Van het weekeinde gingen we naar me ouders en ik stap binnen zegt me moeder gelijk gefeliciteerd he meis je bent weer zwanger. Ik zo stom verbaasd mogelijk van o ik weet van niks. Want we wilde het pas met de kerst vertellen. Me ma gelijk denk je nu echt dat ik me dochter niet ken. Ik er nog zo lullen dat het wel het ontzwangeren is van Roos bla bla bla. Me tante zat er ook bij en begon al erg scheef te kijken van oooo. Zelf kunnen zei geen kinderen krijgen en wij vertellen het dan ook altijd zelf als er niemand bij is zodat hun hun emoties te loop kunnen laten gaan enz. Maar wat doet Daan 10 min laten. Me pa zegt moet daan plasje doen op de wc Daan knikt gelijk ja maar wat ziet Daan mama al 2 weken doen niet plassen op de wc niet over me nek gaan dus onze lieve Daan dot ook of hij moet spugen. Ja dan kan je praten als brugman dus we zeiden dat ze gelijk hadden maar ja me tante zat er ook bij en begon gelijk te tieren en te doen waar we in godsnaam wel niet mee bezig zijn en dat we a blij mogen zijn met deze 2 gezonden kinderen en dat we maar daar eens van moesten genioeten ipv gelijk weer aan een volgende te denken. we stonden almaal van schrik te kijken me pa heeft haar nog zien te bedaren en toen ik duidelijk wilde maken dat we wel wat aan anticonceptie hadden nou toen was het huis helemaal te klein. Ze is kwaad het huis uit gelopen me pa erachter aan heeft ze de hele familie gebeld. Iedereen bellen naar me pa en ma wat er aan de hand was en of het waar was. sommige mensen vinden dat we het bij haar noeten laten bedaren maar ze heeft het wel tegen iedereen verteld heel onze voice mail vol gescholden van wie we wel niet waren en heel duidelijk dat ze geen contact meer wilde als we toch zo gemakszuchtig met het krijgen van kinderen om gaan. Me pa is gisteren nog gaan praten met haar maar ze kan alleen maar schelden. Wat moet ik hier nu mee aan? We hebben altijd heel goed en fijn met elkaar om kunnen gaan. Ze vind ons onverantwoordelijk. Wat kan ik eraan doen dat ik overal door heen zwanger raak. deze zwangerschap is waarschijnlijk voor de prikpil al onstaan maar dan gebruikte we condooms. Ik sta juist wel heel erg bij stil dat we erg dankbaar mogen zijn we zwanger raken en we gezonden kindjes hebben. Ik weet het niet meer maar zit er wel heel erg mee in me maag. Sorry van het lange verhaal maar ik moest het ergens kwijt. Liefs Fleur1
Jee, wat erg zeg! Wat een verschrikkelijke reactie van je tante. Ik kan me voorstellen dat mensen die niet makkelijk kinderen krijgen, jaloers worden. Maar zo'n reactie vind ik niet kunnen. Ik vind zelf dat, hoe jaloers of verdrietig je ook bent over ongewenste kinderloosheid, je een ander zijn geluk en gevoelens NOOIT mag misgunnen! Tuurlijk, wees kwaad, scheld iemand in gedachten uit, maar om zo'n reactie te geven.. ik begrijp het niet.. Jij natuurlijk gefeliciteerd!
Eigenlijk weet ik niet wat je ermee moet...ik zou inderdaad ook zeggen ...ff laten rusten. Jij kan er ook niets aan doen dat hun geen kids kunnen krijgen dat gebeurt nou eenmaal bij sommige mensen...dat wens je niemand toe... En net zoals jij zegt, jij kan er ook niet zo veel aandoen dat jullie dat wel kunnen...dat is toch niet iets om zo tekeer te gaan..jah als de kids geen kleren aan hun lijf hebben en er geen cent is voor een eigen bedje kan je idd wel zeggen of het verstandig is...maar neem gewoon aan dat jullie je verantwoording nemen en alles oke is. Heel jammer dat ze er zo mee omgaat, het kan ook zoveel leuker. Maare...gefeliciteerd!
pff heftig, ik had zo'n kennis....gelijk contact ook verbroken...maarja met familie is dat natuurlijk weer anders. Ik zou de boel de boel laten voor nu.
Hoi, nou, die is gewoon stikjaloers en ergens ook wel begrijpelijk natuurlijk... Wil je zo graag een kind en lukt het niet en jullie krijgen ze aan de lopende band, zonder het te plannen (in ieder geval voor haar gevoel). Volgens mij kun je hier niet zoveel mee. Zou het laten bij haar en haar ook laten bedaren. Wel ooit, als ze weer in staat is tot gesprek, aangeven dat je haar reactie absoluut onacceptabel hebt gevonden, hoe begrijpelijk op een bepaald niveau dan ook.... een volwassen vrouw hoort hier toch niet op die manier mee om te gaan. Dat het pijn doet als een ander wel zo gemakkelijk kids krijgt: logisch, (waarschijnlijk had je dat van die voorbehoedsmiddelen juist ook beter niet kunnen zeggen: dat bevestigde haar beeld natuurlijk van dat jullie onverantwoordelijk bezig zijn. Niet jouw fout, overigens! Maar was waarschijnlijk olie op het vuur). Maar dat je zo reageert: nee, dat kan niet en dat zou ik haar op enig moment ook nog wel duidelijk maken, als alles een beetje gekalmeerd is. Je kunt dan aangeven dat je best begrijpt dat het voor haar pijnlijk is om te zien hoe gemakkelijk het bij jullie gaat, en dat je dus ook best ruimte wilt maken voor haar emoties, als ze jullie grenzen en jullie stukje tenminste ook maar respecteert en dat heeft ze bepaald niet gedaan... Overigens: ook niet zo handig van je moeder, om het zo maar te roepen... Ik zou daar met je moeder ook nog wel even over hebben, dat ze dat zo niet weer moet doen en dat dat doorzagen op zwanger zijn niet kan waar anderen bij zijn. En je zoontje, ja, shit, balen... daar doe je natuurlijk niets tegen.
Vervelende reactie van je tante zeg. Wat zul je je naar gevoeld hebben! Maar het laatste wat je kunt gebruiken is stress, dus ik zou me toch proberen hier niet al te druk over te maken en het laten voor wat het is. Misschien komt je tante uit zichzelf nog wel naar jou toe om haar excuses aan te bieden? Sterkte!
zo hee wat lullig! lullig 1: dat je moeder meteen stelt dat je zwanger bent en het jou niet zelf laat vertellen en jou hierdoor in een lastige situatie brengt ( je wilde het pas met kerst vertellen) ook nadat je allerlei smoezen aandraagt (hinthint mama ik wil het nog niet vertellen, ik ben nog aan het uitzwangeren etc) lullig 2 dat je tante je gaat vertellen wat jij moet doen en ontzettend zich laat leiden door haar emoties en daarmee jullie goede nieuws verpest en er ook nog voor zorgt dat jij je gaat zitten verdedigen dat je snel zwanger wordt door de pil heen. zolang jij het goed vind dat je zwanger bent is het goed. niemand heeft het recht zich daarover zo en op die manier uit te laten. ik kom uit een gezin met 3 kinderen en allemaal vlak na elkaar geboren, super vond ik het. gezellig. mn tante kan ook geen kinderen krijgen en ik heb het daarom ook telefonisch en voordat ze het van een ander kon horen, verteld zodat ze het kon verwerken voor zichzelf. Nu kreeg jij de gelegenheid niet, je moeder zal wel in haar enthousiasme geen rekening met je tante hebben gehouden. \ Ik zou zelf nog wel contact zoeken met je tante om het uit te spreken. maar ik snap ook goed als je daar geen behoefte meer aan hebt. LULLIG allemaal, ik wens je veel strekte
wow heftig zeg nou kan ik me de gevoelens van je tante best voorstellen ( ben zelf na jaren nu eindelijk zwanger via ICSI ) maar om zo te keer te gaan wow zeg waar haalt ze de moed vandaan zeg alsof ze jou zomaar mag vertellen hoe jij jou leven leeft zeg maar slaat echt helemaal nergens op echt geen woorden voor ik weet dat ik in het verleden ook vaak pijn in mijn hart heb gevoeld bij het horen dat er weer iemand in de familie zwanger was. maar ik zou het iemand nooit misgunnen nooit en geen haar op mijn hoofd dat ik ook zo tegen iemand zou spreken. ( ja of het moet die domme koe zijn die liep te verzuchten dat ze bij de 20wkn had gezien dat het WEEER een meid werd, en dat ze helemaal niet blij om was en dat dit echt de laastste zou zijn (was nr2) want ze had toch geen garantie dat de volgende een jongen zou worden blabladiebla ) maar das weer iets anders LOL ik zou het lekker laten rusten geniet van je zwangerschap misschien dat jullie elkaar in de toekomst weer kunnen spreken en het uitpraten maar zou het voorlopig lekker laten daar waar het hoort te liggen en dat is bij haar, niet bij jou. wel heel heel heel heel heel erg vervelend dat ze dus ook nog eens overal heen gaat bellen. tjemig als of je een misdaad hebt begaan. bah sterkte meid
jeetje wat een vervelend verhaal zeg..ben je er zelf blij mee en dan schrik je toch wel even van deze reactie vooral als het iemand is waar je voor deze uitbarsting wel goed mee om ging... het klinkt echt als jaloezie..mensen weten dat niet meer normaal te reageren..gaan jou de schuld geven en doen zelf alsof ze op een voetstuk staan en alles beter weten..erg jammer! (spreek uit ervaring) ik snap echt niet dat mensen niet gewoon blij kunnen zijn..ze kan tch een keer tegen jou zeggen zovan..ik vind het zo leuk dat je weer zwanger bent maar de realiteit voor mij komt steeds erg dichtbij etc etc..als je een beetje om iemand geeft kann dat toch wel opgebracht worden lijkt mij... je kunt twee dingen doen a) het totaal negeren en denken zoek het uit.. b) langsgaan en gewoon heel relaxt je verhaal doen..dat het jullei keuze is blabla en dat je het idee hebt dat het moeilijk is voor haar en dat ze misschien daarom zo reageerde..? succes ermee en laat je niet gek maken stress is niet goed! groetjes
Sorry hoor, maar wat egoistisch van je tante Echt te belachelijk voor woorden. Natuurlijk is het allemaal heel vervelend voor haar, maar je gaat dan toch andere mensen hun kind niet ontgunnen? Ik zou echt een excuses verwachten en anders maar niet hoor. Zulke mensen zijn mijn energie niet waard.
Wat een nare reactie! Ik zou haar even de tijd geven, misschien draait ze nog wel bij voordat je je kindje krijgt. En zit er niet teveel over in want je hebt niks fouts gedaan.
Juist! wat een stomme reactie van je tante, daar zou ik idd ook echt geen energie in steken, die heb je nu wel ergens anders voor nodig!
Ik kan me voorstellen dat het heel confronterend is als iemand geen kids kan krijgen en de ene krijgt ze na de ander toegeworpen (hoeft er niets voor te doen blijkbaar) dat steekt denk ik extra het feit dat jullie er niet echt bewust voor kiezen (het word je namelijk gewoon in de schoot geworpen) Als ik zo vruchtbaar was had ik een goede uitleg gevraagd van de dokter hoe de prikpil werkt want die is in het begin bij het ontbreken van een vaste cyclus nog helemaal niet betrouwbaar dat had hij je ook moeten vertellen. Maar dat staat nu niet tersprake natuurlijk (ik baal gewoon van het gebrek van goede info bij huisartsen e.d. kan jij niets aan doen haha) MAAR even terugkomend op het punt ik kan me voorstellen dat dat frustrerend voor hun is en heel erg confronterend, iemand doet er alles aan om 1 gezond kindje te mogen krijgen, zou haar leven zowat geven hiervoor en de ander doet of laat niets en krijgt ze vanzelf... DAT BETEKEND NIET dat ze zo tegen jou mag doen of nare dingen zeggen (vind ik) maar snap wel haar verdriet en frustratie heel goed (ondanks dat ik zelf ook mega vruchtbaar ben, ik ben zelf ook meteen de eerste ronde meteen zwanger geraakt bij alletwee), ik gebruikte hiervoor de pil altijd MET condoom dus ben nog nooit daar doorheen zwanger geworden dus weer een beetje minder vruchtbaar als jullie (daarentegen konden wij niet vrijen de eerste 3 maanden omdat ik zo erge hechtingen had en waren we veel te druk met onze kleine (genieten) om met vrijen e.d. bezig te wezen. Het gaat dus denk ik niet om het zwanger zijn maar meer het onbewuste ervan wat haar dwarszit. Ik denk niet dat je perse jezelf moet uitleggen aan haar maar als je relatie normaal goed was zou ik dat wel doen...misschien is de ergste steek voorbij en is ze nu alleen maar verdrietig en als het andersom was weet je niet wat je zou doen, mensen met een groot verlies kunnen nou eenmaal raar en onrationeel reageren (wat het niet goedpraat maar probeer jij dan als gelukkige mama rationeel te zijn en het te begrijpen, tot een bepaalde hoogte) wat jij hebt zal zij nooit krijgen en dat is hartverscheurend!
gewoon te vruchtbaar stel jullie ja soms als het echt meant to be is komt het zoiezo, maar dan had je wel vrij snel weer seks natuurlijk haha (ik had hele andere dingen aan mijn hoofd toen onze kleine nog geen 3 maanden was) Wij hebben ook speciaal gewacht omdat ik condoom niet veilig genoeg vind en pas na twee normale cyclussen aan de pil gegaan en de eerste maand DAARNAAST nog met condoom haha (hoezo OVERPROTECTED?) wij hebben dus gewoon niet gevreeen totdat het echt veilig was, omdat ik hier ook zo bang voor was.. Heeft ze trouwens nog gereageerd (je tante)
We hebben helaas niks meer van haar vernomen de rest van de familie wel Maar ja ik laat het allemaal eerst maar bekoelen en als we tegen de feestdagen gaan zitten dan zal ik kijken of ze eventueel wilt praten.
Jeetje, wat een asociale reactie zeg! Waar bemoeit ze zich mee? Kan me voorstellen dat ze er moeite mee heeft, maar om boos op jullie te worden? Ik denk dat ik flink boos was geworden en meteen het contact had verbroken. Wat een brutaliteit zeg. Dat zij stikjaloers is, is haar eigen probleem. Niet de jouwe. Het is jullie gezin en al krijg je een elftal, dan nog gaat het hun niks aan!