Toen ik zwanger was vooral rooibosthee (zonder kaneel), en verder kamillethee en water. Af en toe sapje.
In de ochtend jus d'orange of multivitaminen. De rest van de dag over het algemeen water. Soms rooibos thee. Ijsthee, appelsap. Verse sapjes en zo. Maar het meest dus gewoon water. Oh en op t terras of als we ergens een hapje eten een 0,0 biertje of een grolsch stender. Frisdrank, koffie en thee is zo erg nog niet, mits je het met mate drinkt.
Je wilt niet weten wat ze er allemaal doorheen gooien om het zo 'super schoon' te krijgen. Mijn vader heeft een tijdje bij die zuiveringsinstallaties gewerkt, en de verhalen die hij er over vertelde! Ik heb een paar jaar in het buitenland gewoond, en daar dronk ik regelmatig kraanwater. Sinds ik terug in Nederland ben hoef ik het echt niet meer, de eerste keer dat ik terug was en het hier dronk vond ik het gewoon naar zeep smaken. Nu nog steeds als ik het weleens probeer. Het zal allemaal best geen kwaad kunnen, maar ik hoef het niet.
Veel soorten kruidenthee kun je prima drinken. Ik heb allerlei soorten in huis en varieer daarmee. Verder drink ik graag appelsap, 1 a 2 kopjes koffie en 's avonds 1 a 2 glazen Fanta. Als ik niet zwanger ben drink ik nooit koolzuurhoudende frisdrank, maar nu ik geen wijntje mag is Fanta mijn guilty pleasure .
Naast de standaard (koffie, thee en water)heb ik hier Cereal. Dit is eigenlijk roosvicee alleen zonder de rotzooi en toevoegingen.
Water!!! Ohhh zo lekker!! En thee, melk, jus, en cola. Maar bovenal water! Ik denk dat ik daarvan 75% drink op een dag. De overige 25% bestaat uit bovenstaande dranken.
Ik drink eigenlijk alleen water en sinas light. Dit ivm zwangerschapssuiker van de vorige keer. Dikke kans dat ik het nu ook weer heb, dus vandaar alleen light. Volgens diëtiste no problem.
Nou ik doe t echt heel slecht als ik deze verhalen zo lees, Maar ik vind rekening houden kan altijd, doe ik ook echt wel, maar het moet geen straf worden zeg maar. Ik drink veel melk, ben er echt aan verslaafd sinds de zwangerschap, probeer tussendoor een glaasje water te pakken als ik dorst heb ipv fris, maar voornamelijk drink ik nog best veel frisdrank hoor.. en dan bedoel ik appelsap multivitamine ijsthee etc. Cola ben ik inderdaad ook voor 60% mee gestopt. Maar als ik een feestje heb drink ik rustig een paar glaasjes cola hoor. Ik drink ook geen koffie (nooit gedaan) dus ik krijg zowieso geen cafeine binnen. Ik drink trouwens ook weleens een blikje redbull (nooit meer dan een per week) Kan me echt niet voorstellen dat ik me kindje hiermee kwaad doe hoor.. vind sommige dingen tegenwoordig best overdreven..
Rooibosthee met allerlei smaakjes eraan Kamillethee Water Appelsap of sinaasappelsap aangelengt met water Af en toe 7up
Ik drink ook nog weleens een glaasje cola hoor. Ik vind het heel lastig om te laten staan. En ik woon overigens in Zwitserland. Water uit de kraan vind ik hier naar chloor smaken, dus alles wat ik gewoon drink, komt uit een waterfilter. Vind ik voor mijn thee en koffie ook lekkerder. Mag je trouwens maar 1 kop koffie?! Ik geloof dat je ongeveer 200-300mg cafeïne mag op een dag. Onderstaand de hoeveelheden cafeïne in verschillende producten: Ik eet ook nog weleens een stukje chocolade, dus ik probeer het een beetje af te wisselen. Als ik bijvoorbeeld cola heb gedronken, dan laat ik de chocolade voor die dag staan en vice versa. En koffie dus decaf in plaats van een cafeïne boost. Ik ga eens proberen om wat meer Rooibos thee te drinken. (Voorheen niet echt m'n favoriet.) Of hele slappe thee. Verse muntthee vind ik overigens wel heel lekker! Maar dan vooral met honing. Ik zie overigens veel mensen die Zero of Light drinken, maar volgens mij zijn zoetstoffen ook helemaal niet zo goed hoor! Dan heb ik liever 'echte' suikers. Edit: Ik dronk vroeger trouwens veel Bitter Lemon, maar ik probeer nu altijd Ginger Ale te bestellen als ik buiten de deur ben. Super lekker en het schijnt ook nog eens te helpen tegen misselijkheid.
Ik vind dat je best wel gefocused bent op wat je drinkt als ik eerlijk ben. Je bent zeanger, niet ziek he En chocola..hoezo opletten in combinatie met drinken..? Zolang je niet iedere dag een reep weg eet 40 weken lang kan iedere dag een stukje chocola echt geen kwaad hoor. Of ben je bang voor extra kilos die je aan kunt komen? Want als het puur is voor de baby vind ik dat je best ietsje losser mag denken. Of hebben ze in zwitserland andere regels mbt zwangerschap?geen idee eigenlijk
Het gaat met name om de inname van cafeïne. Ik vind zelf dat ik niet heel erg strict ben hoor, maar ik probeer er wel op te letten. Met twee koppen koffie zit je al aan de ondergrens en in cola en chocolade zit het ook, vandaar...
ik drink s ochtends optimel en 2 glazen water s middags thee en een glas sap savonds thee en een glas water. tussendoor water, en siroop. ik lust geen koffie meer, en soms drink ik ipv thee savonds een glas cola ofzo. ik let absoluut niet op cafeïne, dus soms drink ik meer thee of meer cola. maar dit drink ik eigenlijk al jaren.. alleen dan koffie ipv thee
Jaa dat klopt! Maar ik bedoelde eigenlijk aangezien ik geen koffie drink ik dus best welleens cola kan drinken. Als je koffie drinkt en dan ook nog cola erbij en af entoe redbull dan krijg je wel best veel cafeine binnen (naar mijn idee) Maar ik denk gewoon zo alles kan maar met mate (niet alles natuurlijk alcohol enzo is een ander verhaal maar jullie snappen me hopelijk)
Onderzoek naar koffie en zwanger Aan een Deens onderzoek naar het nuttigen van cafeine tijdens de zwangerschap werkten meer dan duizend zwangere vrouwen mee. De conclusie van het onderzoek luidt dat je als je zwanger bent tot ongeveer 300mg cafeïne per dag binnen mag krijgen zonder dat je ongeboren kindje enig risico loopt. Dit staat ongeveer gelijk aan drie koppen koffie of zes koppen thee per dag. Details onderzoek invloed cafeine op zwangerschap Tijdens het dubbelblinde onderzoek kreeg de ene groep zwangere vrouwen koffie met cafeïne en de andere groep koffie zonder cafeïne. Daarnaast werd gekeken naar andere cafeïne houdende dranken zoals thee en cola. Vervolgens werden gegevens zoals lengte en gewicht van het kind in de gaten gehouden. Uiteindelijk bleek dat alleen de groep cafeïne drinkers die ook rookte tijdens de zwangerschap een verhoogd risico had op een kindje met een te laag gewicht. Www.salusi.nl
Ik heb niet zoveel met willekeurige artikelen die toevallig op het internet staan, zeker niet als de bronvermelding leidt naar een ander artikel op de website van de BBC, uit 2007. Dat kan ik namelijk beter: Ik wil geen paniek zaaien, laten we het er maar op houden dat de waarheid ergens in het midden ligt. Maar tot voor kort werd er ook gedacht dat kleine hoeveelheden alcohol ook niet zoveel kwaad kon en daar is men toch maar mooi op teruggekomen.
Ik drink eigenlijk bijna alleen water. Wij komen ook altijd tot de conclusie niks fris in huis te hebben voor visite haha. We drinken alledrie voornamelijk water. En verder 1 kop koffie per dag en af en toe thee. Maar ik drink altijd voornamelijk water, in de zomer met wat limoen erdoor of munt. En in een restaurant bestel ik meestal tonic, heerlijk als ik zwanger ben haha.
Bronwater 2 liter per dag.. En thee cola als ik misselijk ben gemberthee of sterrenmunt of net wat ik lekker vind..Bij mijn eerste hield ik mij overal aan tot op het laatst toen kreeg ik zo'n zin in cola dronk ik hup liter fles leeg..Nu drink ik waar ik zin in heb want voel nu aan waar ik van moet spugen en van wat niet daar houd ik rekening mee en de baby maakt het verder prima alcohol dronk ik al niet dus dat is makkelijk te laten al had ik in het begin opeens zin in die gekleurde drankjes mix drankjes ofzo zag er zo lekker uit opeens maar heb het niet gedaan..Ze verzinnen steeds nieuwe dingen straks is het leven op water en brood beetje onzin..Je mocht jaren lang geen spinazie niet teveel ervan want er zat nitraat in en je lichaam zou dat niet kunnen verwerken nu hopse flops is dat ingetrokken en blijkt het gewoon te mogen daarom laat je niet al te gek maken met mate kunnen melk , thee , koffie , sapjes geen kwaad