@Donja Ik heb het al vanaf een week of 10 de hele dag door. Wordt er niet goed van, het bederft mijn eetlust. Wat ik nu neem is Antagel, gewoon verkrijgbaar bij de apotheek en je kan het je hele zwangerschap nemen. Wat ook nog wel eens helpt is een hapje vanille vla. Ik hoop dat het helpt.
Oeh, het onderwerp is erg anders... misschien even contact opnemen met een beheerder??? Tips maagzuur: Rennies vanille vla geen koolzuurhoudende dranken, geen zurige dranken (zoals sinaasappelsap) iets kleins eten
Ik schrok ook van je titel, denk dat er iets niet goed is gegaan? Zelf had ik er ook erg last van, geen frisdrank en vet/ pittig eten hielp al erg veel.
Rennies was bij mij het codewoord, tot op het einde. Slokje melk wilde ook nog weleens helpen, maar dat was vooral in het begin. Heb inderdaad ook veel goede dingen gehoord over Antagel en je hoofdeinde iets omhoog wil ook nog weleens helpen.
als je ligt, werkt de zwaartekracht niet mee om het maagzuur in je maag te houden. Dus in bed eventueel een extra kussen onder je hoofd. Ik word wel eens wakker van het maagzuur en dan pak ik een extra kussen. ik slikte rennies, die deden niet zoveel, nu heb ik gaviscon maar dat is echt te vies voor woorden. Dus ik probeer het maar uit te stellen tot het echt niet anders gaat. Een hap vla wil ook wel eens helpen of een slok melk, maar te veel daarvan wekt bij mij ook weer maagzuur op. Ik had voor mn zwangerschap al last van maagzuur en als ik ga eten, gaat mn maag nog meer maagzuur aanmaken, waardoor het dus erger wordt.