is het belangrijk om pap aan te bieden. Mijn dochter is 6 1/2 maand oud en sinds een paar dagen ben ik begonnen met bambix fijne granen. Ze vindt dit erg lekker maar sinds ze dit eet poept ze alleen maar keiharde keuteltjes. Hadden jullie kinderen dit ook of kan het zijn dat ze er gewoon nog niet tegenkan ( heeft vermoedelijk een KMA, dus introduceren alles voorzichtig). Hoe belangrijk is het dat ze nu pap krijgen...........
Pap is niet nodig. Vanaf een maand of 7 wordt meestal iets van graan geïntroduceerd, maar of dit pap is of brood maakt niet uit. Mijn zoontje heeft nooit pap gelust en dus eet hij het niet. Mijn dochter vindt het wel lekker. Ik heb niet gemerkt dat de ontlasting daar hard van wordt, maar het zou natuurlijk wel kunnen, zeker in combinatie met het warme weer (eigenlijk niet genoeg drinken).
ik geef wel pap, omdat ik het ten eerste een goede afwisseling van brood vind (zoveel verschillende soorten beleg mag hij immers nog niet), en ten tweede vind ik het een goede bron van vezels (ook belangrijk voor een goede darmwerking!). het is voor een goede stoelgang idd wel belangrijk om naast vezels ook genoeg te drinken. ohja, mijn zoontje lust het ook prima (nouja, ene dag gaat het op, volgende dag niet helemaal, maar dat geldt ook voor zijn gewone opvolgmelk).
Als ze een KMA heeft, loop je dan ook niet bij een dietiste? (hier wel nl) en we doen alles in overleg.
ik ben bij de dietiste geweest en hebben een introducieschema gehad. Eerst fruit, dan groenten en dan andere dingen en alles 3 dagen achter elkaar. that's it, verder geen afspraken meer.
ons dochtertje eet ook geen pap. Heb het een paar keer geprobeerd, ze moet er niets van hebben. Ze eet een halve boterham op een dag, soms ietsjes meer. Te weinig volgens het CB. Ik geef er dan nog wel eens een soepstengel zodat ze wat extra binnen krijgt. Maar ik probeer mezelf niet gek te laten maken door wat ze allemaal 'moet' eten. Ik ga het niet forceren.
Wel het belangrijkst, maar vanaf ongeveer 9 maanden niet voldoende meer als enige voedingsbron. Je kindje begint dan ook behoefte te krijgen aan vezels, granen, meer ijzer dan in melk zit enz. Vanaf 1 jaar is melk zeker niet meer voldoende, maar daarvoor is al meer dan melk nodig.
oudste heeft nooit pap op en is zo gezond als een vis Ging pas met 10 mnd meer dan een paar stukjes brood eten (en eet nu soms wel 5 boterhammen op 1 dag!) en is allemaal goedgekomen dus. Oftewel zeker niet nodig. Wij hebben het geprobeerd als ontbijt, maar ze at het niet en een boterham ging er wel in toen.