omdraaien van je kleintje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jmm, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    wat doen jullie bij het omdraaien van je kleintje op de buik, maar kan nog niet terug draaien.
    je legt haar dan weer op haar rug , maar daarna een paar seconde draait ze der weer om, heb al een trappelzag maar die haalt ze er ook uit met een draaibeweging , helpen jullie je kleintje of ben je dan bang dat ze niet meer wil draaien, omdat ze dan niet van der buik naar haar rug gaat, vindt het wel moelijk want hoelang kan je haar op de buik laten liggen zoddat ze niet sikt , ze moet het uiteindelijk ook zelf leren , ze is nu 6 maanden kleine donderstien,

gr jacque

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik denk dat ze niet zo gauw zal stikken. Op deze leeftijd kunnen ze hun hoofd prima zo neerleggen dat ze goed kunnen ademen, dus dat is het probleem niet zo. Wat bij mijn baby een beetje probleem is, is dat hij niet zelf terug kan draaien, maar ook niet op zijn buik wil blijven liggen. Dus dan gaat hij natuurlijk huilen om weer omgedraaid te worden.
    Ik zou haar dus wel gewoon terugdraaien als ze aangeeft niet meer op haar buik te willen liggen. Misschien kun je haar helpen om het zelf te leren, door haar echt over de bodem te laten draaien, dus dat ze zelf voelt wat er gebeurt en hoe het moet. Dus niet optillen en andersom weer neerleggen, maar voorzichtig en langzaam omrollen.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben in het ZH hier ook meegekregen dat als je je baby omdraait (ook bij bijvoorbeeld het aankleden), dat je altijd de rolbeweging van je kindje moet volgen. Hierdoor leren ze sneller hoe ze zelf ook kunnen omrollen.

Julia ligt hier regelmatig op haar buik en kan ook prima haar hoofd zelf optillen en links/rechts neerleggen hoe ze het wil. We blijven er bij haar nog wel bij, maar ik zou me geen zorgen maken of ze zou stikken hoor! Op die leeftijd kunnen ze zich best opduwen, zeker als ze ook kunnen omrollen.

4. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Amber kan ook nog niet terugdraaien. Ze tijgert al wel. Als ze bij het eind van de box is, dan huilt ze. Op haar rug leggen heeft geen zin, ze rolt gelijk weer op haar buik. Ze houdt me zo behoorlijk bezig! Soms valt ze in slaap op haar buik of zij. Ik heb daar niet veel moeite mee, maar controleer wel wat vaker. Omdat ze het 's nachts ook doet, hebben we een safetsleep gekocht. Gaat tot nu toe goed, als "moppert" ze soms een beetje dat ze niet kan draaien... Dit deed ze 's nachts veel en dan moesten we er steeds uit (zo'n 10 x). Op zich niet erg, maar we waren wel bang dat we er een keer doorheen zouden slapen, dus vandaar de safetsleep.... Consultatieburo raadt het trouwens af, maar ik vind het 's nachts draaien en tijgeren gevaarlijker. Als ze zelf terug kan rollen zien we wel weer verder.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Als Thijs zich overdag omdraait in de box of op het speelkleed, laat ik hem lekker gaan. Hij vindt het geweldig op zijn buik. Als hij moe wordt legt hij zijn hoofd opzij. Maar als het te lang duurt en het lukt hem niet om om te draaien dan help ik hem. Thijs slaapt nog in een wieg. En dat bevalt prima, hij kan zich hierin niet draaien. Heb nu wel 1 keer gehad dat hij op zijn zij lag en niet meer terug kon. Ik stop zijn slaapzak onder het matras, zodat hij niet kan draaien. Ik hoop dat dit ook zo blijft, maar zal binnenkort ook naar een ledikant moeten. In het campingbedje blijft hij wel gewoon op zijn rug liggen.
    Als je kindje kan draaien, kan het ook zijn hoofdje goed bewegen. Dus voor verstikking hoef je niet zo snel bang te zijn.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier precies hetzelfde. Hij kan wel goed omdraaien van rug naar buik maar terugdraaien doet hij nog niet. Hij kan wel goed en lang spelen op zijn buik en meestal als ik merk dat hij terug wilt laat ik hem even zelf proberen. Meestal in frustratie kunnen ze meer, maar ook dan lukt het hem niet en help ik hem weer terug op zijn rug. S'nachts wordt hij ook wel is op zijn buik wakker en gaat dan ook huilen omdat hij niet begrijpt hoe hij weer terug kan. Ook ik denk dat ze wel goed hun hoofdje kunnen draaien dus het geen kwaad kan en anders melden ze zich wel. Ik ben overigens wel benieuwd wanneer hij wel zelf gaat terugdraaien zou ook een stuk makkelijker zijn voor ons:)

7. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hoi,
    mijn zoontje is nu 6 maand geweest,maar slaapt al een tijdje op zijn buik.
    ik leg hem op zijn rug in zijn bedje,maar als ik de kamer nog niet uitben ligt hij op zijn buik. als ik hem weer op zijn rug leg slaapt hij niet lekker.
    in het begin vond ik het wel eng,maar hij kan goed zijn hoofd optillen en draaien. en iedereen heeft wel een overlevingsdrang. dus hij zal heus niet als hij het benauwd heeft zo blijven liggen.
    als ze wat jonger zijn en nog niet kunnen draaien enzo dan is het wat anders. dan hebben ze er geen kracht voor.
    maar ik zou me er niet zo druk om maken.
    hier gaathet in ieder geval helemaal goed.

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hij is al 6 maanden en kan neem ik aan al heel goed zijn hoofdje recht en links draaien. Op deze leeftijd stikken ze echt niet hoor. Het is geen hulpeloze pasgeboren baby meer. Gewoon lekker op zijn buik laten liggen. Mijn zoontje is ook echt een buikslaper en als hij op zijn buik draaide dan liet ik hem lekker liggen.

Deel Deze Pagina