Wat drinkt jou kleintje met de lunch.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Deedee91, 27 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.824
    2.679
    113
    Vanaf 11 maand zijn wij bij ontbijt en lunch een bekertje (ca 100 ml) melk gaan geven na de boterham. Dus geen grote fles pap meer als ontbijt, dat scheelt al. En de avondfles van 19.30 uur hebben we toen vervangen door een open bekertje melk, of soms thee, puur uit gewoonte tijdens het voorlezen nog een slokje drinken. We deden dan bijv 50/50 melk met water. Als je kind gewoon normaal drie maaltijden op een dag krijgt (ontbijt, lunch en avondeten) dan is een grote avondfles als extra maaltijd niet meer zo nodig.

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Vruchtensap of water

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    diksap of water. thee wilt ze meestal niet,

en straks soms wat gewone melk.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is het verschil met België dan... hier is het advies 350 tot 500 ml, mag ook in de vorm van kwark of yoghurt, kaas... en er wordt groeimelk aangeraden, wegens minder eiwitten en toegevoegde vitamines. Anders zeker volle melk.

5. Shades

Shades Actief lid

25 dec 2016
    202
    9
    18
    Water en heel soms een mini laagje diksap er in. Melk als hij bij het ontbijt geen melk heeft gehad en ik bied ook vaak thee aan maar dat vindt hij nog niet echt wat

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Bij de oudste deden we een tijdje pap maar gingen we al.snel over op brood met beetje melk, zelfde.met de lunch.
    Savonds yoghurt en zij heeft nog lang een avondfles gehad. Idd heerlijk knuffel moment. Maar gaven haar op den duur wel een kleiner flesje savonds.

7. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier melk 100 ml. Tussen de middag.
    Ochtend brood en melk met thee. Vaak maar 60 ml melk aaaangevuld met thee.
    Voor het slapen gaan 100 ml melk. Dan komt er nog een toetje bij met avond eten. Tussen krijgt ze thee.

8. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Allebei water of melk.

9. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Ik geef sinds deze week 100ml halfvolle melk maar hier wilt die nog niks van weten.
    drinkt 3/4 slokjes en dan gooit die het weg.
    normaal kreeg hij thee bij z'n broodje en daarna nog een klein flesje van 90/3 maar die vervang ik nu dus door halfvolle melk.

morgen ga ik het een klein beetje opwarmen, misschien dat dat helpt....

10. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Water of thee, vindt ze allebei erg lekker. Avondfles heeft ze nog af-en-aan en op die dagen zit ze wel 'over' de hoeveelheid zuivel, maar lijkt me geen ramp, wordt toch steeds minder.

11. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Wij waren:( genoodzaakt om voor plantaardige melk te kiezen, maar dat zou ik bij een tweede kindje zo weer geven. Ook als er niet sprake is van koemelkallergie.

Havermelk was het hier, maar je kan ook afwisselen met amandelmelk bijvoorbeeld. Zoek wel een natuurlijke variant zonder toevoegingen. Wij waren blij met de havermelk van Oatly, die we gewoon bij de Jumbo haalden. Maar natuurwinkels hebben vaak ook keuze genoeg.

Zoete drankjes vond ik zelf niet zo nodig bij zo'n jong kind. Verder dronk zl toen water en later ook slappe (rooibos of groene) thee

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.303
    23.445
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier ochtend wat Arla Naturals, dochter lust geen melk. Ben begonnen met soja met een smaakje, maar vanwege wat ik allemaal las over hormonen en milieubelasting op zoek naar wat anders. Optimel wilde ik niet, want zoetstoffen, fristi enzo te zoet. Dat Arla Naturals zit nog minder suiker in dsn gewone melk en geen zoetstoffen. Gezoet met stevia.
    Nou ja, dat ochtend en avond na het avondeten. En de rest van de dag alleen water. Toetje erbij maakt wel rond de 300 ml. Fles gebruiken we al lang niet meer, gewoon beker.

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Arla krijgt hij hier inderdaad soms ook voor de afwisseling en ik drink het zelf (lust geen melk). Kreeg vanmorgen nog te horen: "Mmm... lekkere moki (yoki) mama!" :D

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.303
    23.445
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    :D:D

15. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Hier bij alle maaltijden een half bekertje melk en bij het ontbijt ook thee. Verder staat er de hele dag water of een sapje aangelengd met water.

Deel Deze Pagina