Contact zoeken met Verloskundige

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MelanieL29, 28 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Even een vraag.

Ben nu ruim 5 weken. Had vanochtend wat oud bloedverlies. Maakt me natuurlijk nerveus. Maar lees er gelukkig meer over op dit forum.

Ik ben afgelopen vrijdag bij de huisarts geweest. Hij zegt dat ik pas in wk 10 contact moet zoeken met een verloskundige om een afspraak te maken. Heb bij hem aangegeven dat ik op het forum gelezen heb dat vrouwen wel eens eerder gaan. Hij geeft aan dit onzin te vinden en dat dit alleen maar onzekerheid kan geven (indien er een echo gedaan wordt en er misschien nog geen hartkloppingen te zien zijn bijv.).

Maar uit alle onderwerpen lijkt het weleens of meerdere van jullie af en toe ruggespraak houden met een VK. Bijv. overbloedverlies, maar ook weleens voor een echo?

Graag jullie ervaringen.

Alvast hartelijk dank.

Melanie

2. nicci83

nicci83 Bekend lid

10 jul 2006
    591
    0
    0
    ik heb meteen gebeld een paar dg nadat ik wist dat ik zwanger was, ben wel pas met 10 wk voor de eerste echo gegaan maar had ook geen bloedverlies of iets anders..
    ik zou gewoon bellen naar de vk en vragen hoe of wat.
    succes!

3. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik zou ook gewoon bellen hoor!
    Laat je dokter maar kletsen, het gaat om jou en niet om hem tenslotte.
    Gina

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik zou gewoon bellen met de VK en uit leggen dat je oud bloedverlies hebt. Het geeft vaak al een goed gevoel hier met een VK over te kunnen spreken. Je hebt wel kans dat de eerste afspraak een stuk later zal zijn. Dit is idd vaak rond de 10 wkn.
    In nederland is het zo dat de eerste echo in principe met 12 wkn wordt gedaan. De reden waarom meiden eerder een echo krijgen kan verschillen (b.v. na een miskraam, onzekerheid over de duur van de zwangerschap, maar ook wel eens vanwege een bloeding). Dit zou ik de VK gewoon voorleggen, je merkt dan vanzelf wel of zij het nodig vindt je eerder voor een echo te laten gaan.
    Succes ermee, en geniet van je zwangerschap.

5. BlueGirl

BlueGirl Actief lid

21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Als je echt niet eerder een afspraak mag dan zal de verloskundige je ook niet eerder een afspraak geven hoor, dus gewoon bellen dan merk je het vanzelf...

6. BlueGirl

BlueGirl Actief lid

21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    hmmm staat een beetje bot... ik bedoel dus dat je gewoon moet bellen dan hoor je wel of je wel of niet eerder terecht kan ;)

7. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Dank jullie voor jullie advies

Heb zojuist contact gezocht met verloskundige. Vond het juist fijn dat ik contact heb gezocht. Ze snapte niet zo goed waarom mijn huisarts dit heeft gezegd. Ze zei wel dat het er waarschijnlijk nog 1 van de oude stempel was.

De VK gaf aan dat oud bloed verlies inderdaad niets hoeft te betekenen. Maar zodra dit helderrood wordt dan zou dit minder goed nieuws zijn.

Ze geeft zelfs aan dat zij al in week 8 de zwangeren voor het eerst wil zien en dat een echo waarschijnlijk al in week 9 te realiseren is (dit ivm alvleesklier verleden).

Bedankt voor het goede advies en nu maar hopen dat het niet helderrood wordt. Ben op van de zenuwen.

Liefs Melanie

8. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    spannend zeg. bij onze praktijk is het de gewoonte om met 8 weken zwangerschap al te komen voor de intake en algemene info over eten roken alcohol enz. ook wegen en bloeddruk meten zit er al bij.

9. gewoon gaan zoeken en bellen heb ik met de 4wk al gedaan,je kan maar vast contact met iemand hebben dat doet ook al wat!
    ik zou niet langer wachten meid!BELLEN!!

succes groetjes krulliewullie

10. Niet meer actief

nou, maar goed dat je niet naar die HA hebt geluisterd. Waarschijnlijk vind ie wel meer onzin, wat nu heel gewoon is!

11. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Heb ook meteen de verloskundige gebeld met 5 weken en ik kon ook met 8 weken al komen. Hen toen meteen ee. Heb toen meteen een termijnecho gehad en het hartje gehoord. Leuk joh. Het hoeft dus niet perse pas rond de tien weken. Ik verloor toen trouwens ook wat bloed en heb toen contact met verloskundige gezocht om het te kunnen vragen. Ze maakte meteen een afspraak.

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het is tegenwoordig volgens mij standaard dat je al in je 8e week de eerste afspraak bij de VK hebt, ivm eventuele, gewenste prenatale onderzoeken. Het eerste onderzoek (weet even niet welke) moet nl al in de 10e week plaatsvinden, dus als je dan pas een afspraak zou maken, dan ben je rijkelijk te laat. Beetje vreemd advies dus van je dokter (meneer mss beetje eigenwijs ;) ). Goed dat je zelf stappen hebt ondernomen...

Deel Deze Pagina