trachitol

Discussie in 'Gezondheid' gestart door droppie, 29 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. droppie

droppie Actief lid

1 sep 2006
    209
    0
    0
    MOEDER
    ik heb al een paar dagen ontzettende keelpijn veel gespoeld met zoutoplossing thee met honing
    maar niks helpt mag je een trachitol zuigtablet als je zwanger bent?
    weet iemand dat?

2. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Geeen idee sorry..
    misschien staat het in de bijsluiter?

Liefs Kiss

3. droppie

droppie Actief lid

1 sep 2006
    209
    0
    0
    MOEDER
    goede tip er staat dat ik het beter niet kan gebruiken tijdens de zwangerschap
    maar evenw at anders verzinnen
    nog maar thee met honing dan
    bedankt

4. Linake

Linake Lid

27 mrt 2007
    97
    0
    0
    huismoeder
    de panne
    in het kruidvat heb je keelpastilles
    op basis van fruit
    en ze werken ni even snel en goed al medicijnen
    maar zijn toch wel beter dan hele dag met keelpijn te zitten

5. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Strepsils mogen wel geloof ik.

6. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ik gebruik fisherment friends voor mijn keel.

7. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik heb ook keelpijn. En ik heb het al 2 dagen koud!

Ik ga zo even langs de Tuinen ofzo, misschien dat ze daar iets hebben.

Linda

8. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Tonsiotreen zuigtabletten van VSM, die mag je nemen. En die mogen elk uur en hebben ook niet zo'n sterke smaak (fijn als je ook nog een kotsmisselijk bent) en ze helpen best goed.

Ik ben dus maar even naar de apotheek gegaan.

En trouwens je mag ook paracetamol. Ik had toch de verloskundige aan de telefoon, heb ik gelijk even gevraagd hoe ik om moest gaan met mijn griep. Ik had voor het eerst in 14 jaar koorts, dus maakte me gelijk zorgen. Maar gewoon paracetamol mag dus (werkt onstekinsremmend).

Linda

9. Voor zover ik weet mag je ook geen strepsils.

Ben nu zelf alweer voor de tweede keer flink verkouden. Heb eigenlijk alleen kinder neusspray (dus zoutoplossing) en een verzachtende hoestdrank. Daarnaast probeer ik genoeg te drinken en als het teveel gaat kriebelen in m'n keel een snoepje te pakken. Maak je toch weer wat extra speeksel aan wat helpt om de geirriteerdheid in m'n keel een beetje te onderdrukken. Laatste tip is om te zorgen dat je keel altijd bedekt is. Scheelt bij mij veel in de keelpijn als ik steeds een sjaal om heb om een coltrui ofzo.

Veel meer dan dat en een paracetamol om als je boven de 38 graden koorts hebt, de koorts te onderdukken, kun je niet doen. Paracetamol gebruik ik ook alleen om de koorst te remmen. Niet bij hoofdpijn of wat verhoging. Wil toch zo min mogelijk medicijnen gebruiken als het ff kan. Volgens de huisarts en de apotheek is het devies, rust en gewoon uitzieken. Al is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan.

10. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Dit helpt ook goed tegen keelpijn;

Honing mengen met warm water, snufje nootmuskaat en gemalen peper erdoor en klaar.. Kan je de hele dag door nemen, iedere keer een grote eetlepel..

Mijn schoonmoeder zei altijd; keelpijn; zuigen, zuigen en nog eens zuigen, dus een zuigtablet/snoepje zou je ook gewoon kunnen nemen, je zuigt dan als het ware de boosdoeners weg..

Greetz Hilde

11. tinkel

tinkel Lid

26 feb 2007
    7
    0
    0
    overijsel
    JE MAG TIJDENS de zwangerschap bijna helemaal niets, zelf kamp ik nu al vanaf januari met verkoud heid gevolgt door de griep en nu wee ooratnsteking.
    trachitol mag niet!
    strepsil mag ook niet!
    let op zuigsnoepjes zit menthol in mag ook niet te veel pepermunt.
    meiden let a.u.b goed op wat je neemt een onschuldige strepsil of zuigsnoepjes zijn al niet goed voor je.
    neus spray mag wel en honing maar ook weer niet te veel honing.
    wat je wel kan doe is als je veel last hebt van je keel ijsjes eten of ijsblokjes maken evt van ranja heb je toch een soort ijsje.
    maar tja al met al heeft dat bij mij allemaal niet zo heel goed geholpen waardoor iknu zelf een antibiotica kuur heb gekregen die niet zo veel kwaad kan tijden de zwangerschap.
    succes allemaal met beter worden

12. tinkel

tinkel Lid

26 feb 2007
    7
    0
    0
    overijsel
    JE MAG TIJDENS de zwangerschap bijna helemaal niets, zelf kamp ik nu al vanaf januari met verkoud heid gevolgt door de griep en nu wee ooratnsteking.
    trachitol mag niet!
    strepsil mag ook niet!
    let op zuigsnoepjes zit menthol in mag ook niet te veel pepermunt.
    meiden let a.u.b goed op wat je neemt een onschuldige strepsil of zuigsnoepjes zijn al niet goed voor je.
    neus spray mag wel en honing maar ook weer niet te veel honing.
    wat je wel kan doe is als je veel last hebt van je keel ijsjes eten of ijsblokjes maken evt van ranja heb je toch een soort ijsje.
    maar tja al met al heeft dat bij mij allemaal niet zo heel goed geholpen waardoor iknu zelf een antibiotica kuur heb gekregen die niet zo veel kwaad kan tijden de zwangerschap.
    succes allemaal met beter worden

Deel Deze Pagina