Ik vind dit door je woordgebruik (en uitleg) al een heel ander verhaal dan je openingspost. Ik denk dat als je het zo had geschreven een stuk minder ''negatieve'' reacties had gekregen. Ik vind nog steeds dat iets in een winkel eerst betaald dient te worden voor het opengemaakt word, maar daar ging het blijkbaar in dit geval niet om (dat begreep ik wel uit je openingspost en ja, ik zeg daar ook iets van als ik dat in een winkel zie), dus dat doet er in dit geval niet toe..
Nou eigenlijk is t verhaal hetzelfde hoor, alleen na paar keer ga je dingen steeds beter uitleggen en wat ij toevoegen voor beter uitleg Ik vind negatieve reacties niet erg hoor, voel me niet aangevallen ofzo, ik wilde gwn ff kwijt wat ik hele dag zoal heb meegemaakt ( thuis home alone dus niemand aan wie ik t kwijt kan haha) en ik respecteer een ander zijn mening. Ik merk dat velen t niet vinden kunnen een kind dat geluid maakt in een wachtruimte en iets eten in de winkel onbetaald, ik vind dat een kind wel geluid moet kunnen maken en als t te erg word grijpt MAMA wel in en niet een ander en ja iets eten in de winkel vind ik nog steeds geen prob maar begrijp anderen wel hierover
Ben het eigenlijk helemaal met snoopy eens. Lekker belangrijk wat mensen ervan vinden als ik mn kind wat geef in de winkel, ik doe het ook hoor en ben verre van aso. Ik betaal er toch voor? En in de wachtkamer kun je moeilijk je kids vastbinden, denk dat snoopy mans genoeg is om zelf in te grijpen als haar zoontje teveel herrie maakt. Geen mens die aan mijn kind komt of mn kind zo toespreekt, wat denken ze wel niet.
Ja idd zo ben ik dus ook gworden he: lekker belangrijk hoe anderen denken, laat ze lkkr denken als ze hun tijd aan onzin willen verspillen. Heb me lang genoeg druk gemaakt over wat anderen wel niet zouden denken en alsof dat ik mijn voordeel was..ppfff En idd een kind van 2 kan je toespreken, maar of ze t oppikken is de vraag: ik ben 2 en ik zeg NEE klinkt vast bekend voor velen..kan m idd niet vastbinden en als ze rust in de wachtkamer willen moeten ze er geen speelgoed voor kids neerleggen. Ik ben geen aso mama, maar als t nodig is kan ik je zo de haren invliegen met alle scheldwoorden die erbij horen..kan lief en aardig zijn maar als je te ver gaat en t opzoekt bij me kan je t krijgen ook, in mate maar ook ver over de mate verbaas me er nog steeds over dat ik in alle gevallen vriendelijk bleef lachen en niet me mannetje stond zoals ik normaal ben...word ik nou volwassen?
Ik respecteer de meiden die hun kindje niets geven in de winkel wat nog niet afgerekend is en die er wel in slagen hun 2 jarige of jonger dan 2 jr rustig en stil te houden in een wachtkamer... Waar ik gewoon moeite mee heb zijn mensen die zich met jou kind gaan bemoeien terwijl t gwn vreemden zijn... of dat ik vaak hoor zoo die is druk of dat is me er 1 omdat me zoontje gwn altijd aanwezig is, druk, speels, praat veel etc... maar ze bedoelen t vaak zo van: ppfff wat een vervelend kind. Mag een kind geen kind meer zijn tegenwoordig? Ik ben iig niet zo een mama dat als me kind op de grond ligt te gillen bij supermarkt dat ik zeg ok ik ga hoor doei... en dan lkkr late liggen en gillen. Werkt bij ons niet, rent ie juist andere kanten uit en t gegil irriteert dan langer...wij benaderen hem dan met lieve woorden en als t nie helpt dus een zoethouder. ja ieder doet t anders.... en bemoeiallen heb je overal. Maar grappigste van die dag blijft die man bij de rotonde dat ie zegt steek je vinger dan uit terwijl ik t duidelijk deed hahahaha .... achjaaa soms heb je alles tegelijk Nog zoiets: mijn fysio belt mijn HA op en zegt: Snoopy kwam beetje somber over laatste keer, wil niet dat ze depri raakt kunnen we samen wat doen zodat ze uit isolatie komt en meer gaat ondernemen? etc... HA vraagt aan fysio: hoezo, ben je bang dat ze zichzelf en der kinderen wat zal aandoen??? OMG, srry hoor weer zo een WTF geval ... wrm mezelf of de kids wat aandoen? Ben gwn depri en down van t 2,5jr thuis zitten tussen 4 muren en geen sociale contacten meer dus steeds meer geisoleerd maar me kids ombrengen of mezelf gaat nu wel erg ver IK ben nog niet eens depri haahha
hahahhaha, t andere topic over je kind te eten geven zonder betaald te hebben nog is zooooo in trek dat mijne maar stil is gelegd Wat goed dat ik erover begon in mijn topic zodat t in dat andere topic er heet aan toe gaat hihihi
Nou ik kan me goed voorstellen dat jij hiervan pissig werd, zou ik ook zijn! Een vreemde gaat mijn kind niet vertellen wat ie doen moet, dat kan ik zelf ook wel. En ik vind ook dat een fysio zich niet hoort te bemoeien met zulke dingen, naar de huisarts bellen? Wie weet had je er zelf al aan de bel getrokken!
@ Jusi: ik en de fysio hebben dit besproken meid en ik vond t een prima idee, want als fysio en arts zelfde klachten in mij zien sta ik ook weer sterker... t gaat namelijk emotioneel achteruit en de arts kan mij daarin weer helpen aan een psycholoog etc, fysio kan weinig betekenen hierin voor mij @ glimworm: 50x???!!! das wel veel hahahaha, gelukkig kon ik achteraf overal well om lachen...tjahhh
ag sorry hoor sommige reacties hier als da jochie 5 minuten er is en gooit boekjes op de grond of wat dan ook vind ik dat je als moeder moet reageren en niet dat een ander 3 x hetzelfde zegt en zich er mee moet bemoeien kom op zeg als hij het nou langer dan 15 minuten doet ofzo oke van goh wil je het even opruimen. maar dat hij ontglipt na de dokters kamer ja hallo kan gebeuren maar dan hoeft dat mens niet dat jochie zo bij de arm te pakken en weg te trekken. daar had je aan mij werkelijk een hele verkeerde aan gehad want zij moet met de poten van een andermans kind afblijven ze kan ook zeggen van het is nu mijn beurt ga maar naar mama jullie mogen zo . ern dat mens in de winkel zelf hun klein kinderen volproppen en commentaar hebben op andere kinderen oh gadverdamme dan had ik ook bij de kassa een opmerking geplaatst van en dan had je wat over mijn zoon die chocolade eet? terwijl jij jou klein kids vol prop ja dan ben ik misschien asso maar mensen blijven van mijn kind af !!
Moet zeggen dat ik die dame bij de dokter best snap. Ik heb zelf een schijthekel aan drukke kinderen die maar gooien/spelen met spullen, schreeuwen en rennen alsof ze op de peuterspeelzaal zijn. Het is wel een plek waar je heen gaat als je ziek bent en als je dan een mega hoodpijn heb snap ik dat je dan liever wil dat een kind stiller is. En ik gaf/geef mijn kind nooit dingen die ik nog moet betalen. Daarom had ik altijd iets bij me of hij moest maar wachten tot ik het betaald had. Maar goed dat ben ik. Het commentaar van dat mens in de AH, lekker naast je neerleggen. Naar een ander kijken is altijd makkelijker dan je eigen fouten toegeven.
@ bengeltje: normaal word ik opzulke dingen ook woest en dan kan ik heeeeeel aso worden! maar geen ide wat me bezielde... heb me ingehouden onbewust hihihi....t was idd niet dat me zoontje de boel bij elkaar gilde en met alles smeet, we waren er net 5 min en die 5 min heeft ze volgelult met wat me zoontje allemala wel niet moet doen van haar ...zucht .... @ foxymama: dan moeten ze er geen boekjes en speelgoed voor kids neerzette maar een tv, dan had je er geen kind aan tjah een kind van 2 kom op zzeg, kan hem tog moeilijk verbieden te spelen met al dat leuks...snap best dat er zieke mensen komen maarja kind is kind he. Hij was ook niet aan t rondrennen of gillen dat mensen weg moeten rennen, zo groot is de ruimte nou ook weer niet... maarja idd menningen verschillen en dat mag ook Er is een heet topic gaande over nog iet betaald te eten geven, heb TS op t idee gbracht 100% hahaha, maybe kan je daar vertelle wat je er van vind al geef je t nu al aan hoor
Je hoeft een kind niet te verbieden om te spelen, maar je kan het wel intoom houden en ervoor zorgen dat ze rustig spelen. Dat ze kinderen zijn is geen excuus dat ze gewoon mogen doen wat ze willen. Maar goed, mijn mening, geen aanval ofzo Lol, Heb die hele topic nog niet gezien.
en over eten in de winkel ja hoor mijn zoontje krijg dat ook wel eens ennuh tja laat mij dan maar aso zijn boeit me echt niet zolang ik het betaal maak het me niet uit wat andere ervan vinden en ag snoopy een kind mag spelen moeten ze er geen speelgoed neer zetten anders hoor en der staat toch niet dat hij niet rustig speelde maafr als er boekjes op de grond liggen en dat mens zeurt dat hij het moet opruimen kom op daar is een speelhoek voor
idd bengeltje, een speelhoek staat er denk ik met een reden voor anders moeten e t afschaffen als er klachten komen van patienten die er last van hebben van spelende kids... foxymama: ik heb nergens gezegd dat me zoon niet in toom te houden was, uiteindelijk heb ik m gwn maar zielig in zijn buggy gezet met een speeltje in de hand zdatt mensen zich niet irriteren aan een spelend kind op de grond, jeetje 3 boekjes laten liggen op de grond in 5min tijd... ik had t heus opgeruimd maar had een baby in draagzak dus wilde t aan t eind in 1x opruimen en niet steeds met een baby op me buik buigen op en neer... sommige mensen piepen nou eenmaal erg snel valt me op, dat t een kind is das cker geen excuus , maar een kind van 2 verwacht ik ook niet al teveel begrip voor wat mama verteld over wrm niet mogen spelen met wat er staat, wrm zwijgen als een volwassene omdat er 1 hoofdpijn heeft etc... snapt ie tog geen .... van joh
Heb je idd niet gezegd, maar je hebt wel aangegeven dat hij een nadrukkelijk aanwezig kind is. Sommige mensen kunnen dat zien als druk. Geloof ook best dat je alles zou opruimen. Hij snapt er idd misschien geen hol van, maar jij wel en je kan hem dan wel helpen rustig te spelen, zodat de meeste mensen er geen last van hebben. Plus, volgens mij hoeft een kind (van 2) ook geen begrip te tonen waarom hij niet mag spelen, maar behoort hij/zij gewoon te luisteren naar wat mama zegt. Wederom, mijn mening he, geen aanval naar jouw toe.
Een kind van 2 hoeft geen begrip te tonen maar wel moeten doen wat ik eis? nou gelukkig maar dat t jou mening is want dit deel ik dus totaal niet met je
Hier nog een, ik zat ook al te denken...ben ik dan ook zo'n zeurkous dat ik het raar vind dat jij dit allemaal goedkeurt van je kinderen? Ik zou het persoonlijk ook asociaal vinden als ik de dokter naar binnenloop en er rent een ander kind naar binnen, dan denk ik ook, hou dat kind bij je. En inderdaad, mensen zitten niet voor niets bij de dokter en kunnen last hebben van een druk kind. Ik zal ook inderdaad geen eten in de supermarkt aan mijn kind geven wat niet nog niet is afgerekend, dat is immers nog niet van mij....
hahaha, voor de zoveelste keer: zo druk was ie niet eens! Hij was gewoon aan t spelen met t speelgoed dat er ligt wat bestemd is voor kinderen...dat zij een stoornis heeft als er dingen op de grond liggen is dat dan mijn prob? Een kind speelt en als er dan dingen op de grond liggen ruim ik dat als mama op, hoef niet 3x te horen van een ander: IK hou er niet van als er boekjes op de grond liggen...en dan gaat ze t ff opruimen. Had ikzelf gwn gdn En ja ze stonden in de deuropening en hij was zo snel weg en ik ging er gelijk achterna, hij heeft amper 5 sec op die kamer gestaan. Tuurlijk hoort ie daar niet, maar kids glippen toch wel eens vaker ff weg ergens en als ouder ga je er gelijk achterna. Je kunt mij niet vertellen dat ik de enige moeder ben waarbij zoiets gebeurd dat je kind ff iets doet wat niet hoort... En ja aan de hand van mijn topic heeft een ander lid een topic gestart over te eten geven zonder betaald te hebben, meningen verschillen erg hierin en dat kan en mag! Ik respecteer hoe anderen hun dingen doen. IK vind t geen prob me kind wat te eten te geven, dat maakt mij niet automatisch een aso