Wat educatief verantwoord om te kijken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bunchy, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

mee eens :)

Hier zijn ze er dol op, maar leren er stiekem ook best veel van. Er zitten veel oefeningen mbt tellen, kleuren, vormen, logica, liedjes en natuurlijk Engels.

2. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Hier is het idd Nick jr of ter afwisseling ned 3 (soms ben ik wel es een beeeeeetje Dora-moe ;)) Nick jr heeft een aantal programma's die ik gewoon niet leuk vind (blues clues, max&ruby, Dirk Scheele, Thomas) maar da's meer persoonlijke smaak, educatief is het op zich wel, ik vind ze gewoon irritant (zelfs bijna de naam Thomas laten vallen voor onze zoontjes door die stomme treintjes, maar goed, de naam vonden we wel leuk dus hij is het toch geworden). Veel met herkennen van vormen en kleuren, tellen, dieren, beetje engels en chinees. Kai Lan is ook gericht op samen spelen, vriendjes zijn en emoties.
    Toen ze anderhalf was waren zandkasteel en teletubbies favoriet maar da's nu een beetje over. Van het hele studio 100 gebeuren ben ik niet zo kapot, simpel vermaak, maar leerzaam, neuh. Maar ned 3 heeft verder wel genoeg andere leuke dingen.

Het grote voordeel van nick jr vind ik ook dat er geen reclame tussen zit.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja wij kijken gewoon heel weinig tv
    En als ze ouder worden is het ook wel makkelijker om leuke dingen te vinden.
    Zo is onze dochter gek op "Freek in het wild" (natuurprogramma, echt gericht op kinderen) en op Klokhuis.
    Ook op het jeugdjournaal... Maar dat mag ze van mij niet altijd kijken.

Ik vind hoop van die kleinekinderdingen gewoon enorm op m'n zenuwen werken :)

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Geen idee of wij Nickelodeon hebben..

5. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Koekeloere is inderdaad leuk maar net te moeilijk denk ik voor mijn zoontje die 2,3 is..

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nee hoor, kk keek al toen ze 1 was. het is heel leuk!

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ja, hier staat Koekeloere ook al heel lang in het favorieten-lijstje, hoor! Ik denk ook al wel sinds hij 1 of 1,5 was ongeveer. Al snapte hij er toen misschien weinig van, leuk vond hij het wel ;)

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Bumba, zitten veel educatieve elementen in als kleuren, fruit groente enz. Zandkasteel en ook kikker en vriendjes!natuurlijk Sesamstraat.mocht je een iPad hebben dan is job heel leuk en zappelin.

9. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    We ebben een iPad!

10. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ons zoontje is momenteel gek op Dora en Diego en neemt daar heel veel van over!

11. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ja ik vind blues clues en dirk scheele ook niet leuk en Quinten roept als thomas begint al neeeee die wil ik niet, is niet leuk!

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dochterlief zat vanochtend te bladeren in mijn boekje haakpatronen en ineens wist ik het!

Pocoyo wil je kijken :D

Geniaal is het en echt voor peuters.
    In het Engels dus ze leren er ook nog wat van.
    En verder blij en vrolijk en tja.. Peuterig :)

Wel even de Engelse versie nemen.. Maar kan bijv ook in het Spaans en nog wat andere talen.

Pocoyo - Dance (S01E08) - YouTube

13. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Als hier de tv aanstaat, dan kijkt ze ook vaak nick jr.
    Ik vind het bijna allemaal irritante programma's, maar mijn dochter vindt het fantastisch en ze lijkt er toch ook wel wat van op te steken hoor.

Maar wat ze op youtube graag kijkt is Knofje, echt heel leuk.
    En die speelt ze dus ook altijd na, vooral aflevering: verstoppertje.
    Knofje - Aflevering 2 Verstoppertje - YouTube

Deel Deze Pagina