Hoi hoi, Zoals ik laatst al schreef is Dano van 5 naar 4 voedingen overgegaan. dat heeft hij zelf gedaan. Ik werk en dus krijgt hij regelmnatig 2 voedingen per dag met de fles. toen hij overging naar 4 voedingen heb ik ook veel meer in de fles gedaan om zo wel aan zijn voeding te komen. Maar hij drinkt maar 180 op elke keer. nu is het vaak zo dat ik de twee eerste voedingen van de dag zelf geef via de borst en de twee laatste via de fles. Dan krijgt hij wel nog 1x ong 100CC extra. maar dan nog zit hij op minder melk als met 5 voedingen want ook toen kreeg hij een clustervoeding.... Volgens die berekening zou hij 975 pd moeten/mogen krijgen. ik weet natuurlijk niet wat hij bij mij drinkt maar die twee flessen is maar 360 +100cluster
Zolang hij tevreden is, goed plast ed. zou ik me geen zorgen maken... als je alleen bv zou geven zou je er ook geen zicht op hebben. Zegt je gevoel dat hij te weinig heeft of denk je dat puur vanwege de cijfertjes? groeit hij verder goed?
mij gaven ze het advies om minimaal 5 voedingen te geven... maak je hem s avonds nog wakker voor een voeding? Dan zou je dat kunnen doen... maar als hij honger zou hebben zou hij dat wel laten merken hoor! Tenminste ik neem aan dat jouw "exemplaar" ook een hongeralarm heeft als hij verder tevreden is, goed groeit, voldoende plasluiers.....ach je kent het hele verhaal vast wel. Overigens vind ik 2 flessen van 180ml best veel.... hier wordt meestal max 150ml gedronken overdag uit een fles en dat gaat met heel veel moeite... vaak nog (veel) minder.... tja en volgens mij haalt hij dat s avonds ff in.... ik zou me niet al teveel zorgen maken!
Ehm ehm ehm die van mij drinkt 220 ml....en het gaat allemaal op 3x per dag bij de oma's. Dan 's ochtend 1-2 x Bv, en 's avonds clusteren.... Die van mij is wel tegen de 9 kilo onderhand en door de 70 cm, is dus echt per kind verschillend.
dat is wel een verschil zeg wat Jelte drinkt en Steven, terwijl ze qua lengte gelijk zijn en Steven is alleen wel wat lichter... ach ze nemen wat ze nodig hebben dat is het IDEALE van BV!
Mijn zoon drinkt ALS hij al uit de fles drinkt hooguit 80 ml... laatste slokken echt met moeite. Dan drinkt hij als ik er gewoon weer ben extra veel denk ik. Hij lijd er qua gewicht verder niet onder ofzo. Weegt nu bijna 10 kilo, op 130 gram na.
@Jingels: Jelte drinkt 3x 220 ml als jij weg bent ? Hier ben ik blij als er in totaal 300 ml ingaat als ik weg ben.
@Angel eyes: mischien moet je niet naar de hoeveelheden kijken maar naar je kindje kijken. Voldoende groei, plasluiers, tevreden enz. En anders mischien even voor de geruststelling even extra wegen bij het cb ?
Tja vraag niet hoe het kan........... het is gewoon een hongerlap. Ik heb mijn moeder gevraagd, die past op woensdag op ,om goed het aantal ml bij te houden. Een week of 3 terug kreeg hij 200 ml, maar dat bleek niet genoeg, want hij ging bij mijn moeder zoeken, toen heb ik het opgehoogd naar 210 ging een week goed.... sinds vorige week dus 220. Dit drinkt hij dan in 3x weg, dus tussendoor even een boertje en schone broek. Als ik thuis ben, drinkt hij gewoon vaker een slokje tussendoor, maar bij de oma's gaan die flessen dus helemaal op. Nouja zolang het BV is...
ja kijk Dano is als een beer gegroeid sinds zijn geboorte(zie onderschrift). maar hij lijkt wel slanker ofzo. En als hij honger heeft laat hij dit echt wel merken, maar het is gewoon een slaapkoppie. Inderdaad als ik BV geef dan zie ik ook niet wat hij krijgt. maarja doordat hij slank lijkt nu twijfel ik eraan. Dan denk ik dat hij gewoon genoegen neemt met ietsje minder melk maar dan geen hongersignaal afgeeft. Ik ga maandag wel even naar CB om te wegen (kan hier alleen op maandag en woensdag). plasluiers heefts hij redelijk veel, en hij is ook hartstikke vrolijk en alert. Af en toe denk ik weleens, konden we maar een soort van metertje op onze borsten zetten om te checken wat ze drinken
Nou ja weten wat ze drinken is ook niet alles hoor Angel Eyes. Jarik dronk met 5-6 maanden 6x 200cc en binnen anderhalve maand bijvoeding had hij het teruggebracht naar 4x 200 en een enkele keer 5x 200. Schoot ik in de stress, want zou die wel genoeg binnenkrijgen hahaha.