Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een eerste follikel meting. Ik zit op dag 9 en er was niks te zien zei ze. Daarna zag ze toch een follikel van 9mm maar het kwam er op neer dat deze niet meetelt. (omdat er een kans is dat deze niet doorgroeit toch?). Nu moet ik maandag terug voor weer een echo. Ik hoop zo dat er dan wel groei te zien is en dat het al zover gegroeid is dat ik snel de pregnyl kan zetten. Vandaag heb ik namelijk ook al vrij moeten nemen van mijn werk en als ze volgende week zeggen dat ik woensdag of donderdag weer langs moet komen, betekent dit dat ik weer vrij moet nemen. En ik weet zeker dat mijn bazin dat echt niet tof zal vinden. Maar goed, dat is voor latere zorg. Nu eerst maar duimen dat de follikels gaan groeien. Ondanks dat ik nog maar op dag 9 zit vind ik het een enorme domper. Ik ben deze ronde begonnen met 112,5 en dan zou je denken dat die gelijk goed zijn werk doet. Ik loop nu op de zaken vooruit maar kan je met menopur nog omhoog gaan? Sorry voor mijn geklaag maar heb even een dip.
Ik begrijp dat je met IVF bezig bent? In een fertiliteitsbehandeling hoort het er nu eenmaal bij dat je regelmatig echo's krijgt en dan kun je niet anders dan vrij vragen. Weet je leidinggevende dat je bezig bent met het medisch traject? Dat kan veel lucht geven. Ik ben er vanaf dag één open over geweest en daardoor had ik veel begrip van collega's en mijn leidinggevende. Weet je bazin het wel, dan kun je haar er misschien meer over vertellen wat er voor nodig is om een poging optimaal te benutten. Helaas kan ik je niet meer vertellen over Menopur, ik heb dat niet hoeven nemen. Wel duim ik voor je dat je folikels nog gaan groeien, het is allemaal al zo moeilijk! Veel sterkte en succes.
Nee ik ben niet met IVF bezig maar met ovulatie inductie (hormonen spuiten). Mijn bazin heb ik direct ingelicht toen ik het medisch traject in moest dus ze is van alles op de hoogte. Helaas is ze niet altijd begripvol en wil dat ik buiten werktijd alles zoveel mogelijk plan. Dat snap ik natuurlijk wel maar dat gaat niet altijd en dat kan ik haar volgens mij niet aan d'r verstand brengen.
En ik heb het misschien verkeerd opgeschreven..ik mag nog helemaal niet klagen aan het begin van mijn cyclus.
Hoi ShallY, Dat jouw leidinggevende niet meewerkt of begrip toont, is aan de ene kant niet gek. Mensen die totaal niet weten wat je moet doen of waar je mee bezig bent, begrijpen niet hoe ze zich moeten gedragen of reageren.. Ik ben ook vanaf het begin open en eerlijk geweest tegen al mijn directe collega's en leidinggevenden. Ze hebben er allemaal begrip voor en werken mee waar ze kunnen. Dus als ik vrij moet nemen voor het ziekenhuis, geen probleem. Ik ben zelf ook zo flexibel dat ik langer wil blijven werken of iets extra op me neem. Ik weet natuurlijk niet of dat bij jouw baan ook mogelijk is.. Over jouw vraag wat betreft menopur. Dat moet ik ook spuiten om de eigroei te stimuleren. Ik heb nu 4 IUI's achter de rug. De eerste 3 begon ik met 75, de laatste keer moest ik gelijk maar met 150 beginnen omdat mijn cyclus elke keer te lang duurde. Op dag 17 van de laatste keer kreeg ik mijn IUI. De keren daarvoor ruim in de 20. Menopur kunnen ze inderdaad nog aardig verhogen. Hopelijk zie je maandag wat leuks verschijnen op de echo! Succes.
Ik heb vandaag evene en gesprek gehad met mijn bazin en ze was toch wel weer begripvol. Ze heeft aangegeven dat ze het wel laatig vindt als ik eventueel wer er vrij moet nemen of later ben maar ze begrijpt het wel. Maar ze is zo wisselend als het weer hoe ze reageert. Maar vandaag dus weer goed. Daardoor ben ik wel erg opgelucht hoor. Ik ben erg flexibel in extra werken omdat ik wat achter de hand wil hebben als ik weer eens naar het ziekenhuis moet dus daar ligt het gelukkig niet aan. Nu zit in niet meer in de stress wat betreft mijn werk dus hoop ik dat de follikel gewoon lekker gaat groeien!
Gelukkig maar.. want stress heeft veel invloed op de gynaecologische delen.. Op naar een goed ei (of meerdere)!!!