Nadat dl haar tongriempje geknipt is gaat het drinken erg goed. Na heel veel geduld pakte ze eindelijk ook een fles op het kinderdagverblijf... Ze groeide netjes volgens de gemiddelde curve laatste maand is de curve wel flink afgebogen. Ze is nu bijna 5 maand jong eerder bood ik haar 1 kant aan en daar was ze meer dan tevreden mee. Nu sinds 2 weken bied ik beide kanten aan echter is ze erg onrustig met drinken (bijten, ploppen, loslaten, aanhappen) het begint dan ook oncomfortabel te worden en ze lijkt ook minder voeding binnen te krijgen. Ze is regelmatig erg ontevreden na een voeding en komt heel snel weer. Gisteren had ik geen tijd om te kolven vanwege een team uitje en kwam ik dus met veel.stuwing thuis. Ze is daarna eindelijk weer gaan slapen zonder na 45 min wakker te worden wat de afgelopen tijd standaard zo is. En het avonden vol drama zijn. Mijn borsten voelen erg leeg aan zelfs 's ochtends voelen ze heel leeg Loopt mijn voeding nu al terug? Kan ik hier wat aan doen? Ik was eigenlijk van plan om de 6 maand exclusief borstvoeding te geven maar neig steeds meer naar wat vast voedsel bij te gaan geven als vulling. Ik weet namelijk dat ze hier nog weinig tot niks aan heeft. Maar ja wat te doen?! (De 4 maanden sprong hebben we in alle hevigheid al gehad dus daar kan het niet aan liggen)
Ook het kolven gaat erg slecht... op het werk kolf ik momenteel niet meer al 140ml over 10 uur dat ik van huis ben...
Gebruik je de CB curve of de curve op borstvoeding.com? Als je de borstvoedingscurve gebruikt, zie je dat het normaal is dat de curve wat afbuigt vanaf 4 maanden, omdat je inderdaad wat minder melk hebt. Ik merkte het ook op 4 of 4,5 maand. Eerst altijd overproductie en dan ineens lege borsten, een onrustig zoontje dat constant loslaat,... Ik heb'm meer aangelegd en na een paar weken had ik terug een normale productie. Gewoon even wat meer voeden want ze vraagt er ook om hé (omdat je zegt dat ze snel weer komt) Succes
Ik voed 100% op verzoek dus leg aan wanneer zij wil. Echter doe ik dit al ruim 2 weken en nog geen resultaat Kolven wordt alleen maar minder dus mijn voorraad is bijna leeg en bij kolven lukt gewoon weg niet als ze om de 1,5 uur komt. Dat heb ik eens 20cc erbij maar ja heb ook nog een peuter rondlopen dus de hele tijd voeden en kolven kan gewoon niet...
Geen spruw erbij?? Herken het echter ook van bij mijn dochter... Wilde ook weer steeds vaker drinken en de opbrengst van het kolven was ook niet om over naar huis te schrijven. Misschien beginnen met BV thee en fenegriek en inderdaad maar op verzoek aan blijven leggen... Heb hier trouwens bij zoonlief vrijwel nooit gespannen borsten gehad, alleen wat in de ochtend na een nacht slapen. En hij drinkt en groeit als de beste, is heel tevreden. Dus dat wil ook niet altijd wat zeggen denk ik...
Geen spruw gelukkig.. Het trekken aan de tepel doet erg zeer maar ook het bijten zonder dat ze tandjes heeft doet erg zeer...