alle nieuwe dingen dat ik sophie voor houd en dan natuurlijk meerdere keren, draait ze haar hoofd weg, ik krijg het er niet in! het enige wat ze eet zijn: soepstengels, dreumeskoekjes, liga 3e stap. brood gaat er niet in, alleen crackers. bouillon vd soep vind ze wel lekker, maar owee als er een stukje wortel in drijft. vanavond kreeg ze een lange vinger, ze kijkt ernaar en gaat er gewoon mee spelen. we bieden alles(veel) wel aan,maar mevrouw kijkt ernaar en schud dr hoofd. hoezo eigenwijs? :x
Ha, gelukkig is mijn kind dus niet de enige! Mijn zoontje is altijd zeer argwanend als het om nieuwe dingen gaat. Hij zal nooit zomaar proeven. Soms vind ik dit wel eens frusterend, vooral als ik dan zie dat andere kindjes alles eten wat los en vast zit. Een tijdje geleden heb ik echt onder dwang hem een stukje mandarijn laten eten............. en hij vond het hartstikke lekker. De volgende dag moest hij er weer niks van hebben en zo ging het een tijdje door. Na een week kon hij onthouden dat mandarijnen echt lekker zijn en sindsdien is hij er aan verslaafd!
dévana heeft nu eindelijk wel door,dat als wij wat eten,ze het zelf ook wel eens kan proberen. maar krijg er bij haar ook niet veel in hoor. koekjes neemt ze een hap of 2 van,brood ook maar een paar hapjes,iets wat zoet is,moet ze helemaal niet hebben. iets waar gazuur ofzo op zit ook niet. hier dus ook een heel kieskeurig meisje. gelukkig gaat haar warme hap er wel altijd goed in.
Het is veelal een kwestie van blijven aanbieden, en goed gevarieerd aanbieden. Het kost tijd en investeringsvermogen, maar leren eten is ook een kunst