wat moet ik doen heb ik gelijk of niet help?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeannet, 9 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeannet

jeannet Actief lid

4 mrt 2007
    340
    0
    0
    huisvrouw
    [/b]hallo mama,s

mijn vriend is het er niet mee eens dat ik een andere gynacoloog wou hij vind deze gynacoloog goed en als er wat gebeurt zijn we zo in het ziekenhuis prima maar waarom zegt hij dat niet normaal waarom meteen schreeuwen,
    nu negeert hij me enzo heel kinderachtig
    ik moet altijd naar hem toe om te praten
    ik heb er zo genoeg van dan gaat hij naar bed en laat hij me zitten
    hij begrijpt mijn helemaal niet en hij wil er nisk over horen niks want dan vind hij me zeuren ach je kent het wel pfff ik raak hier echt overspannen van hoor zo te leven wat moet ik hier mee ? weten jullie het :confused:

2. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Dit is iets tussen je vriend en jou.
    Communicatie is zo belangrijk.
    Helemaal als jullie zoiets ingrijpends hebben meegemaakt.
    Jij staat bol van de zenuwen en spanning, maar hij ook!
    Praten... en als dat niet lukt schrijf elkaar dan brieven met gevoelens.

Laat je niet verleiden tot schreeuwen en drammen. Kom met argumenten, toon je gevoel zonder ieder gesprek te gaan huilen.
    Als hij gaat schreeuwen, zeg dan dat je er op die manier niets mee kan. Loop dan weg en vraag of hij naar je toekomt als hij weer rustig is. Alleen dan kunnen jullie dingen bespreken.

Succes!

3. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    nou je mag best aan jezelf denken hoor!

Enne het klinkt lullig, maar JIJ bent zwanger en hij niet.Jij moet je op je gemak voelen.
    En ik vind juist dat hij er alles aan moet doen om jou op je gemak te laten voelen al moet je naar de andere kant van het land voor de juiste gyn.

Zo! ik heb gesproken!

succes!

4. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    Moeilijk, he, om iemand die dat echt helemaal niet van plan is met je mee te laten denken? Ik ken het helaas maar al te goed, mijn ex was ook zo.

Inderdaad, uitleggen, rustig blijven, brieven schrijven. Dat zijn allemaal dingen die je goed kunt gebruiken om verder te komen. Het zou alleen best kunnen dat dat toch niet werkt. Als dat zo is, neem dan iemand in vertrouwen die je ermee kan helpen, het liefst iemand waarmee je vriend ook een goede band heeft. Als je niemand kan vinden, praat dan met je huisarts.

Ik heb het toen te ver laten gaan, en op een gegeven moment lukt het niet meer om eruit te komen. Laat het bij jou niet zo ver komen! Stel je grenzen nu meteen.

5. jeannet

jeannet Actief lid

4 mrt 2007
    340
    0
    0
    huisvrouw
    ja ik weet ik heb oo kgeprobeert te praten en ik zeg dan oo kje eunt alleen maar schreeuwen en als kom maar bij mijn als je rustig ebnt laat hij em zo een week zitten ik heb geen zin in ruzie ne dat gezeur een week lang stil zwijgen pfff heeft toch geen zin
    hij moet ook is toegeven niet alleen ik

6. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Allebei water bij de wijn doen.
    Leg hem uit dat je wel vertrouwen in de gyn. hebt, maar dat je wil kijken of er niet een andere gyn. is die wel bereid is om jouw keizersnede'eis' te doen.

Persoonlijk denk ik dat het moeilijk wordt omdat een keizersnede altijd gevaarlijker is dan gewoon bevallen. Ik snap wel dat je het graag wil.

Maar... wees slim... praat ook nog eens goed met deze gyn. Pin je ook niet vast op wat je zelf wilt. Deze mensen hebben ervoor gestudeerd. Ze kennen de risico's van het vak. Hij kan je vast alle voors- en tegens uitleggen.

Dan kan je altijd vrijblijvend een gesprek met een ander aangaan. Gewoon informatief. Je hoeft niet gelijk over te stappen...

7. jeannet

jeannet Actief lid

4 mrt 2007
    340
    0
    0
    huisvrouw
    nou ik heb heel hard me best gedaan om het uit te praten en gelukt we zijn het eens ik blijf gewoon bij deze gynacoloog in zevenaar

8. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Maar zit het voor je gevoel ook echt goed of heb jij alleen water bij de wijn gedaan?
    Kwam hij met goede argumenten?
    Je moet jezelf er wel lekker bij voelen...

9. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

ja idd, ik vind JIJ bent zwanger, jij moet je er goed bij voelen!
    werk recht heeft je vriend om te bepalen waar jullie heen gaan? en dan kan hij het zowiezo nog anders brengen vind ik...
    maar gelukkig is het wel uitgepraat, maar ik zou wel goed voor jezelf opkomen hoor meis!

Deel Deze Pagina