Hoi allemaal, Na lang wachten was ik twee maanden geleden dan toch eindelijk zwanger. Helaas eindigde dat al vrij snel in een miskraam. Nu ben ik wonder boven wonder weer zwanger en bood de verloskundige me een vroege echo aan. Het hartje klopte, dus dat was prachtig, alleen blijk ik geen 6 weken zwanger maar 5.5. Volgens de verloskundige was er geen enkele reden tot zorgen en ik wil het zo graag geloven, maar ik merk dat ik het vertrouwen in mijn lichaam wat kwijt ben. Hebben jullie dit ook meegemaakt met een positieve uitkomst? Ik wil echt genieten, maar merk dat ik erg gespannen ben.
Dat scheelt 2 dagen.... 5 weken en 5 dagen..over 2 dagen is het 6 wk. Geen zorgen maken, het is nu nog zo klein dus heel moeilijk te meten, volgende echo kan best wat anders laten zien. En een afwijking van 2 dagen is te verwaarlozen.
Over een afwijking van 2 dagen zal ik me inderdaad ook niet zoveel zorgen maken. Wat hierboven al wordt gezegd is dat het nu allemaal nog zo klein is dat precies meten erg lastig is. Ik wens je heel veel succes in je zwangerschap en ik duim voor je dat het dit keer goed mag gaan.
Wat een lieve reacties zo snel al! Bedankt. Jullie hebben gelijk. En garanties heb je natuurlijk nooit. Ik moet echt proberen het wat los te laten merk ik. Bedankt nogmaals!
Bij mijn eerste echo van de jongste zou ik volgens mijn cyclus 6,5 dagen zwanger geweest zijn, maar er was alleen een vruchtzak te zien. De gynaecoloog zei dat het kon zei dat mijn eisprong later was, maar ook dat ik een miskraam kon krijgen, omdat er normaal al zeker een hartje moest zijn. Week later moest ik terug komen. Toen een mooi kloppend hartje en nu een prachtige dochter van 21 maanden Kan dus zeker goed komen!
Ik had het ook met deze zwangerschap, was ook 2 dagen achteruit gezet! En met de 10 weken echo 5 dagen vooruit! Dus het zegt echt niks! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ook ik ben compleet het vertrouwen in mijn lichaam kwijt (zie handtekening), maar had met deze zs precies hetzelfde. Althans, met 7 weken (ik wist wanneer eisprong geweest is want dat werd die ronde bijgehouden dmv echo's als orientatie) werd er een echo gemaakt waarop stond dat ik 6.2 was. Hoe kan dat, 5 dagen achterlopen maakte me ook zorgen, ook al zei de gyn dat dit niet nodig was. De echo daarop bleek dit dus een meetfout te zijn, welke makkelijk gemaakt wordt. Ik bleek bij de eerste echo 7.1 te zijn
Ik was bij de eerste 9 dagen korter zwanger volgens de vk, later bij de termijnecho nog maar 2 dagen korter. Ook deze tweede zwangerschap ben ik 2 dagen korter zwanger.
Hier precies een week terug gezet, en dat bleef ook steeds. Terwijl ik heel zeker was van mijn menstruatie en de positieve test zou dan ook heel vroeg zijn geweest. Inmiddels bijna uitgerekend, dus die paar dagen zeggen echt niks.
Ik had mijn eerste echo met 6w3d bij de Gyn, hartje klopte maar de meting zei dat het vruchtje pas 5w4d was. Ik dacht: sh*t daar gaan we weer (na 2 miskramen eerder dat jaar) mocht 2 weken later terugkomen en toen was de meting precies 8w3d dus het klopte precies met wat ik eerder had berekend! Gyn gaf toen ook aan dat een vroege echo met 6 a 7 weken echt puur alleen bedoelt is om hartactiviteit en intacte zwangerschap te controleren en pas na de 8 / 9 weken is er iets over de termijn te zeggen. Gefeliciteerd
Ik wist mijn eisprong heel zeker omdat ik hormonen heb gebruikt. Met de termijnecho ben ik twee dagen terug gezet (eigenlijk zelfs drie omdat de verloskundige rekende met de datum van mijn laatste menstruatie), niets aan de hand. Soms doet een eitje er langer over om in te nestelen. Een kloppend hartje is een heel goed teken!
Ik was bij mijn eerste echo bijna 2 weken terug gezet. Dacht toen 7+1 weken te zijn, maar volgens de echo 5+4 (wel kloppend hartje gezien). Bij de echo ruim een week later is dat weer wat gecorrigeerd, toen was ik 7+3 weken. Een millimeter ernaast zitten schijnt al een paar dagen te kunnen zijn. Dus om die paar dagen zou ik me niet druk maken hoor! Lekker genieten! Gefeliciteerd trouwens
Je wordt bijna altijd wel voor of achteruit gezet. Dat heeft te maken met de innesteling. Het echte termijn komt tussen de 10 en 12 weken. Ik snap dat je het vertrouwen kwijt bent, hier geldt het zelfde maar er zit iets moois in je lichaam en het hartje klopt dus gaat het nu lekker groeien.
Soms is t meten lastig omdat het "flubberig" is. Kan best zijn dat ze je de volgende keer weer vooruit zetten. Normaal hanteren ze volgens mij zelfs -6/7 dagen of +6/7 dat zou mogen. Wij Zijn zwanger doormiddel van iui dus de dag van bevruchting is bekend en toch een week vooruit gezet omdat de baby gewoon iets groter is. Tis meer een richtlijn etc. Zou me geen zorgen maken. Gefeliciteerd trouwens!!
Bedankt weer voor alle bemoedigende woorden! Fijn forum is dit. Ook heel fijn om jullie ervaringen te lezen. Het stelt me echt gerust en ik sta er al veel positiever tegenover. Bij mijn eerste voorliep de zwangerschap zo voorspoedig dat ik me eigenlijk nergens zorgen om heb gemaakt. Nu weet ik meer wat er mis kan gaan en dat heeft zn weerslag merk ik. Ik moet maar even stoppen met Googlen Nogmaals bedankt!
Ik vind die 1e vroege echo's waardeloos! Omdat je er juist onzeker van kan worden. Vanwege een eerdere miskraam kreeg ik 2 maanden geleden ook een vroege echo. Ik was overtuigd dat ik toen al 6,4 weken zwanger was..de echo gaf aan 5,8. Er was iets te zien, maar geen kloppend hartje. Kon 2 kanten op gaan en dan zit je dus een dikke week in de rats. Week erna weer echo, hartje klopte en wederom was ik volgens de vk korter zwanger. Telkens zei iets in me 'dat klopt niet'. En bij de termijnecho kreeg ik eindelijk gelijk Ik was gewoon net zover zwanger als mijn eigen berekening. De eerste paar weken is een mm verschil op een echo direct een verschil in zwangerschapsduur, maar ze kunnen het echt niet op de mm nauwkeurig meten. Ik had echt spijt van die hele vroege echo want ik heb me onnodig heel rot en onzeker gevoeld.Ik ging ook steeds op google zoeken wat klopte bij het aantal mm etc. Gek werd ik ervan! Nu ben ik 14 weken en gaat alles goed.