Wat een feest...NOT

Discussie in 'De lounge' gestart door kristalhelder, 31 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gewoon niet gaan! Zij heeft jou laten zitten op je 15e en je bent al een feestdag bij haar geweest. Gewoon op Oud en Nieuw je eigen plan trekken, morgen even je gezicht laten zien om de eer aan jezelf te houden en als het alleen maar gezeur is ben je daar ook zo weer weg!

Je broer zou ik ook even in zijn sop gaar laten koken, wat denkt hij wel!

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    sinds ik mijn man ken vier ik al geen oud en nieuw meer met mn ouders. in het begin probeerden ze het nog wel maar ik vind er niks aan bij mn ouders en ga dus niet verplicht daar zitten dan.
    ik heb ze gewoon gezegt dat we het bij een oom en tante van mn man vieren omdat daar veel te beleven is in tegenstelling tot waar mn ouders wonen. daar hadden ze gelukkig begrip voor.

ik zou geen oud en nieuw gaan vieren ergens omdat het moet.

liefs doris

3. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik snap dat het heel lastig is.. Maar ik ben het met de rest eens dat je toch een keer moet beginnen voor jezelf te kiezen. Je kan je niet je hele leven door hun laten commanderen.. Als je nu gewoon gaat omdat ze dat van je verwachten dat wordt het steeds meer een patroon en wordt het steeds moeilijker om het te doorbreken.
    Succes!!!!

4. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Het is en blijft lastig, het is een gevoelskwestie omdat je moeder dit volgens mij heel goed aanvoelt. Kies voor jezelf. Het is echt even lastig, maar je zult zien, als je een keer voor jezelf kiest, worden de keren daarop alleen maar makkelijker.
    Dat betekent niet dat je niets meer hoeft te doen, maar dat betekent dat je het dan doet zoals jij het wilt en niet zoals zij het wil!
    Succes!

5. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Vervelend, maar als je nooit voor jezelf opkomt gaat het nooit over en word het steeds erger. Nu moet je voor jezelf kiezen.

6. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Nou meiden, ik heb de knoop doorgehakt en ga naar een vriendin. Nu alleen nog even van dat stomme schuldgevoel afkomen. Bedankt voor jullie berichtjes en allemaal een fijne jaarwisseling!

7. Goede keuze! En probeer ervan te genieten!

Een goede jaarwisseling, en alvast een super 2013 gewenst!

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou niet gaan!
    Mijn vader is ook alleen,omdat mijn moeder op vakantie is.
    Nu werd van ons ook verwacht dat we bij hem de avond gingen uitzitten. Tja heb ik geen zin in. Wil gewoon lekker thuis zijn, en daarnaast moet manlief morgenochtend gewoon weer om 7 weren dus willen we ook niet te laat naar bed. Ik heb tegen mijn vader gezegd dat als hij niet alleen wil zijn, hij gerust bij ons mag komen. En dat vond hij prima!

9. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Goed van je! Laat je broer maar even lekker in zijn sop gaar koken, dan weer hij ook eens hoe het is!

Hoop dat je het een beetje los kan laten en dat je een leuke avond hebt!

10. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Goed van je dat je voor jezelf hebt gekozen! Je moet je eigen grenzen bewaken en er niet overheen gaan. Zelfs niet als je moeder je aan het chanteren is. Wil ze nu niet dat je morgen komt? Prima. Niet jou probleem.

11. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Goed zo en een goed begin van het nieuwe jaar door voor jezelf op te komen. Een hele fijne jaar wisseling toe gewenst :)

12. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Ik zou sowieso niet gaan als je het niet ziet zitten. Hopelijk lucht het wel wat op om effe je hart te luchten

13. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    dapper besluit, genier ervan vanavond

tip: zet je telefoon uit, kunnen ze je avond niet verpesten

14. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Je moet echt niet tegen je zin in ergens gaan zitten! Je zegt al dat je geen band mrt je moeder hebt dus dan zou ik het helemáál al niet doen!

15. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik zou ook niet gaan en gewoon lekker tijd voor jezelf maken
    zeg t gewoon af en zeg je afspraken hebt gemaakt;)

16. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    We praten hier toch over een volwassen vrouw? Sorry hoor, maar als zij niet alleen wil zijn dan moet ze mensen uitnodigen of zelf een kroeg opzoeken of plek met mensen. Niemand hoeft alleen te zijn met Nieuwjaar, maar je kan niet van je kinderen verwachten dat ze jouw alleen zijn oplossen. Kinderen krijg je. Hierdoor krijg je in mijn ogen geen extra rechten op en zij geen verplichten ten op zichten van de ouder.
    Natuurlijk doe je dingen voor je ouders en zij voor jou. Maar alleen als je jezelf daar prettig bij voelt en niet omdat je je daar toe verplicht voelt.

Mijn schoonouders zijn gescheiden en ik heb geen idee wat zij vanavond doen. Ze zijn volwassen en de kinderen ook, dus ieder mag voor zichzelf beslissen wat ze doen. Dat is als volwassene toch echt je eigen verantwoordelijkheid.

17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.863
    5.126
    113
    Home
    daar heeft ze dan vooral haarzelf mee
    ik zou zeggen hele fijne avond geniet ervan

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Knap en dapper besluit! Probeer je avond er niet door te laten verpesten, dan heeft ze haar zin. Een hele fijne avond en een gelukkig nieuw jaar!!

19. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Vroeg me af hoe het met je gaat!
    Vind het ook erg dapper van je, als je niet bent gegaan. Maar wat zal dat ontzettend moeilijk zijn geweest. Kan je best voorstellen als je alsnog bent gegaan.
    Erg hè, dat mensen dan zo'n grip op jouw leven kunnen hebben.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Goed gedaan! Ik hoop dat je een fijne avond hebt gehad! Goed dat je voor jezelf hebt gekozen. Daar mag je best trots op zijn.

Deel Deze Pagina