Nu ineens moeilijk doen over contract!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lovelylonnes, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Na de geboorte van mn 1e zoontje heb ik de gok gewaagd en een nieuwe baan aangenomen op uitzendbasis. Na 8 maanden zat ik aan mn uren en zou ik overgenomen worden door het bedrijf. Echter was in in uitzendperiode 3 keer ziek geweest dus dan moeten ze je een contract geven voor onbepaalde tijd. Dat doen ze hier pas na 12 maanden maar vanaf 1 okt kreeg ik dus een vast contract.
    Nu bleek na die 8 maanden (dus de eerste keer dat ik een contract zou krijgen) dat ik zwanger ben. Gelukkig want we wilde heel graag, mn baas is altijd tevreden over mn inzet etc dus we hadden geen reden om niet zwanger te raken...

Helaas. Mn contract is afgewezen omdat ik in een jaar tijd welgezegd 3 keer ziek ben geweest.... Nu moet ik vanaf nu een half jaar wachten, laten zien dat ik niet ziek word en dan word er opnieuw gekeken.

Jullie snappen wel, als ik nu 23 weken zwanger ben, dat ik lichtelijk in paniek raak... Maar midden in mn verlof krijg ik dus te horen of ik een contract krijg.

Nu zijn ze hier ook al in het algemeen vreemde dingen aan het uithalen, ik heb echt de neiging om me met bekkenklachten ziek te melden (hiervan weten ze dat ik het heb en dat telt gelukkig ook niet mee ;)) en zo het half jaar uit te zitten!

AAARRRHHGGG!!
    Wat vinden jullie hier nu van!?
    Mn leidinggevende doet er lekker laconiek over, ik heb het zelf in de hand bla bla....

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zou je nu niet ziekmelden, tenzij je lichamelijk echt neit anders kan. Ze hebben je dan precies waar ze je hebben willen... ziek thuis en dus einde verhaal. Laat je van je beste kant zien en als ze je contract niet verlengen tijdens je zwangerschapsverlof en je bent niet ziek geweest dan hebben ze immers geen grond om het te weigeren.
    lastig hoor! Heb je het er wel naar je zin?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    :(

Gaan we weer. Die werkgevers weten zwangere vrouwen wel voor het blok te zetten steeds.

:x

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Bosi333, die werknemers weten die werkgevers anders ook wel voor het blok te zetten. (zie rode gedeelte)

@ TS, vervelend dat ze je geen contract voor onbepaalde tijd hebben gegeven, maar volgens mij hebben ze alle recht om te beginnen met een contract voor bepaalde tijd. Ik hoop voor je dat je na die tijd een contract voor onbepaalde tijd krijgt want tegenwoordig krijg je dat niet zo makkelijk zo snel

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Klopt, maar alleen als reactie op het onbeschofte gedrag van een werkgever die na 3 keer ziekte moeilijk gaat doen.

Geloof me, ik heb 2 jaar onderzoek gedaan voor mijn studie naar de balans werk en privé ( dan voor alle belanghebbenden " werkgever, werknemer en overheid) en de werkgever is nog erg ouderwets en is zeer inflexibel als het gaat om werknemers en zwangerschap.

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Even voor de duidelijkheid, ik was erg blij geweest met een jaarcontract, maar dat mag niet als je in je uitzendperiode 2 keer of vaker ziek bent geweest, dan moeten ze je verplicht een onbepaalde tijd geven.
    Die is me beloofd, moest alleen nog wachten tot het jaar erop zit.
    Tussentijds ben ik niet meer ziek geweest, maar hebben zij hun normen aangepast en val ik dus buiten de boot.
    Ik kom alleen werken voor hun, niet meer voor mezelf want zelfs autorijden doet enorme pijn... Ze hebben verzekerd dat ziekmeldingen voortkomend uit zwangerschap niet meetelen hiervoor, maar das natuurlijk onzin, want als ik nu in de zw kom tot aan mn verlof, heb ik over een half jaar gezien helemaal niet gewerkt!?

Bovendien hebben ze nu ineens geweldige regels, ja mag tijdens pauze van andere niet meer gaan plassen, ik kwam vanmorgen 1 minuut later ivm wegwerkzaamheden (ipv 20 minuten had ik er 45 min over gdaan) en meteen zeuren en quasi grappig vragen of de brug open stond of ik me verslapen had.
    Nou was 4.45 wakker, dus DAT is niet aan de orde!

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Volgens mij mogen ze niet zeggen dat je niet mag gaan plassen...

Overigens nog iets wat je kunt gebruiken: Je heb recht op 1/8 deel van je werkdag aan EXTRA pauze... Die je doorbetaald krijgt. Dus werk je 8 uur per dag en heb je een half uur pauze, dan mag je 1 uur extra pauze nemen, die gewoon doorbetaald wordt.

Schuif ze dat maar eens onder hun neus!

Deel Deze Pagina