wat een domper! (hypotheek)

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    We zijn in eerste instantie naar de Hypotheker en de Hypotheekshop gegaan maar daar kregen we een lagere hypotheek. Wij hebben alles bij de ING en was altijd super tevreden ook het hypotheek gesprek liep daar keurig, we hebben altijd 2 inkomens gehad, nooit leningen, staan niet rood en altijd keurig de hypotheek op tijd betaald bij ons vorige huis. Met het oog op het feit dat ik ook weer ga werken was dit voor ons echt peanuts om te betalen en waren we heel blij met de ruimte die we dan over hadden met zo'n lage hypotheek. Plus het feit dat de woning direct bij aankoop al 2x zoveel waard is als de hypotheek die erop zit. Dat maakte het voor de bank heel aantrekkelijk en ze waren dan ook veel soepeler door alles bij elkaar te bekijken (ik zit daar al sinds mijn 4e bij de postbank haha)

De ING scheelde met andere hypotheek verstrekkers bijna 10.000 euro.

En omdat de situatie niet alleen voor ons ideaal was maar ook vooral voor een bank in deze tijd hadden we deze klap dus totaal niet zien aankomen. En baal er behoorlijk van.

Maargoed geen paniek, puur frustratie. Uiteindelijk komt het wel goed hoor. En die 1550 word tot de laatste cent terug betaald plus een lekker luxe etentje voor ze als de koop rond is. We hebben alles vrij ruim berekend voor de zekerheid dus waarschijnlijk blijft er na de koop sowieso wat over.

2. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik heb alleen begin post gelezen, maar kun je niet die 1550 lenen van je schoonouders, dat je het later terug betaald? Dus dat jullie het 'zelf' betalen in plaats van dat je schoonouders naar beneden moeten met de prijs?

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Dat is onze bedoeling nu ook. Maar ik weet nog niet hoe mijn schoonouders het op gaan lossen. Ze zeggen alleen dat we ons geen zorgen moeten maken en dat ze ervoor zorgen dat deze hypotheek hoe dan ook rond komt op 1 oktober.

Het is alleen een rotgevoel dat je zoveel steun hebt aan mensen en de bank ze gewoon gebruikt als geldbron zodat het hun geen geld kost. Dat terwijl ze met pensioen zijn en er ontzettend veel leuke dingen van kunnen doen!

Deel Deze Pagina