hallo, vandaag gaat het een stuk beter, ik kan tenminste mijn eten weer binnenhouden,en voel me fitter, kan het dan toch wel zwangerschapsmisselijkheid zijn (wat de dokter tegen me zei) of is het toch een buikgriep geweest, hoe zit dat met de misselijkheid eigenlijk tijdens de zwangerschap, ben je dan iedere dag in meerdere of minder mate misselijk als je er al last van hebt natuurlijk want er zijin genoeg vrouwen die er helemaal geen last van hebben,of heb je er ook wel eens een dag of dagen tussen dat het hardstikke goed gaat, het is mijn eerste kindje dus is alles zo nieuw, maar ik ben zo onzeker en als de misselijkheid over is dan word ik weer bang dat de zwangerschap niet goed gaat, het is ook nooit goed he als je misselijk bent is het niet goed, ben je niet misselijk is het ook niet goed, ja sorry ben heel onzeker en dat terwijl ik zo graag wil genieten. ben blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan! _________________
Ik was alleen misselijk al ik te weinig had gegeten. Dus ik werkte 's ochtends zo snel mogelijk eten naar binnen, en dan bleef ik ook de hele dag door kleine porties eten. Daar kwam ik ook pas na een week of wat achter. Misschien heb jij je eetpatroon toevallig wat omgegooid? Maar als je alleen een paar dagen of een weekje echt erg misselijk bent, kan het ook best een griepje zij..
Bij mij was het heel verschillend.. Ik kon me dagen prima voelen, nergens last van en dan had ik ineens weer een dag ertussen dat ik harstikke misselijk was en dan kon het de dag erna gewoon weer over zijn om daarna ineens weer een paar daagjes terug te komen. Werd wel steevast strontmisselijk van de geur van BBQ en gegrilled vlees... bah, vind dat nog steeds vies.
de huisarts dacht eerst aan een buikgriep maar later zij hij dat het vd zwangerschap komt omdat je bij een buikgriep ook diarree zou hebben en koorts en dat had ik niet, dus ja ik weet het nu ook niet, maar het is nu niet zo omdat het over is dat de zwanegrschap dan ook niet goed gaat? snap je wat ik bedoel daar ben ik nu zo bang voor omdat ik het raar vind dat het ineens over is, ik weet het ,ik moet niet zo ongerust zijn maar het houd me toch bezig sorry!
hey meis, de klachten zeggen totaal niets over het wel of niet goed gaan met je ukkie hoor . Dit is ook een vraag die al meermalen aan de verloskundigen gesteld is en die zeggen dat ook telkens. Ondanks dat, kan ik me voorstellen dat je onzeker bent als je eerst wat voelt en dan weer niet. Wat dat betreft is het eigenlijk nooit goed. Ben je ziek, dan baal je, voel je niets, dan wordt je onzeker. Maar het hoort er echt bij hoor! Rond de 9 weken had ik bijna helemaal geen klachten meer, alleen m'n borsten nog wat gevoelig, maar ook die gevoeligheid wisselt per uur! Verder gaat het bij mij qua misselijkheid net zo als bij MariekeV . Ik ben 2 weken best misselijk geweest, toen dacht ik er vanaf te zijn, maar zo af en toe ineens dan weer een dag beroerd.
Ik was vooral 's avonds een beetje weeeig. Verder heb ik een rol biscuitjes in mijn tas, zodat ik op mijn werk een biscuitje kan eten als ik me toch neit helemaal lekker voel! Vandaag trouwens nergens geen last van gehad !
toch wel een hele geruststelling om dit allemaal van jullie te lezen, inderdaad, het is nooit goed, maar het komt ook omdat het nog zo pril is en ik ben nog niet naar de vk geweest, daar ga ik 11 jan pas naartoe je hebt nu alleen nog maar de test die het bewijs is dat je zwanger bent en verder nog niks, dus dan hoop je eigenlijk een beetje misselijk te zijn omdat je dan voor je gevoel iets meer bewijs hebt yes ik ben echt zwanger en als je dan inderdaad misselijk bent dan voel je jezelf ook weer hondsberoerd, dat hoeft ook weer niet, en als het dan over is dan denk je weer dat het ook weer niet goed zit, wat een raar mens ben ik toch hé
nu zit ik wat te surfen op het internet over zwangerschapsmisselijkheid en wat kom ik daar tegen, je hcg waarde stijgt t/m de 16e week ongeveer dat is hoogstwaarschijnlijk ook de reden dat je misselijk wordt vanaf de 6 week. als je hcg waarde zakt(vanwege een naderend miskraam bijv) zal de misselijkheid overgaan en bestaat er een kans dat er een miskraam op komst is, dus ik ben nu 6 weken en mijn misselijkheid is over, wat nu moet ik mue dan toch nog zorgen gaan maken, ik kan beter maar niet meer van die dingen lezen want er staat zoveel op het internet dat ik hardstikke onzeker wordt. weten jullie hoe dat zit met je hcg waarde en misselijkheid en als die waarde weer zakt?
Hoi Rebecca, Je hebt dit topic ook gevraagd bij de verloskundige. Dubbel posten is niet toegestaan, dus dit topic doe ik op slot. Elvira