hoeveel vocht met 10 maanden!?

Discussie in 'Voeding' gestart door mamavanfay, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanfay

mamavanfay Actief lid

14 nov 2009
    151
    0
    0
    Docent PrO
    Gelderland
    Hoi hoi

Vrijdag op het CB op m'n kop gekregen. Mijn dochter kreeg met 10 mnd nog 3 flessen met 200ml Friso 2. Dat was dus teveel.....ze mag maar 2 flessen en dan nog een piepklein toetje na de warme maaltijd.

Op zich geen probleem. 's ochtends een papfles en 's avonds eentje voor het slapen om half 8. Maar overdag drinkt ze nu bijna niet. met grote moeite gaat er over de gehele dag een flesje van 150ml diksap/water/thee oid in... Is dat niet een beetje weinig?
    heeft iemand een tip hoe ik er misschien meer vocht in krijg?
    voorheen had ze nog wel eens van de zware plasluiers maar dat heeft ze ook niet echt meer. STRAKS DROOGT ZE UIT:$

groetjes Elza

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ongeveer 750 ml is voldoende (en dan mag je fruit en groenten mee rekenen). Daar kom je dus wel aan waarschijnlijk.
    Goeie kans dat ze ook wat meer gaat drinken als ze wat minder melk binnenkrijgt!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jouw dochtertje drinkt dan wat Lisa overdag in totaal binnen krijgt ;). Lisa krijgt in totaal zo'n 500-600 cc binnen op een dag, inclusief groente en fruit. En dat is ook voldoende volgens onze kinderarts, als ze last hebben van verkoudheid/tandjes enzo. Als ze dat niet hebben zouden ze iets meer moeten drinken, maar Lisa gaat dat niet redden. Ze is veel te druk bezig met andere dingen dan eten en drinken. Maar ik vind het prima, ze plast goed (maar geen overvolle luiers inderdaad), slaapt goed, groeit goed, is vrolijk. Dus dat is allemaal prima in orde en daar moet je naar kijken.

4. mamavanfay

mamavanfay Actief lid

14 nov 2009
    151
    0
    0
    Docent PrO
    Gelderland
    bedankt voor jullie reactie! dat stelt me alweer gerust. Fay heeft idd last van haar tandjes. en is al bijna 3 maanden verkouden, dit dan weer wel met ups en downs. maar ondanks alles is ze het zonnetje in huis en groeit ze ook goed volgens de statistieken van het cb!

ik hoop maar dat ze wat meer gaat drinken vanzelf. Als ze dorst heeft dan zal ze dat vanzelf toch wel aangeven?;)

Deel Deze Pagina