Dag dames, Ik begin echt gek te worden van mijn kleine drama queen! Ruim twee weken lang is ze zó huilerig! Ze heeft dan wel verhoging en ik hoop dat het door tandjes komt. Bijna hele dag lang wil ze bij mij blijven, ik mag haar niet neerleggen, want dan begint ze te krijsen en te strekken, dramatisch op de grond vallen en blijven huilen! Buiten is 't ook erg, na 10 minuten in de kinderwagen begint het krijsen en eruit wurmen, ze wil dan ook niet zelf lopen maar moet gedragen worden en alweer alleen door MIJ, want o wee als papa ook maar haar kant op kijkt. Thuis begint het ook uit het niets, als ik met haar op mijn schoot tv zit te kijken, begint ze weer eens te strekken en huilen en is dan boos op de hele wereld. Wordt ook twee keer in 's nachts huilen wakker en wil dan ook niet aangeraakt worden en na een kwartier zo te huilen (wat natuurlijk voor de buren ook niet leuk is) mag ze dan eindelijk opgepakt en getroost worden... Ik weet niet of dit een fase is of is ze een kleine kreng en wordt het allemaal alleen maar erger? Ik hoop echt dat het gewoon doorkomende tandjes zijn, want ben zo moe! Vandaag bijvoorbeeld is ze hooguit 2 uur niet in mijn armen geweest, telkens van kwartier tot een half uur, twee dutjes niet bijgeteld. Herkent iemand dit en wat moet ik met haar? Afwachten, driftbuien negeren? Iemand tips?
Haha een klein kreng, nee dat denk ik niet . Al noem ik die van mij ook wel eens zo want er staan heel herkenbare dingen in je verhaal. Ze kunnen gewoon ontzettend driftig zijn, leuk is het niet maar wel normaal volgens mij
Als er tandjes doorkomen, heeft ze daar sowieso last van. Geef je al paracetamol? Dat hielp hier enorm. De pijn maakte echt dat ze ongenietbaar werden. En verhoging: kan bij de tandjes horen, maar gezien het extreme gedrag zou ik even laten checken bij de huisarts, of de oren misschien niet meedoen?
de oren laten nakijken is inderdaad een goed idee. voor de tandjes kun je ook nog dentinox (verkrijgbaar bij kruidvat e.d.) proberen, dit kun je op het pijnlijke tandvlees smeren. hielp erg goed bij mijn dochter.
Als ze erg vervelend zijn van de pijn, gaat dat weinig helpen: dentinox bevat lidocaine en dat is een kortdurende pijnstiller. Werkt hooguit een half uur. Ik gebruikte dat wel even voor de maaltijden aan: dan was de pijn wat weg en wilden ze beter eten. Paracetamol was hier veel succesvoller tegen de pijn Logisch ook, want werkt langer
Paracetamol geef ik haar wel,spuugt het meeste uit,al blijft er natuurlijk wel iets zitten, maar dan begint de driftui ook weer,omdat ik haar dat gegeven heb. Van dat spul voor op de tandvlees huilt zij dan ook. Vandaag is ze gelukkig wat rustiger. Dankjullie wel voor de tips, zal zodra we weer thuis zijn haar oortjes laten nakijken.
Misschien gewoon een paracetamol zetpil geven dan? Vind mijn zoontje ook niet leuk, maar ik knijp dan even goed z'n billen bij elkaar. Zetpil lost snel op, dus daarna kunnen ze 'm niet meer uitpoepen.
Zetpillen zijn veel handiger op deze leeftijd. En ja, dat gaf hier vaak ook wel een driftbui, alhoewel afleiden met de TV aan en even goed weten hoe je dat echt het handigste doet, wel helpen Zie de link: Toedienen van zetpil of klysma | Apotheek.nl