Hoe zag de daadwerkelijke miskraam erbij jullie uit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Muisje, 22 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje

    Muisje Lid

    20 feb 2006
    95
    0
    0
    Hallo,

    Twee weken geleden begon ik ietwat bruin bloed te verliezen.. O jee, was het het eerste wat we dachten. Ik was 7 weken zwanger.. Het eerste verlies was op zaterdag en ben maandag naar mijn huisarts gegaan. Die kon uiteraard niets voor mij doen, ik moest maar afwachten zei ze.. Was nog maar net bij de huisarts vandaan toen ik op de wc een plopje hoorde.. Een rood stolsel met in het midden een hard stukje (Beetje raar om het zo uit te leggen, maar weet ook niet hoe het anders moet...)
    Was dit het?? Denk zelf van wel, maar toch..
    Daarna nog een week bloedverlies gehad, met helemaal geen krampje te bekennen.. En ook helemaal geen stolsels of iets dergelijks.. Is dit een raar verhaal, of heeft iemand iets soort gelijks meegemaakt??
     
  2. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Ik heb na kort voor het verlies van het vruchtje veeeeeel kramp gehad, maar dan elke keer een minuutje, en dan weer even niets en dan weer even een minuutje kramp. Ook best veel bloedverlies en stolsels (net iets meer dan met een menstruatie). Ik vermoed dat dit een soort van weeen waren ofzo (misschien zit ik er wel helemaal naast hoor...). Volgens mij is het niet persee standaard dat je kramp moet hebben. Ik ben uiteraard geen verloskundige maar het lijkt me wel goed als je je verloskundige om een echo vraagt om te kijken of je het vruchtje al verloren bent of niet.

    Succes meid.
    Liefs,
    Anouk.
     
  3. Tiets27

    Tiets27 Actief lid

    15 feb 2006
    196
    0
    0
    Administratief medewerker
    Omgeving Groningen
    He meid,

    Als ik jou was zou ik wel even contact opnemen met een verloskundige. Dan kunnen ze even kijken of het allemaal goed is.
    Ik dacht eerst dat ik het vruchtje ook al kwijt was, zonder krampen.
    Nou dat bleek helemaal niet het geval. Dus heb ik me uiteindelijk laten curreteren. Weet je zeker dat alles weg is.

    Veel sterkte, lief tiets
     
  4. Micky6

    Micky6 Lid

    13 feb 2006
    32
    0
    0
    Net 4 dagen bloedverlies gehad.
    ZOjuist op toilet gek gevoel. Klein sliertje, alsof het een dun reepje stof was, met daarin klein hard stukje. Dat was ook iets minder helder rood. Beetje lichtbruinig.
    was 7 weken. Voor mijn gevoel was dit het ... VOel me licht in mijn hoofd. En huilerig. Zullen de hormonen zijn...

    x
     
  5. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Mijn miskramen gingen eigenlijk allemaal hetzelfde.
    Ik heb er 7 gehad en de eerste was toch geestelijk het ergste.
    Ik was tegenlijk met mijn schoonzusje zwanger en we waren dezelfde dag uitgerekend.
    Toen kreeg ik bloedingen en belde ik de huisarts. Tja ik wist niet van een miskraam of zwangerschap en hoe en wat. Hij zei doodleuk: Het komt er vanzelf uit. En ik vragen tja wat moet ik met het vruchtje doen dan. (wist ik veel) Nou gewoon doorspoelen door de wc zegt ie. Jeetje dat je dat zo makkelijk kan zeggen zeg. Maar het viel dus inderdaad in de wc en ik heb er een hele poos naar gekeken en durfde maar niet door te spoelen. Tja dan was het dus echt verdwenen. Maar heb het uiteindelijk wel gedaan.
    Bij de miskramen had ik weeen maar minder erg dan een bevalling uiteraard. Veel bloedverlies. (mijn maandverband kon het niet aan) en erg moe. Dat duurde ongeveer een week. Maar bij mij kwam het vruchtje er wel vanzelf uit na ongeveer 3 a 5 dagen hevig bloeden.

    Elina
     
  6. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Jemig, 7 miskramen!! Dat is niet mis..
    Bij mij liep de miskraam dus verkeerd, omdat het vruchtje niet losliet, bleef ik bloeden.
    Echt gigantisch veel. Ik wist ook niet of dat normaal was, maar dat was het dus niet. Dus let er op, als je echt heel erg bloedt, (en licht in je hoofd wordt) bel dan een arts!
     
  7. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb geen vruchtje of iets gezien. Alleen veel slijmerig bloed. Geen krampen gehad en niet meer bloed verloren dan bij een normale menstruatie.

    Pim
     
  8. Tiets27

    Tiets27 Actief lid

    15 feb 2006
    196
    0
    0
    Administratief medewerker
    Omgeving Groningen
    He,

    Het kan ook zijn dat het bloeden stopt, en dan denk je het is klaar en dan blijkt via een echo dat het vruchtje er nog gewoon in zit.
    Volgens m'n gyn is het vaker zo dat als de mk heel vroeg in de zwangerschap gebeurd en je komt er later pas achter via een echo dat het dan vaak niet vanzelf loskomt maar dat je dan gecurretteerd moet worden.

    Dus voor iedereen die het niet zeker weet, maak een afspraak voor een echo om het te laten controleren. Weet je het direct zeker.

    liefs tiets
     
  9. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Hey Pim

    Hoever was je eigenlijk zwanger. Het kan ook wezen dat je nog maar net zwanger was. Ik heb ook een keer een mk gehad met 6 weken en toen heb ik niet eens gevoeld dat het eruit ging. Het was nog veel te klein. Maar bij twijvel moet je echt de vk bellen hoor.

    Heel veel sterkte en ik denk aan je.

    Elina
     
  10. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik was bijna 6 weken en de vk en de gyno hebben geconstateerd dat mijn baarmoeder leeg was.

    Pim
     
  11. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Ik heb ook een keer een echo gehad en toen zagen ze ook niks meer. En drie dagen erna kwam het vruchtje eruit. Het kan bij jou er al uit zijn, maar dat het gewoon te klein was.

    sterkte ermee.

    Liefs Elina
     
  12. Fleur

    Fleur Lid

    14 mrt 2006
    26
    0
    0
    Verpleging
    We kwamen er pas na 10 weken achter dat ik zwanger was omdat ik gewoon ongesteld bleef. ze hebben toen een ego laten maken en alles was goed met het kindje. Helaas bij de 13e week ging het helaas fout.
    De gynecoloog vertelde dat soms vrouwen gedurende hun zwangerschap gewoon bleven vloeien.

    Liefs Fleur
     

Deel Deze Pagina