Wat een blunder van het UWV!

Discussie in 'De lounge' gestart door Only me, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Ach het UWV.................. heb eerst 1.5 maand moet bellen om me ziek te melden (vergaten ze steeds door te geven;)) toen dat eindelijk geregeld was kon ik aan de gang om het geld te krijgen...(hadden ze op de verkeerde rekening gestort :$:x) en als je er dan wat van zegt zegt die must "nou zeg u hoeft niet zo boos te doen hoor" Ik heb een klacht ingediend maar of het ook effect heeft ik vraag het me af.
    Het blijft een bron van ergenis en dat kun je dan net niet gebruiken als je ziek bent.

2. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    pff nou lekker slordig idd!
    ik heb het een keer gehad met een familielid, ik moest mijn gegevens hebben (jaaropgave's, salarisstroken etc..) en kreeg die van 1 uit mijn familie....ik vind dat prive wat iemand verdient en hoe en waar iemand gewerkt heeft maargoed. was niet van uwv maar toch...

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    oh ja, ik had ook nog laatst een brief thuis:
    u bent nu twee jaar ziek

dus ik bellen, ik zeg, ik ben vorige maand ziek gemeld, en dus niet twee jaar ziek. Ja dat moet u maar als niet verzonden beschouwen. Ik zei, ik vind het vervelend dat ik dit soort post krijg want het is niet waar wat er staat en voor hetzelfde geldt heeft het wel gevolgen. Ja nou ja, kan gebeuren hè. Ik zei, nou vind ik erg slordig... ik wil graag dat u een notitie maakt van dit gesprek...

en ik heb idd eens post van mijn vader gekregen... nu hadden we toen dezelfde naam (voorletter en achternaam) maar ik had niet eens een uitkering...

de postbank was daar vroeger ook al zo'n ster in...

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mijn moeder werkt bij het uwv (calcentre) voor hun is het ook erg verwarrend. alleen ergste vind ik dat hun worden uigescholden bedreigt terwijl zij er niks aan kunnen doen, nouja zij nemen de telefoon op

5. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

25 mei 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    Klagen is altijd gemakkelijk... Ik snap ook wel dat het emoties naar boven brengt. Maar dat er ook mensen werken die echt het verschil kunnen maken in goede zin, daar hoor je nooit iemand over!!!!

6. Tja, als er geklaagd moet worden staan mensen vooraan. Maar als het goed gaat hoor je er geen mens over!

Vaak dringt het niet bij mensen door dat veel van de gemaakte fouten nieteens rechtstreeks bij het UWV wegkomen.

Ik heb ook een aantal jaar op het callcenter van het UWV gezeten, en vaak blijken adresgegevens verkeerd uit de Gemeentelijke Basis Administratie te komen. En dat moet dus bijgehouden worden door de gemeente waar je zelf in woont. Het UWV neemt het adres over waar je op dat moment volgens het GBA ingeschreven staat. En als daar al een fout inzit, tja.. Dan moet je toch echt ff je gemeente gaan bellen.

Tuurlijk er worden veel fouten gemaakt bij het UWV, maar er gaat meer goed, dan dat er fout gaat. Alleen hoor je over de goede dingen nooit eens iets.

En verder gaat er idd nogal eens iets fout, wat dan een fout van de klanten zelf blijkt te zijn. Handtekening niet zetten onder formulieren, geen datum invullen etcetc..

Weet je wat het is. Mensen horen UWV en dan is het meteen negatief, zonder verder te kijken..

En oja, ik heb geregeld eens mensen tegen de regels in doorverbonden naar kantoor, omdat ze voor de zoveelste keer niet waren teruggebeld, of bij het mailtje gezet dat ze op moesten letten dat ze het juiste telefoonnummer gebruikten!!

Maargoed.. Het ligt niet altijd alleen maar aan het UWV!!

7. Dat zal misschien best zo zijn, maar bij een dergelijke instantie zouden nóóit zoveel fouten gemaakt mogen worden!

Er zitten hier meer meiden op het forum die bij het UWV werken of hebben gewerkt, en die geven vaak ook toe dat het een zooitje is daar. Ik heb ook echt geen goed woord over voor het UWV..

Ze doen daar alsof ze zoooo hulpvaardig en sociaal zijn (door eigen onderdelen op fora te hebben, ZwangerschapsPagina bijvoorbeeld :p) maar ik heb werkelijk nog nooit een aardig persoon bij het UWV gesproken, en hulp heb ik ook nooit van ze gekregen ;)

@TS; fijn dat ze bij jou zeggen dat het is opgelost.. Nu alleen nog hopen dat dat écht zo is!

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb altijd juist super aardige mensen aan de lijn, alleen heb ik altijd het idee dat ze er net werken, ze moeten alles navragen, waardoor je een eeuw in de wacht hangt. En zulke moeilijke vragen heb ik niet. (ik heb 2 banen, bij beide ga ik per 31 dec uit dienst, en ik ga dan met zwangerschapsverlof. Ik wil dus de wazo op mijn rekening gestort krijgen, en niet op die van mijn werkgevers. hoe moet ik dat regelen?. Daarvoor heb ik dus serieus 3 kwartier aan de lijn gehangen..)

Deel Deze Pagina