wat drinken jullie tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MeFlower, 7 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Spa. Eigenlijk alleen maar spa en koffie..

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Veel water
    Thee, bijna altijd rooibos
    Bar le duc citroen soms
    1 glas sinaasappelsap per dag

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Thee, spa rood met citroensap, en veel water

Dit drink ik trouwens altijd. Drink nooit frisdrank of sappen ofzo.

4. blondine01

blondine01 Niet meer actief

Ik dronk water, spa rood, thee en cola

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Water, thee, koffie, soms cola, melk, Ijsthee, soms alcoholvrije wijn/bier maar het meeste spa rood. (Hetzelfde eigenlijk als wat ik nu ook drink, behalve nu bier en wijn met alcohol;))

6. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Hier ook veelal water thee en bouillon. Net zoals ik niet zwanger ben. Heb nu af en toe ook wel eens trek in zoet, geen eten maar drinken. Dus af en toe een slok taksi of sinaasappelsap.

7. Betsy

Betsy Niet meer actief

Fijn. Ik voelde me al een apart geval. :D

8. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Hetzelfde als nu ik niet zwanger ben. Water met of spa rood en rooibosthee en af en toe een glas frisdrank. O ja melk tegen het maagzuur :) Koffie en zwarte thee heb ik zoveel mogelijk laten staan (af en toe een kopje).
    Ik lette er wel op dat ik genoeg dronk en dan vooral water. Ik haf dat wel nodig om me goed te voelen.

9. Logan

Logan Niet meer actief

Thee, spa rood, limonade. Eigenlijk wat ik altijd drink alleen let ik nu iets meer op de cafeïne.

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Koffie lust ik nu niet meer. Anders zou ik daar zonder schamen 1 of 2 bakkies van kunnen drinken (vk raadde het zelfs aan ivm obstipatie )

Ik drink water met bubbels heel veel. En limonade. Thee. Frisdrank. En elke dag een glas cola, omdat dat toch nog steeds m'n misselijkheid tempert.

Alcohol niet maar dat deed ik ook al amper.

Zolang je niet TE veel van iets drinkt zie ik het probleem niet

11. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Water, kruiden- en rooibosthee, 2 kopjes decafe koffie, vruchtensappen. En nu op het terras alcoholvrij bier, cola light, rivella. Na 8 maanden komt de spa rood me de keel uit!

12. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

Wat leuk zoveel reacties..
    Drink nog wel koffie hoor, smorgens 1 en dinsdags groene thee. Met suikers moet ik normaal wat oppassen dus was op zoek naar wat ideeën en die heb ik wel gekregen zo 😄

13. Logan

Logan Niet meer actief

Je mag ook best wel koffie hoor. :) Ik kreeg als advies 1 kop koffie of 2 koppen thee of twee glazen cola. Ik vond het eerst heel weinig maar drink veel rooibos of andere cafeïne vrije thee en dan is het prima te doen.

Qua minder suiker kan je dan spa rood drinken, eventueel met slimpie limonade voor de smaak?

14. Regina88

Regina88 Niet meer actief

2 kopjes koffie en verder veel thee. Ook 2 glazen melk en 2 glazen water. Dat elke dag.

Soms chocomelk, ranja en zo'n kleine blikje cola eens in de week.

15. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

is buiten gewone melk ( waar ik niet tegen kan)

karnemelk eigenlijk toe gestaan ?

16. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Waarom zou dat niet toegestaan zijn?

Hier moet ik echt moeite doen om genoeg te drinken, dus probeer regelmatig water tussendoor te drinken. Verder soms een glas icetea/ icetea green, spa en fruit, appelsap, melk, sinaasappelsap, thee, koffie.

17. Regina88

Regina88 Niet meer actief

De app Zwanger&Zo zegt hierover:
    ! Tijdens je zwangerschap mag je karnemelk drinken.
    Wel is het belangrijk dat de melk gepasteuriseerd is. Daardoor heeft de listeria-bacterie geen schijn van kans.

18. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Magere melk
    Cola en fanta light
    Crystal clear
    Ice tea zero
    Slimpie limonade
    Thee
    En veel water! Ik haal gewoon van die kleine flesjes bij de lidl en die zet ik in de koelkast, dan pak je snel een flesje.

19. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik dronk gewoon koffie, wel maximaal twee kopjes per dag. Ik was tijdens de zwangerschap echt dol op cola (normaal drink ik het heel weinig) maar dat dronk ik alleen als ik 's morgens maar één kopje koffie had gehad. Daarnaast veel water, jus d'orange en ice tea green. Bij de lunch thee of melk. En op een terrasje op bij de bbq alcoholvrij rosébier.

20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Als je melk in de supermarkt haalt kun je het gewoon drinken. Van welke soort dan ook. In de supermarkt is altijd bewerkt.

Als je het bij de boer haalt moet je wel opletten. Vaak kun je daar boeren melk kopen. Dat is rauwe melk en moet je niet drinken.

Deel Deze Pagina