Vanavond wordt voor mij de eerste keer dat ik naar de zwangerschapsgym ga. Vind het zelf behoorlijk laat, ben dik 35 weken zwanger. Alle lessen bijwonen dat haal ik al niet.. aangezien het 8 keer is, en ik hoop toch niet dat ik nog 8 weken zwanger ben.. Ook mis ik al een keer omdat er een informatie avond is in het ziekenhuis, waar ik ook graag heen wil. Ik zit met een dilemma, moet er namelijk zelf wel 70 euro voor betalen, voor de cursus. Maar aangezien ik denk ik de helft niet eens meemaak.. vind ik dit toch redelijk veel. Toch wil ik er wel heen, je zal altijd dingen leren die van pas komen. Lijkt me ook wel gezellig.. we zijn net verhuist naar een ander dorp, zo leer ik ook weer meer mensen kennen. Ik heb er een heel dubbel gevoel over. Groetjes Kalush
ik persoonlijk vind gym helemaal niets. maar kan me voorstellen dat je 70 euro veel vind. met een beetje pech kan je maar 2x bijwonen. ik vind het ook raar dat je zo laat een oproep krijgt. kan je er niet over bellen om te vragen waarom je pas zo laat komen kon?
Ik zou gewoon gaan hoor. Al is het alleen al om andere vrouwen te ontmoeten. Misschien dat je wel korting kunt krijgen? Je kunt het allicht proberen. En je zal er idd wel iets van opsteken.
De reden dat het zo laat begint, heeft met de vakantie periode te maken. Daarna werd het om vage redenen nog 2 weken uitgesteld. Vandaar dat het nu pas zover is. Ik kijk het vanavond even aan.. ik zeg het daar ook maar waar ik mee zit.. Kijken wat ze er van zeggen. Ik hoor wel van meerdere mensen dat ze de gym niks vonden. Maar iets anders heb ik hier niet in de buurt. Voor Yoga moest ik eerst een half uur rijden (heb ik er ook niet voor over) En zwemmen doen ze hier niet, moest ik naar Groningen Dus vandaar dat ik dit gekozen heb, maar als ik wist dat het zo laat zou starten.. nou dan weet ik nog niet wat ik gedaan had. Maar ik wil me toch wel iets voorbereiden.. Groetjes Kalush
Nou gisteravond vond ik het erg tegenvallen.. Ik zit met allemaal vrouwen die nog maar net zwanger zijn Kreeg tips over hoe ik moest lopen e.d. Nou loop al dik 8 maanden op dezelfde manier, geloof niet dat de laatste maand nog wat uit zal maken. Ook zijn alle dames (sorry dat ik het zeg) helemaal in de roze wolk.. terwijl ik meer de depressiekant op ga.. Kan daar dus op dit moment helemaal niet tegen. Mijn man moest me weer 'troosten' toen ik thuis kwam.. Voelde me helemaal niet op mijn gemak.. Ik zoek gewoon mensen die zich net zo voelen als ik.. niet dat ik het anderen gun.. maar ik ben toch echt niet de enige? Zou zo graag gewoon met iemand willen kletsen die mijn situatie herkent.. maar tot nu toe nog niemand gezien/gehoort.. Nou ja nog even.. dan heb ik het gehad.. hopenlijk zijn die nare gevoelens/gedachten dan ook weg! Groetjes Kalush
Ik had me ook ingeschreven voor Gym, bij mijn kraamzorg kostte de gym niks en het waren 12 lessen. Maar ik kreeg laatst een mail dat het vol zat punt. Zo een mail vann1 zin.. Wel jammer had me erop verheugd op een 1 of andere manier.. Kon ik eindelijk live praten met medezwangeren
Even een vraagje erbij over dat gym.. Is het nu echt nodig , dat je goed leert "puffen" enzo?? Mijn moeder zei tegen me, je moet het echt gaan doen, is heel belangrijk. Maar ik zie het eigenlijk niet zo zitten?? Ik ben iemand die eerder lekker aan het zwemmen gaat ofzo, maar dan wordt er niet geoefend met ademhalingsoefeningen enzo.. Wat te doen?? (sorry dat ik m er ff zo bij in dump) Maar het zit in de zelfde lijn..
Ik begin maandag ook met gym,ik ben dan ook al dik 35 weken zwanger,vond dit ook heel laat en heb even gebeld.Dit kwam door vakantie en er werd rekening mee gehouden en het zou dus kunnen dat ik 2x in de week moet.70,- vind ik wel veel ik betaal 30,50.
Ik persoonlijk vind de gym heel erg leuk en interessant! Ben gister al voor het laatst geweest... Het ligt misschien ook aan de 'juf'. Wij hebben echt een fysiotherapeute gehad die ons heel veel nuttige tips/advies gegeven heeft. Verder werd er veel gepraat, ook onderling. Je kon er met veel vragen en onzekerheden terecht. Het is wel heel belangrijk dat je bepaalde dingen leert, zodat je weer snel en helemaal herstelt. Ik vond het heel erg nuttig en we hadden een leuke groep, vind het jammer dat het afgelopen is! Maar 6 weken na de laatste bevalling begint de nagym, dat lijkt me ook heel er leuk, weer...! Gr. Niki o ja, ik heb het bedrag 39,- voor 15 lessen helemaal vergoed gekregen via ziekenfonds, deze tip kregen we van de 'juf'!
Er zijn genoeg vrouwen die niet naar de gym gaan, en alleen zwemmen of yoga doen. Ik denk dat het niet veel uit maakt of je nu heen gaat of niet. Is vooral denk ik om informatie. Als de bevalling begint kun je het misschien eerder op pakken.. maarje lichaam weet zelf snel genoeg hoe het moet reageren! Doe wat jezelf goed lijkt.. Ik ken genoeg die niet zijn wezen gymen, en toch zonder (te) veel moeite een kindje hebben gekregen. Maar het is vooral voor jezelf.. Groetjes Kalush
Eerlijk gezegd vindt ik het niet nodig. Op een of andere manier neemt je instinkt het toch over, ik heb er 2 op de wereld gezet zonder zwangerschapsgym, heb bij de eerste wel yoga gehad, maar vond dit zo slaap verwekkend dat ik meer dan de helft van de lessen slapend heb doorgebracht. Was normaal zeiden ze dan, dat je door ontspanning ging slapen, erg leuk weg geld en niets geleerd!
Hoi hoi Ik heb het bij marki ook gedaan al ben ik maar 2x geweest ik vond het dus echt helemaal niks. Het is wel heel erg leuk om met die meiden te kletsen maar ver vond ik er niks aan.
Ja kletsen met andere zwangeren is altijd leuk.. dat is voor mij de voornaamste reden dat ik ga.. Maar goed ik ga nog een les meedoen, en dan zien we wel.. betaal ik gewoon die 2 lessen en dan is het voor mij klaar.. Kost toch redelijk wat tijd en geld.. Iets wat ik er voor over heb, als ik het nut er van inzie.. groetjes Kalush
Heb je je te laat opgegeven?,of begint die cursus voor jou dan zo laat? Anders zou ik geen 70 euries betalen hoor! Mijn gym kostten voor 10 lessen, 40 euries, toen de cursus stopte ben ik na 6 weken bevallen.
Ik ga naar zwangerschapsyoga. 1 maand kost 20 euro (ongeacht het aantal weken). Ik vind het heerlijk. Niet eens om met andere zwangeren te babbelen, dat is een leuke bijkomstigheid. Maar die tips voor ontspanning en houding tijdens de weeeen en de bevalling. HEERLIJK. Ik gebruik er nu al veel van om alleen maar in slaap te kunnen komen.
Het gaat ook niet alleen maar over TIJDENS de bevalling, bij ons dan... De bekkenbodemspier (sommige weten niet eens waar die zit, of hoe ze die moeten gebruiken) wordt ook flink getraind, dit is best belangrijk. Vind ik persoonlijk... Ook krijg je oefeningen voor NA de bevalling zodat je weer 'snel' hersteld. En we hebben afgelopen keer ook tips gekregen over HOE kindje oppakken en waarom het belangrijk is om het kindje te draaien (en hoe) bij een voorkeursligging op een zijde van het hoofdje (om een plat hoofdje te voorkomen en een scheef ruggetje) Maar ja, iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt. Ik vind het ook een leuk 'uitje', het is dan toch nog iets waar je voor van de bank 'moet' komen en je hebt toch nog een beetje beweging die laatste paar weken... maar je kunt ook gaan zwemmen, dat kan ook nooit geen kwaad en lijkt me ook erg lekker... maar je krijgt dan inderdaad niet die tips/adviezen en je kunt zelf ook geen vragen stellen.... Gr. Niki
Ik ga er wel heen om te kijken wat het is. het is de eerste keer dus... Ik begreep dat idd de bekkenbodenspier getraind wordt en ik ben er dus zo een die niet weet waar die zit . En oefeningen voor na de bevalling vind ik ook wel fijn. Verder geven ze uitleg over borstvoeding, verzorging e.d. het zijn dan ook 10 lessen. trouwens, gek dat jullie moeten betalen, bij ons biedt de thuiszorg het gratis aan!!!
Ikzelf doe Yoga, heb van een vriendin vernomen dat de pufcursus voornamelijk gezellig is en niet veel bijgebracht wordt. Ik had hier geen zin in en omdat yoga mij meer aanspreekt heb ik me hiervoor opgegeven, ik ben er twee weken geleden mee begonnen en het duurt 12 lessen voor 10,-- totaal(10 lessen voor twee na de bevalling). Ik heb nu al veel aan de oefeningen die we tot nu toe hebben gehad, het is dus niet alleen oefeningen voor tijdens de bevalling maar ook voor nu en voor straks na de bevalling. En het is heel erg ontspannend, lekker na een dagje hard werken. met 35 weken gebinnen is wel heel laat, zonde van de tijd en geld, misschien veel te laat aangemeld, had dit al gedaan meteen nadat ik de bevestiging van de kraamzorg heb ontvangen. Groetjes Monqique76