en daarna wennen voor Simon. Ik werk zelf op dat kdv, maar toch vind ik het ook erg spannend..!
    Veel succes, geluk en plezier!!!

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Zo.... onze charmeur heeft het goed gedaan vandaag! Zelfs de stagaire (3e jaars) heeft haar rooster voor ons ventje omgegooid haha!
    Iedereen was helemaal weg van onze kleine grote man :D Toen ik weg ging heeft hij even lekker bij de leidster gezeten. Daarna naar bed maar daar was hij het eerst alleen niet helemaal mee eens. Maar heeft toch even geslapen... Daarna zijn fles helemaal op en toen heb ik hem weer opgehaald. Hij is zo'n 2 uurtjes geweest.

Maar ik moet bekennen... toen ik daar binnen kwam dacht ik echt "ik ga stoppen met werken en thuisblijf mama worden"
    Na een kennismakingsgesprek van een uur had ik wat meer vertrouwen.

Echt genoten van mijn vrije tijd heb ik alleen nog niet... 2 uurtjes vliegen om! En je denkt toch constant aan je ventje...

8. misa

misa Niet meer actief

Wat goed! Ja, jullie moeten allebei even wennen denk ik. De meeste mama's (en papa's) moeten vaak meer wennen dan de baby's! Dat is wat ik vaak bij ons zie. Maar ja, als het om je eigen gaat is het anders he..! ;)

9. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hhaha... moeilijk he?
    Ben je dan zo'n stoere vrouw.. Als je een kindje hebt ben je maar een zielig moedertje, af en toe dan...
    Ik dacht dat ik op de 1e dag erg moeite zou hebben, maar werd zo in het werk opgeslokt dat de dag voorbij vloog... Heb wel de eerste 2 dgn dagverblijf tot 2uur gewerkt. Maar ging helemaal prima. MIjn zoontje deed het ook super. Maar baby's gaat vaak wel erg goed. Als ze hun eten, slaapjes enz. krijgen zijn ze vaak wel tevree... En knuffelen met een baby is ook geen straf, dus de aandacht krijgen ze ook wel... ;)
    Succes straks...

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Meid, fijn dat het zo goed is gegaan:D

Wat ik trouwens heb gedaan is de eerste week dat Lisa naar de opvang ging (3 volle dagen) vrij genomen. Kon er toen goed aan wennen dat ze daar was en de week daarna werken ging helemaal super. Was ik ook meer gewend en kon ik me ook beter richten op me werk:)

Deel Deze Pagina