Mijn oudste 4,5 krijgt 2 keer melk op een dag, 2 keer roosvicee en een glas water bij het eten. Broodbeleg: als ze zelf mag kiezen is het altijd pasta of hagelslag... Ze eet 4 boterhammen op een dag, altijd eerst 1 met hartig beleg en dan zoet. we varieren tussen boterhamworst, smeerkaas, leverpastei, ham, honing, appelstroop, pindakaas, pasta, jam of hagelslag. Kaas lust ze alleen op een tosti, hoewel smeerkaas met banaan ook een favouriet is.
Mijn zoontje eet ook weinig kwa broodbeleg, dus daar hoop ik ook nog wat tips voor te lezen hier. Het liefst eet hij, pindakaas of duo penotti.. Ja daag, dat krijgt hij van mij echt niet elke dag op brood en zeker geen 3 boterhammen. Ik lust/mag zelf ook niet veel kwa broodbeleg, dus hij zal het wel van mij hebben hahaha.. Hij drinkt bij de boterham als ontbijt en lunch altijd een beker melk en tussendoor drinkt hij dubbelfris aangelengt met water of gewoon limonadesiroop van het merk Euroshopper ofzo.. Hij drinkt ook graag gewoon water, vraagt daar altijd om bij het avondeten en voor het slapen gaan.
smorgens melk bij het brood, middags water bij brood of melk.. tussendoor als ze dorst hebben gewoon een beker water of roosvicee en savonds water of roosvicee
Oh als broodbeleg hier eigenlijk altijd smeerkaas, gewone kaas of snijworst en heel soms gekleurde hagelslag.
Hier drinkt zoon lief alleen maar thee. Zonnatura rooibos en vaak met melk erbij. Verder water en heel soms chocomelk of appelsap maar is eerder uitzondering dan gewoonte. Qua brood beleg naast choco en pindakaas is kipfilet met dun laagje ketchup favoriet of lekker een gebakken of gekookt eitje.