Wat droegen jullie?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Miekske1982, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Het zat bij ons niet in de planning om in het ziekenhuis te bevallen maar het ging halverwege niet goed dus we moesten richting ziekenhuis, ik had een boxershort van vriendlief aan, zijn trainingsbroek een een pyama shirt en mijn crocs, zal er mooi uit hebben gezien haha :D

2. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

Had in de ziekenhuistas kleding gereed, maar toen ik weeën kreeg thuis, heb ik gedoucht en een pyjama van snoopy aangetrokken met een zwarte broek eronder. Toen de GYN kwam moest de broek al uit, en tijdens de bevalling moest ik een spoed keizersnee, dus heeft de verpleegkundige de pyjama uitgerukt :D Op dat moment heb ik er ook echt niet bij stil gestaan ;)

OO en inderdaad ik had ook crocs aan, haha ;)

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Damn, de vorige keer ben ik echt meer in stijl bevallen hoor, met gewoon een mooi zwart nachthemd en lekker dikke overknee sokken :D

Dit keer wilde de vk toen ik in de douche zat de ontsluiting checken, bleek ik al 10 cm te hebben. Dus di keer bevallen in niets... En had het echt niet door en het interesseerde me geen ene reet :D

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Toen mijn bevalling begon, was het 30 graden buiten.
    Ik had een rokje aan en een zwangerschapshemdje. De bevalling begon totaal onverwachts, en heb me verder ook niet meer omgekleed. Ik heb dat hemdje tot na de bavalling aangehad. Na het douchen een jogingbroek met een shirtje aangetrokken die ik had meegenomen.
    Overigens had ik een hele tas vol met spullen, allemaal onnodig! 3uur nadat Zoë te wereld kwam, zat ik alweer thuis op de bank! :)

5. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik heb 2 dagen in het ziekenhuis gelegen voor mn zoontje geboren werd en had allemaal pyjama's, topjes, broekjes mee e.d. maar toen de bevalling eindelijk begon en ik een ruggenprik kreeg moest ik zo'n mooi ziekenhuisvest aan en daar ben k ook in bevallen :p

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Tijdens mijn eerste bevalling droeg ik een oud shirt van mijn man. Die wilde ik eigenlijk weggooien, maar de kraamhulp heeft hem gewassen en toen was hij weer helemaal goed.
    Bij de tweede bevalling had ik een nieuw nachthemd van mezelf aangetrokken (niet echt bij nagedacht). Ook die is ongeschonden uit de strijd gekomen. Ik ben trouwens gewoon thuis bevallen. Als ik bij de eerste naar het ziekenhuis had gemoeten had ik gewoon mijn kleren aangehouden, want die had ik de hele tijd nog aan tot de vk kwam. Bij de tweede heb ik even gedouched en toen gelijk mijn nachthemd aangetrokken, voordat de vk kwam. Als ik toen weg had gemoeten had ik er een joggingbroek bij aangetrokken, denk ik.

Na de bevalling vond ik het zelf het lekkerst om een pyjama met broek en shirt te dragen. Een nachthemd is zo lang en dat moet je dan helemaal omhoog sjorren tijdens de voedingen. En omdat je er 's nachts vaak uit moet is een pyjama wel lekker warm, zeker in de winter. Met knoopjes kun je precies die knoopjes opendoen die je nodig hebt om een borst eruit te laten piepen voor de voeding, zodat je het niet onnodig koud krijgt.

7. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ik slaap altijd zonder bh, zat ik vooraf aan te denken of ik die tijdens de bevalling aan of uit zou laten. Haha lekker belangrijk... dat was tijdens het bevallen we het laatste waar ik aan dacht!!

8. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    ik heb niet speciaal kleding ofzo gekocht voor de bevalling.

heb wel 2 nieuwe pyamabroeken gekocht en 2 gewone shirts (2x lange mouw en 2x korte mouw) voor het slapen in bed.

Heb geen idee wat ik ga dragen tijdens de bevalling. Denk gewoon een shirt wat ik dan draag of een ander t-shirt of shirt met lange mouw ?? Heb echt geen idee.

heb wel het 1 en ander klaar liggen. Ik hoop thuis te mogen bevallen.

9. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik had bij justin een shirtje aan zonder mouwen, zonder bh, tot het uiteindelijk een ks werd dus ook een ziekenhuisbloes.
    Daarna een bigshirt, en toen ik mn bed weer uit mocht (na 2 dagen) ben ik gewone kleding gaan dragen, dwz van die joggingstof broeken en lekker zittende shirtjes.

Ik ging in mn gewone kleding naar het ziekenhuis, daar ik gel ingebracht heb gekregen.... dus niet met weeen of gebroken vliezen weg hoefde.

Heb nu hetzelfde shirtje weer in de tas zitten om in te bevallen en wil ook weer in gewone lekker zittende kleding naar het ziekenhuis. ik slaap naakt dus in mn pyama zal niet gaan ;)

10. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Toen mijn bevalling begon op 8 september was het nog goed warm en liep ik in een rokje en een hemdje. Later heb ik een tijd in bad gelegen en daarna een nachthemdje aan gehad tot we naar het ziekenhuis moesten. Toen weer een hemdje en een joggingbroek aangedaan en op mijn slippers die kant op. Bevallen met het hemdje nog aan en tussen de laatste persweeen door heeft mijn vriendin / verloskundige mij nog van mijn bh ontdaan, zodat het kindje gelijk op mijn blote borst gelegd kon worden, haha... Verder had ik van alles meegenomen voor na de bevalling, maar ben uiteindelijk dezelfde ochtend in mijn joggingbroek met een t-shirt en op mijn slippers weer naar huis gegaan.

Maar ja, das in de winter toch allemaal wat anders. Maar ik zou vooral makkelijke kleding nemen zoals een joggingbroek en wijde shirts of truien / vesten, zodat het allemaal snel aan en uit kan als het nodig is.

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik had alleen een dun shirtje aan dat kon ik nog verdragen. Verder helemaal niks dus... Lag wel onder lakens e.d. maar die kon ik af en toe ook niet verdragen.

12. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Haha, dit onderwerp hield me ook bezig toen ik hoogzwanger was. Zelfs nog wezen shoppen voor een bevallingstenue! Uiteindelijk 2 nachthempjes met spagetti bandjes gekocht. Zou thuis bevallen, maar uiteindelijk toch in ziekenhuis (ks). Eenmaal vol in de weeen thuis kon het me echt geen fluit meer schelen wat ik aanhad. Toen we snel naar het zkh moesten heeft mijn vriend kleren voor me gepakt, een verwassen roze hempje dat veels te kort was, en een knal roze joggingbroek. Haha, leek wel een zuurstok (had ook nog roze crocs aan, het enige wat paste met mijn oedemateuze voeten). Maar het kon me op dat moment echt niets schelen!! Eenmaal in het zkh lag ik alleen maar in mijn hempie in bed... Mijn bevallingtenue ligt nog in de kast, hihi...

13. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Een lang shirt die ik toevallig aan had als pyama. 's morgens verloor ik vruchtwater en heb tot ik naar het ziekenhuis ging, dit shirt aangehouden en gewoon even een trainingsbroek en een vestje aangetrokken haha.

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik ook het shirt dat ik toevallig aan had om in te slapen. Verder ook niet meer bij nagedacht ...

15. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    hhahahahaa ik maakte me meer zorgen over wat te dragen tijdens mijn bevalling dan de pijn die ik zou kunnen hebben tijdens mijn bevalling. Ben echt weken op zoek geweest naar iets om te dragen. Uit eindelijk het ik een shirt gekocht, broeken had ik nog genoeg in de kast liggen.
    En toen was het zover ik ging bevallen!! Ik begon mijn bevalling in een hemdje en onderbroek, toen later die dan een trainingsbroek met hemdje, de ochtend erop ging ik maar weer een keer in bad, daar schoot mijn ontsluiting gelukkig zo hard op dat toen ik uit bad kwam alleen een ochtendjas aan kon krijgen (30 graden buiten en een dikke ochtendjas:(:$) Toen ik eenmaal op bed lag om te gaan persen moest mijn ochtendjas uit van de vk en de kraamhulp omdat ik bijna ontplofte van de hitte haahahaha.
    Dussss om een lang verhaal (heb 35 uur over mijn bevalling gedaan) kort te maken: ik ben bevallen in dezelfde kleding als waarin mijn dochter ter wereld kwam!

16. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    gewoon dat wat ik aanhad voor die nacht. weeen begonnen 1 uur s'nachts. dus ik ben in mijn pyama naar het ziekenhuis gegaan. en met mijn pyama ook weer naar huis.

tijdens de bevalling zelf was ik gewoon in evakostuum wat een hitte zeg

17. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

18 jun 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Joggingbroek en truitje...het was wel warm (mei) en slippers...gewoon zorgen dat je iets klaar hebt liggen wat lekker zit, of wat je al aanhebt..

18. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Naar het ziekenhuis, uggs, jogging broek (zwart want vruchtwater liep er zo uit) hemdje en vestje.
    Helaas moest ik al snel aan allerlei draden en had ik dus alleen een hemdje aan....maar net als iedereen kan het je op dat moment niks schelen wat je aan hebt....
    Uiteindelijk in operatie schort bevallen...ks

19. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ik ben allebei de keren gewoon bevallen in het rtuitje wat ik die dag aanhad, had echt geen zin meer om me te verkleden.

20. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een nachthemd aan met een kort sportbroekje eronder. was erg makkelijk, het broekjes kon ik zo uittrekken in het ziekenhuis.

groetjes

Deel Deze Pagina