hoe slecht is koffie nu eigenlijk, ik lees dat je er met mate van moet nemen, ik heb tot u toe max 2 per dag gedaan.. verder in ieder geval nieuwe ideeën opgedaan. leuk om alle reacties te lezen
Om te beginnen veeeeeel water, het liefst ijskoud uit de koelkast. Rooibosthee, biologische appelsap, soms tussendoor een slok Ginger Ale, werkt goed als ik misselijk ben. Soms heb ik zin in chocolademelk, en heel af en toe Latte Macchiato uit de Dolce Gusto. En heel soms Cherry coke (kersencola) De soms categorie drink ik dus sporadisch. Het dagelijkse wat ik drink is water, appelsap en rooibosthee.
Ben nu 34 weken zwanger en altijd gedronken wat ik normaal ook dronk. Wel iets minder koffie, nu max 3 kopjes per dag. (2 ochtend en 1 avond) Verder probeer ik meer water te drinken maar daar ben ik niet zo van, limonade en bij het avondeten probeer ik sinaasappelsap te drinken voor de opname van ijzer. In de avond drinkik vaak roosvicee kiwi/sinaasappel of cassis.
Gewone koffie idd 2 a 3 kopjes per dag. (wel geen espresso dan of zo he! ) Ikzelf ben nu ook van alles aan het uitproberen voor enkele weken omdat ik kotsmisselijk wordt van water! (Als de misselijkheid gedaan is terug 2l water per dag voor mij!) En van iets met prik word ik ook wel best beroerd. Nu had ik van men diëtiste bij de eerste zwangerschap te horen gekregen (ik had zwangerschapsdiabetes) dat alle eten en drinken dat minder van 10g suiker op 100g/ml product heeft acceptabel is voor suikerpatiënten dus nu probeer ik dat gewoon aan te houden. Eigenlijk bijna altijd in men dagelijkse leven. Ik heb momenteel heel veel zin in pompelmoessap dus dat drinken we dan nu weer he
Ik drink eigenlijk alleen maar water, 1 kop koffie per dag met wat melk (in de niet misselijke periode) en af en toe een kop thee met melk in de winter maanden. Ik drink nooit geen vruchtensap of prik etc.
Alles waar ik zin in heb, behalve energydrankjes en alcohol. Koffie lustte ik sowieso al niet en thee is sinds mijn zwangerschap ook niet meer mijn favoriet. Ik ben best wel een moeilijke drinker, dus ik vind het belangrijker om te dranken dan wát ik precies drink.
Verse jus (tappen bij de supermarkt) Die gouden cola (zonder cafeïne en suiker) Sprite Fanta Ranja Magere melk Niet heel veel variatie als ik het zo lees
Water Melk af en toe warme chocolade melk Rooibos thee 1 kopje koffie per dag Ijsthee of ander fris/sap in het weekend
In de ochtend 1 kopje koffie Water Melk Thee Appelsap zonder suiker Rivella green tea En heel af en toe een glaasje cassis/fanta
Slimpie zou ik persoonlijk niet drinken aangezien dit gezoet is met aspartaam. In aspartaam zit een hoge concentratie fenylalanine, wat helemaal niet goed is voor je kindje. Ik drink twee kopjes decaf koffie per dag, melk, fruit fusion 'thee' en water, water, water en soms een glaasje Cool Bear. Ik drink normaal gesproken helemaal niet goed, dus moet mezelf echt herinneren om iets te drinken.