Steun Topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Engeltje1, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ik heb gezocht en gezocht maar kan hem niet vinden ;) Volgens mij was er al eens een steun topic ?!

Maar dan maken we een nieuwe.. want ik kan wel wat steun gebruiken!!!! :(

Manlief en ik zijn gisteren gestopt met roken! We hadden de laatste na het eten, dus best al een lange tijd terug, aangzien ik zo'n 20 sigaretten per dag rookte en manlief anderhalf pakje :$

Manlief MOET stoppen van het zh, ik stop uiteraard met hem mee.

best zwaar na 12 jaar gerookt te hebben :(

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

succes, mijn vader is inn 1 dag gestopt, op tv had je iets van kruiden, dat heeft hij gebruikt, omdat hij strond sjagie was moest hij savonds een sigaret opstekenn van mijn moeder, maar het smaakte hem totaal niet, nu is hij denk ik al 6 jaar rook vrij, hij begint het zelfs vies te vinden. mijn moeder is gestopt toen ze zwanger was van mijn broer (32 jr geleden) maar nog steeds heeft ze afentoe trek in een sigaret, maar ze kan er niet eens tegen.

3. Engeltje1

Ik ga een googlen naar de kruiden.. merk wel dat ik wat saggerijnig ben, maar nog niet extreem. Heb gewoon geen zin om te praten, maar ja ben toch op me werk met collega's dus zal wel moeten zo af en toe.

ik heb iig een hoop lollies bij me!! hopen dat het helpt.

4. Engeltje1

Niemand die wat tips voor mij heeft?? :(

Hoe stop je met roken en blijf je "slank" ben ook zo bang dat ik zoveel aankom! wat te doen overdag als je niet meer rookt?!

Er zijn vast zat mensen hier die gestopt zijn, hoe deden jullie dit? ging vast niet zo makkelijk???

please help meeeeeeeeeeeeeeee

5. danip

danip Niet meer actief

Meid je kunt het echt! Het is maar een paar dagen moeilijk, en daarna wen je langzaam aan het niet roken. Je voelt je steeds fitter, en het is ook super handig om niet te roken.

Ik ben 1 januari gestopt, en heb nog niet weer gerookt. Ik ben daarvoor ook wel een keer een jaar gestopt, maar toen ben ik in een stressituatie weer begonnen. Maar echt ik had maar 2 dagen dat ik steeds aan een sigaret dacht, en ik het moeilijk vond. Het is ook meer de gewoonte om zo'n stinkstok te gaan pakken, daar moet je heel erg aan wennen. Maar dat word steeds beter. Ik ging steeds als ik hele erge zin in een sigaret kreeg een stukje lopen met de hond (die was daarna zwaar afgetraind :D) of onder de douche, maar gewoon afleiding dus.

En het niet aankomen is maar 1 oplossing voor: niet meer gaan eten. Dus proberen niet te gaan snoepen.

Sterkte!! Je kunt het echt (ook al denk je soms misschien even van niet) En je merkt zoveel verschil, het is het echt waard!

6. Engeltje1

Dank je Danip. Ik moet dit echt doen, meer voor mn vriend. Maar het valt toch vies tegen.

Ik werk de hele week 40 uur, al me collega's roken, dat vind ik echt zwaar ***
    Als ik thuiskom kan ik denk ik wat meer afleiding zoeken om te doen.
    Nu zit ik heel de dag achter de pc te denken aan een sigaret :$

pff

7. danip

danip Niet meer actief

Ja ik herken het wel inderdaad. Ik werk ook fulltime, en als je collega's dan gaan roken ;) Kun je als je achter je computer zit te denken aan een sig. gaan dagdromen over jullie toekomstige kindje? Dat deed ik ook wel. Dan bedacht ik me waarom ik het deed (ook voor mezelf trouwens hoor, maar toch) en ging ik vast dagdromen over dat kleine lieve beebje van ons ;) En anders kun je misschien de allen carr methode eens proberen, dat werkt bij heel veel mensen ook goed. Ook al ben ik toch voor de cold turkey (is allen carr in principe ook wel) dan ben je er het snelst af.

Nu is het nog heel moeilijk maar geloof me als je elke keer je gedachten om kunt buigen naar iets anders, dan wen je er zo snel aan. Het is mij op de eerste dagen na echt 100% meegevallen. Even wennen, en dan is het al klaar!

8. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Succes Engeltje! Je kan het... :D

9. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    hee schattie

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel suc6 voor jou en me zwagertje.
    wat je zou kunne proberen is kauwgom mee nemen. en als je denk ik krijg trek of wat dan ook neem een kauwgompie.

ik heb trouwens toen ik een poging dee van die kauwgompies gehad van Nicotinell, en die proefde niet naar asbaksmaak, en werkte wel!
    je kan bij kruidvat al een pakje halen met 12 stuks uit me hoofd en dan kost het iets van 4 euro ofzo... kan je het altijd zo ff proberen.

die pleistert zijn k*t want kreeg er hartkloppingen van:$.

lollies werkte bij mij niet:( kreeg er toen alleen maar meer trek in in een peukkie. maar kan bij iedereen anders zijn.
    owja en wat je ook kan doen hahaha als je trek krijgt op een balpen kauwen:p hahaha....

suc6 sis en we horen elkaar:D
    love you

10. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Succes met stoppen, je kan het!!

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    HEEL VEEL SUCCES!!!
    met name de begin dagen zijn ontzettend moeilijk!!!

ik ben gestopt toen ik zwanger was... was toen 4 weken zwanger. Ben nu 17 weken gestopt.
    en zelfs met zo goed doel (zwangerschap) moet ik eerlijk bekennen dat ik de eerste weken ontzettend moeilijk vond.....

Het gaat nu prima!!!!! ben zo blij dat ik ben gestopt! al moet ik zeggen dat ik het af en toe wel mis hoor!
    Maar het geeft ook een enorm goed gevoel dat ik vol kan houden:)
    En ik voel me fitter....

fijn dat jullie samen zoeken!
    Kunnen jullie steun bij elkaar vinden...
    heb niet echt tips...
    Oja , ik at in de begin periode altijd een stukje kauwgom! Met echte mentholsmaak...
    zo snoepte ik amper...

12. Engeltje1

Ze zijn dus net wezen roken, ik heb me mams even opgebeld en kreeg ineens een goeie dip. heb zitten huilen hier, en of dat nou is omdat ik stiekem zo'n trek heb in een peuk, ofdat de andere
    dingetjes ook meespelen... Ik zie het even niet meer zitten :)

Dank je Manda en Djamilla!!

@ Danip, ik moet echt doorzetten en ik vind het verschrikkelijk dat ik "zo zielig" loop te doen. maar kan het niet helpen. Ik heb vaker geprobeerd om te stoppen, alhoewel ik dan wist dat als ik trek had dat ik gewoon ging roken, nu MOET MOET MOET het echt.

@ Ella, wat goed van je!! ik hoop ook dat ik het volhou. je weet iig waar je het voor doet. en bij mij is het helaas nog niet zover.. maar manlief en ik doen dit samen. en ik heb een gauwgompje genomen ;)

He lieve zus :)
    Ik heb even een goeie dip. van die pleisters kreeg ik indd ook hartkloppingen. die kauwgom is zo vies! laatst hebben we die zuigtabletten ook gehaald maar die werken gewoon niet :S
    Ik heb lollies bij me dus ga het straks proberen.
    Ik heb ook nog niet gegeten, expres niet, omdat ik hierna wil roken normaal gesproken :)

Als ik ooit een beebje wil, dan moeten we dit echt doen, Ik ben kern gezond maar kan M. dit niet alleen laten doen. Hij voelt zich al zo schuldig dat het aan hem ligt. zie je snel he!! xxxx LY2

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    begrijpelijk hoor!
    Je kunt ook zo gaan denken... elke sigaret die je niet rookt...is weer mooi meegenomen!:)
    omdat je schrijft dat je best veel rookt en vandaag nog maar 1 hebt gehad???
    dat is al super goed hoor!!!!!

ik weet het , ik heb een hele sterke en goede motivatie om te (blijven) stoppen ... (zwangerschap)

Hoop voor jullie dat , dat ook heel snel een goede motivatie voor jullie mag zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Heel veel sterkte!!!

14. Engeltje1

Ik rookte bijna een pakje per dag maar heb vandaag niets gerookt!!!! sinds gisteren 18.00 uur niet meer.

ik ben wel een beetje trots op mezelf :)

dank je welllllll liefs...

15. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ooh sorry!
    dacht dat je schreef dat je net 1 had gerookt!

wat goed!!!!!!!!!!!!!!!!! nog niets !!!!!

ik rookte ook een pakje per dag! En soms nog wat meer...
    maar voelde het al wel vrij snel hoor dat ik niet meer rookte!
    voelde me echt fitter!
    en mn kleren stinken ook niet meer!!!

16. Engeltje1

hihi geeft niets :)

Die meiden hier waren net wezen roken.. Wel vervelend dat ze dan vragen: "wil je echt niet?"

Terwijl ze weten waar ik het voor doe.

Ach, ik ben al saggo dus vat niks lief, leuk of aardig op van mensen die roken :D

Ja dat is wel een voordeel, dat je kleren en je haar niet meer stinken. Thanks voor je oppeppertje ;)

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hmm das idd lastig!
    maar daar zul je de eerste weken nog wel last van houden!
    mensen die gaan vragen of je echt niet wilt.....
    heel vervelend idd!

ik zei het op een gegeven moment ook gewoon , dat ze dat niet meer moeten vragen...
    dat hielp wel hoor!

18. Engeltje1

Ja dat denk ik ook wel maarja komt goed.. ik zit nu lekker op een lolly te kouwen :) en het is alweer half 12.. en word steeds trotser op mezelf :)

Ik heb je eigelijk nog helemaal niet gefeliciteerd! haha ben alleen maar met mezelf bezig, sorry :)

En eigelijk mag je het in de lounge niet over baby's hebben, maar aangezien het mijn topic is :p en wij de enige zijn die hier wat schrijven, doe ik het toch :)

wat super dat je na 2 jaar toch zwanger bent geworden van een mooi wondertje!! van harte. daar word ik wel weer blij van :D

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hahaha dat geeft toch niets!
    niet-roken als roker-zijnde is ontzettend zwaar!!!;)

dankjewel!
    ja echt fijn hoor....!
    hoop dat jullie wensn ook heel snel uit mag komen!!
    maar zo te lezen kunnen jullie pas half januari verder?
    wat vreselijk om zo lang te moeten wachten.....:(

20. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    enne haal die lolly''s maar in huis idd!!
    miss zoet-hout een idee? (ik vond dat echt vies)
    ik had echt baat bij hele scherpe menthol kauwgom!
    maar heb altijd als ik die kauwgom neem , nergens anders meer zin in....

als we ergens waren waar we niet mochten roken , dan nam ik ook altijd die kauwgom en kon ik prima zonder sigaret.

Deel Deze Pagina