Te groot voor de kinderwagen te klein voor wandelwagen.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Balou, 2 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wij hebben de Quinny Speedi SX. Sanne is bijna te groot voor de kinderwagenbak, nu heb ik de wandelwagen erop gemaakt maar daar is zij nog veel te klein voor! Ze heeft nu nog ongeveer 7 cm over in de kinderwagen, als zij er straks helemaal uit gegroeid is past zij echt nog niet in de wandelwagen! Hebben meer mensen dit gehad en wat hebben jullie er aan gedaan. Of heeft iemand een oplossing?
    Kan ik de Quinny nu ook zo inklappen of moet de zitting er helemaal uit?

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    waarom is ze te klein voor de wandelwagen? kan je de wandelwagen niet helemaal plat leggen? mijn zoontje paste ook niet meer in de bak en is toen in de wandelwagen gegaan je moet toch een keer als ze klem liggen is het ook zo zielig.

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    De veiligheidsriemen zitten veel te hoog. Ja hoe moet ik het zeggen, haar romp is te klein zeg maar. Ik heb ze op de kleinste stand. Ze beginnen niet bij haar schouders maar aan de bovenkant van haar oren zeg maar. De riemen kunnen ook niet lager, zitten op de laagste stand. Erg vervelend dus. En idd als ze klem ligt zal ik wel moeten maar ze ligt veel te los in de wandelwagen!

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ow maar dat die riempjes zo hoog zitten heb ik ook hoor als ik onze Demi in de buggy heb. Maar omdat het een 5puntsgordel is, zit ze wel stevig zat.
    Ik kan om haar middel goed vastzetten.
    En idd ze ligt in de buggy, dus is verder geen probleem.

5. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne zakt opzij. En ze ligt met haar hoofd/oren tegen de gordel aan, ligt dus niet lekker.

6. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    je hebt toch nog 7 cm? Tegen de tijd dat ze dat gegroeid is ben je zeker 1,5 a 2 maanden verder, dan mag ze gerust in de buggyinzet hoor.

7. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hoi wij hebben dezelfde wagen en mijn kleine is 4maand en in overleg met artsen enzo mocht ie in de wandelwagen want de bak is ie te groot voor maar hy ligt er gewoon in en riempjes zitte gewoon op ze schouders

8. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    @wenneke: hoe groot is jouw zoon dan? Sanne is 63,5 cm.
    @Fiene: ik denk dat Sanne echt geen 1,5 maand meer in de kinderwagen ligt!. De wandelwagen is erg groot en breed, ze heeft totaal geen steun.

Weet iemand of er ook zitverkleiners voor de kinderwagen zijn? Heb al gegoogled maar kon niets vinden.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had ook zo'n vraag, maar dan over de gordeltjes...

Maar Balou, als ze opzij zakt, is ze nog niet klaar voor de wandelwagen. En ze kan echt nog wel even in de bak hoor, zeker een maand! Eva is nu 66 cm en vandaag over gegaan, nadat ik vandaag met haar aan het wandelen was en ze telkens omhoog kwam en telkens aan het huilen was. Maar ze kan ook goed zitten en zakt ook niet weg in de wandelwagen. Ik wilde haar eigenlijk nog langer in de bak houden, want het past nog best goed, maar omdat ze goed kan zitten en het zo zielig was vandaag, hebben we 'm toch nu maar omgebouwd.

Wenneke, is jouw zoontje dan al bijna 70 cm? :confused:

Het probleem wat wij met de riempjes hebben, wat iedereen bij de Speedi wel zal hebben, is dat de gordels over haar schouders te los zitten. De buikgordel zit wel goed. Ze kan er ook niet uitvallen, maar het ziet er zo raar uit en het is toch ook raar dat ze niet strakker kunnen? De riempjes zitten inderdaad wel hoog maar dat is geen probleem toch?

10. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Idd, de buikgordel gaat wel en die over haar schouders zitten te los.
    Maar ikwil haar niet opgevouwen in de kinderwagen bak hebben liggen. Ook vind ze het niet zo fijn meer in de bak. Als er nou een beetje versteviging zat in de wandelwagen dan was er niets aan de hand geweest. Kijk maar eens op kieskeurig.nl, daar staat dat veel mensen hier ook last van hebben ( dat kindje opzij zakt, maar niet meer in de bak passen).

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar ze past toch nog in de bak? Eva past ook nog in de bak, helemaal niet opgevouwen hoor. En Eva is wel erg breed, maar ook dat gaat nog best. Ik denk dat als je je kindje te vroeg in de wandelwagen doet, het sowieso opzij zakt. Zeker in de Speedi, omdat de bekleding zo glad is.

12. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ze past er nog in ja, maar ik had vandaag ff de wandelwagen erop gezet, nou dat was me toch ruim, vandaar mijn vraag. Maar we kijken wel over een week of 2 weer. Maar omdat ze het niet erg leuk meer vind in de bak heb ik de wandelwagen er ff opgezet. Maar ze zakt ook op zij omdat er totaal geen steun verder in zit. Maar als ze helemaal uit de bak is gegroeid dan denk ik dat ze nog niet in de wandelwagen past. Maar goed je ziet meerdere die er echt in bungelen. Maar dit had ik eigenlijk niet verwacht.

13. Samama

Samama Niet meer actief

Ik heb hetzelfde probleem met de quinny speedi sx... mijn kleine is bijna te groot voor de wagenbak, maar nog te klein voor de buggy. Ik lees dus aandachtig mee voor een oplossing!

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hm, Eva zakt dus niet opzij. Maar ik denk dat ik de gordeltjes bovenin dubbel ga vouwen en vast ga stikken en dan de gordelbeschermer er weer overheen. Ziet er ook een stuk minder armoedig uit ;). Maar stom dat Quinny dat zo doet toch, ik heb namelijk het idee dat over een half jaar de gordels nog niet goed passen...

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Toen ik me ging orrienteren op wagens kwam ik die klacht van de speedi vaak tegen. Daarom heb ik daar niet voor gekozen. Mischien even contact omnemen met quinny en vragen of hun een oplossing/verkleiner hebben ?

16. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    een verkleiner is er niet voor

maar je kan een voetenzak erin doen dan valt de wagen al wat smaller en dan gewoon de zak open ritsen helemaaal

dat deed ik in het begin ook

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Onze Demi zakt niet opzij, vandaar dat ik het geen probleem vind in buggy/wandelwagen

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    net als Mvjason zei de voeten zak er in. en dan de boven kant er af ritsen. of mischien past de hoofd steun van de max cosi er in. dat je dat bij haar hoofdje doet.

19. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Dat is 1 van de redenen dat wij de speedi verkocht hebben en een (2ehands) bugaboo hebben gekocht! Wat een rotwagen vond ik het! Toen mijn dochter uit de bak was gegroeid, ze was toen net 5 maanden, hebben we haar ook in de wandelwagen moeten leggen. We hadden gelukkig mazzel dat dat in de winter was, want met de voetenzak erin ging het net. Ze hing wel veel naar de zijkant vond ik.

Toen ze wat ouder was en wilde zitten, bleek dat de zitting niet superrecht kon en dat wou mevrouw wel, dat was ook een drama. Toen heb ik hem dus weggedaan. Misschien dat de zitverkleiner van de maxi-cosi er inderdaad ook in kan. Zou het in ieder geval proberen.

20. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    nee hy is 63cm maar hy s best een dikzak hahaha maar hy zakt niet opzij hoor

Deel Deze Pagina