Wat te doen met hem?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door booboo22, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    Ik weet af en toe niet meer wat ik moet doen?!

Mijn zoontje is nu net 1 week 8 maanden en wil niet meer eten als ik eten met een lepel geef.Als ik brood met de hand geef eet hij het wel de avond en ochtend wil hij niet.

Avond eten maak ik de ene keer zelf de andere keer een potje, hij wil het echt niet, probeer er altijd wat hapjes in te krijgen maar daar heb ik heel veel kunst en vliegwerk voor nodig, en ook vaak voor de fruithap!

De ochtend wil hij absoluut geen pap uit een bordje , maar als ik het in een fles doe eet hij het wel!

Nu komt het over alsof ik geen volhouder ben, maar heb een aantal keer gehad dat ik dacht:dan eet je maar niet.

Maar schijnt niet te werken, het enige wat hij wel goed eet is een boterham...

heeft er iemand tips hiervoor?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    zelf wat stukjes laten eten met zijn handjes s'avonds bijv?

3. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    kan dat al wel met 8 maanden, niet dat het alleen maar een knoeiboel wordt, vanaf welke leeftijd hebben ze dan behoefte om met de handen te gaan eten?

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Noor wil nu met haar handjes eten, maar accepteert gelukkig nog wel ene vork of lepel.

Ik denk dat het ook heel goed een fase kan zijn hoor. Heb het iig veel vaker gelezen hier.

Succes!

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Dat heeft Gijs ook wel eens.. als ik t geef wil ie niet, maar als ik t voor hem op tafel leg, dan pakt hij t zelf en stopt in de mond..

Fles met kv drinken gaat niet van harte, maar als we van t restant ( t komt geregeld voor dat dat nog 170 cc is) eet ie t lekker op..

Tja.. en ook ik heb wel eens "Dan eet je maar niet" tegen hem gezegd..
    Ik moet er wel voor opletten dat Gijs niet te moe is.. Dan kan ik hem beter eerst nog een uurtje op bed brengen en daarna met hem eten.. Jullie snappen dat we geen schema hebben, maar per dag leven en t wel zien..

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Frummek eet een boterham ook het liefst zelf met de hand. Dit doen we vaak wel behalve als er stroop ofzo op zit.

Moet wel zeggen dat hij met dit warme weer ook slecht eet. Een boterham wil hij niet, pap met een lepel ook niet, maar een fles gaat wel goed. Maar moet zeggen dat ik met dit weer ook geen zin heb om te eten.

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Dit kan al vanaf +/- 6 maanden. Het is genoemd 'Rapley'.
    Het zal idd mogelijk wel een knoeiboel zijn in het begin maar het is zoooo warm, zet hem lekker buiten in zijn stoel in zijn blootje of een hemdje en laat maar knoeien. Als buiten niet kan, leg je een plastic zeil onder hem als je niet graag de vloer schoonmaakt achteraf.

Lieve groetjes!

Deel Deze Pagina