Wat droeg jij tijdens je bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Djaminah, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat had jij aan tijdens de bevalling?

  1. Een nachthemd/lang t-shirt

  2. Een pyjamajasje

  3. Een (voedings)hemdje

  4. Het t-shirt van mijn vriend/man

  5. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    ik moest in het ZH bevallen omdat Isa in het vruchtwater had gepoept. Dus thuis snel een t-shirt en een trainingsbroek aangetrokken. maar eenmaal i n het ziekenhuis wilde in mijn shirt uit want had het zo warm, dus gewoon in mijn blootje bevallen. En dat shirt had ik anders ook wel weg kunnen gooien hoor want als achteraf op de foto's zie hoe mijn buik er uit zag toen ze Isa erop gelegd hadden :rolleyes:
     
  2. Niet meer actief

    ik heb me gewoon in een tshirt met positiebroek gehesen.. maargoed ik moest toen nog een uur in de auto zitten naar t ziekehuis toe, dat doe je niet in je blote kont :p


    maar geloof me op dat moment maakt het je allemaal echt helemaal niets meer uit :p dan denk je alleen nog maar "haal dat kind er uit!" hahahaha
     
  3. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Bh en een groen zwangerschaps truitje :D
    Die kon ik daarna in de vuilnis ton gooien ivm de bloedvlekken (krijg je er niet meer uit)

    Ik vindt het wel belangrijk dat ik er netjes bij lig, ik zou niet snel naakt gaan liggen of met een oud nachthemd ofzo aan.

    oja op weg naar het zkhs (zat midden in de pers weeen)
    had ik een zwarte joggingbroek aan met slippers, maar goed ook want ik was net uit de auto en spuugde alles onder.. over mijn broekspijpen en slippers heen ha ha ha .
     
  4. sharon

    sharon Actief lid

    17 jan 2007
    323
    0
    0
    ik had een blauw operatie hemd aan van het ziekenhuis..
     
  5. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik had een pyamashirt aan met een boxershort.
    In het ziekenhuis lag ik nog in mijn shirt maar geen boxer meer aan. Ze kwamen toch om de zoveel min kijken en ik lag lekker onder een deken met 30 graden.. :)
     
  6. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik in mijn zwangerschaps-shirt én bh. Alles is schoongeworden. Weet alleen niet of mijn sokken schoon zijn geworden, die mochten van mij weggegooid worden. Waren rood ipv wit. :)
     
  7. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik had een t-shirt van mijn vriend aan, maar aangezien ik uiteindelijk een keizersnede heb gehad, ben ik in ziekenhuis kleedje bevallen..

    Knap hoor :)
     
  8. Mirella28

    Mirella28 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ik had een cremekleurig nachthemd aan. Uiteindelijk zat het onder het bloed en zweet en dacht ik dat ik het wel weg kon gooien, maar het is weer helemaal schoon geworden in de was.

    Ik hoorde van een collega dat ze haar t-shirt niet meer had gewassen omdat ze de bloedvlekken en herinnering zo bijzonder vond. Dat vond ik wel een beetje raar hoor...
     
  9. Mirella28

    Mirella28 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ohja, ik had wel dikke sokken aan: zwarte met beenwarmers. Ik was blij ermee want had het echt koud tijdens m'n bevalling.
     
  10. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    sokken en het meest lelijke t- shirt dat ik in de kast had liggen, (zag ik achteraf)

    heb eigenlijk gewoon maar een greep gedaan. Moest snel naar het z.h. en het kon me geen ene zier schelen wat ik aan had.

    achter af denk ik als ik de foto's terug zie "erg charmant.. ahum" maar ja

    volgende x beter.. misschien..
     
  11. Mirella28

    Mirella28 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Mijn nicht had al haar make-up nog op tijdens de bevalling en erna zat het nog goed!
    Dat vond ik wel apart. Bij haar duurde het ook maar 3 uur.
    Bij mij is het er allemaal afgegaan. Ik was lijkbleek erna. Ook doordat ik veel bloed was verloren. Het duurde dan ook 18 uur...
     
  12. Ladymama

    Ladymama Lid

    4 dec 2006
    88
    0
    0
    Moedernatuur :oops:
     
  13. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Ik had een groot big schirt aan maar dat kon ik niet verdragen heb dus even naakt gelegn dat vnd ik het fijnst dit heeft niet lang geduurt want toen kreeg ik een spoedkeizersnede
     
  14. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Mijn antwoord staat er niet tussen. Ik droeg 2 paar sokken verder niets :) . Ik kwam onder de douche vandaan en verder aankleden dan sokken zijn we niet gekomen ;)
     
  15. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Niks...had allerlei leuke shirts mee, maar het was zo warm, en volgens mij had ik daar niet eens tijd voor, was veelste druk met de weeen.
     
  16. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Ik mocht na het douche gaan persen, had alleen een tshirt van me eigen aan
     
  17. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    Hier ook moedernatuur.. Ik had een zweetlaag over me heen, telt dat ook als kledingstuk?
     
  18. SoSweet

    SoSweet Lid

    9 nov 2006
    88
    0
    0
    Almere
    Ik begon met het t-shirt van mijn vriend lekker groot en lang... toen ik eenmaal op het hoogte punt van de weeen was vond ik het veel te warm en had ik niks meer aan wist niet hoe snel ik dat t-shirt uit moest trekken... iets wat ik veel prettiger vond want alles plakte toch maar aan mijn lichaam!

    Nadat ik had gedouched was mijn bed lekker fris de kraamzorg en mijn vriend hebben samen het bed staan verschonen en lag ik heerlijk in mijn nacht japon op bed! Dat is echt een heerlijk moment als je daar samen met je kindje ligt en dat alles schoon is!

    Succes!
     
  19. Emma2

    Emma2 Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Ik had een superoud uitgelubberd wijd versleten T-shirtje aan van mijn man. Was echt PERFECT! De hals was lekker wijd, dus lekker luchtig, maar ze konden er zo ook goed bij voor de ECG-stickers en zo.
    Helaas heb ik het na de bevalling weggegooid. Maar hij heeft voor een volgende vast nog wel ergens een oud T-shirt liggen :)
     
  20. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Ik had niets aan. Ik kwam net onder de douche vandaan en kreeg plots persweeen. Voor ik het wist was ik bevallen! dus tijd voor het uitzoeken van een outfitje...niet echt.. :)

    Amber
     

Deel Deze Pagina