Ben het helemaal ZAT

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Reshma, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reshma

Reshma Niet meer actief

Hallo Allemaal,

Nu zijn wij 4jaar bezig om zwanger worden. Ik heb 3 icsi behandeling gehad 7tp in NL en Duitsland.Maar helaas nog steeds geen zwangerschap. We zijn nu overgestapt naar iui in Dusseldorf
    Ook heb ik acupunctuur behandelingen gehad en
    Loop ook met een maansteen. Ben wanhopig aan het worden! :(
    Alle tips zijn meer dan welkom!

Ik en mijn man ga vandaag op kraamvisite zijn beste vriend is papa geworden van een meisje. Ik zit er zo tegen op te kijken. Gisteren liep ik door de prenatal om een kadootje te kopen en zag zulke leuke dingetjes die ik dolgraag voor mezelf zou willen kopen...
    We balen echt enorm!

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb geen tips voor je, maar ik snap dat je wanhopig wordt (al zijn wij nog maar net begonnen met IUI en voel ik natuurlijk niet wat jij voelt :(). Wat vreselijk dat jullie al zo'n lang en slopend traject hebben doorgemaakt..

Weten ze ook niet wat het probleem in vruchtbaarheid is bij jullie? Ah meid, ik vind het echt verschrikkelijk voor jullie, heel veel sterkte toegewenst..

3. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Pfff, echt vreselijk moeilijk. Hoewel ik niet op een natuurlijke manier zwanger kan worden door een probleem met mij, werd ik via IUI relatief makkelijk zwanger. Alleen het zwanger blijven was bij mij een probleem. Maar überhaupt maar niet zwanger worden lijkt me ook echt heel zwaar.

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en ik stuur allemaal digitale positiviteit!! Ik duim voor jullie dat het gaat lukken.

Misschien kun je wat ondersteuning vinden bij de stichting Freya? Dat is er voor vrouwen met onvervulde kinderwens. Vrouwen die weten dat ze nooit kinderen zullen krijgen, maar het merendeel vrouwen die al lange tijd bezig zijn. Misschien kun je daar wat steun vinden?

groetjes Patricia

4. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    gebruik je al magnesium?

Het is logisch dat je erdoor heen zit maar houdt moed!

5. Reshma

Reshma Niet meer actief

Dank voor alle lieve reactie's.
    Ik slik elke dag idd foliumzuur.

We hebben echt alles al geprobeerd. Zelfs een Curettage(baarmoeder door middel van curettage gereinigd)
    Alles zag er goed uit! We moeten alleen dat klein beetje geluk hebben....

6. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Ben je ook in Gent geweest? Daar schijnen ze weer verder te zijn met auto-immuunziekten en zo. Schildklier en zo is neem ik aan wel gecontroleerd?

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik heb helaas geen tips:( maar wil je wel een dikke vette knuffel geven .blijf positied :) natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan

8. Reshma

Reshma Niet meer actief

Ja, me schildklier waarde is prima.
    Slik elke dag braaf de thyrax. En wordt om de 3 maanden gecontroleerd.
    Ik zal even Google naar het ziekenhuis in Gent.
    Bedank voor de tip!

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Heb je verdere onderzoeken laten doen? Bij dr P in dusseldorf? Was alles ok?
    Wat je nog kunt proberen is een second opinion van Serum of de hidden C test daar. Dan kijken ze naar infecties in menstruatiebloed. Of rondje gent: vrouwenkliniek.be

Succes! Hier ook 4j moeten wachten, het is beroerd.. Hou vol!

10. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik weet niet of je er voor open staat, maar ik ben aangeteld in de maand dat ik Maca poeder ben gebruiken (online te koop of via reform winkel). Maca is een superfood wat een de vruchtbaarheid bij zowel mannen als vrouwen bevorderd.
    Dagelijks een theelepel pakken voor 3 weken, dan een stopweek.

Noem het toeval of niet. Ik ben dus na 16 maanden zwanger geworden toen ik het ben gaan gebruiken. Iemand anders uit 'mijn' topic is het ook gaan gebruiken afgelopem maand en heeft vandaag positief getest!
    Succes meid. Het is allemaal niet niks.
    Dit is meer in de trand van baad het niet, schaad het ook niet.

11. Reshma

Reshma Niet meer actief

De arts in Dusseldorf zei dat als de chlamydia-test negatief is je ook niet bang hoeft te zijn voor hidden-C.

Klopt dat?

12. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoi Reshma

Heel begrijpelijk, dat je het zat bent! Ik ondertussen ook bijna 4 jaar bezig, maar op het moment ligt alles even stil, deels ook omdat ik het zat ben en NOG meer aan m'n gezondheid aan het werken ben.
    Wat apart wel dat je dus blijkbaar wel bevruchtingen krijgt, maar geen innesteling..Des te meer frustrerend en verdrietig, lijkt me..

Ik kwam er vlak na mijn 1e mislukte IVF achter dat ik vitamine D tekort had. Ik ben dit als mogelijk een 'tegenwerker' gaan zien, en werk er dus hard aan om dat level weer goed te krijgen.

Wat ik nu ook aan het proberen ben is tarwegras en Q10. Maar dit gebruik ik omdat ik vermoed dat m'n eicelkwaliteit niet zo best is. Wat heb je kunnen vinden over innestelingsproblemen ? Wat zeggen ze in het ziekenhuis erover ?

13. sita90

sita90 Niet meer actief

Ik snap je frustratie:( Hier ook 4 jaar bezig, alleen nog geen behandelingen gehad. We zijn pas laat naar het ziekenhuis gegaan, en nog wilden ze ons niet helpen (onverklaard verminderd vruchtbaar en jong).
    Uiteindelijk toch maar gekozen voor PGD (komen wij sowieso voor in aanmerking). Maar ik had heel graag eerst IUI oid gedaan.
    Het is zo frustrerend, en zeker als je op kraamvisite oid gaat, verschrikkelijk! Ik wil je een digi knuffel geven, dus bij deze:)

Je mag eventjes de moed opgeven, maar nooit de hoop.
    Hoe moeilijk ook, onthoud dat.. Pas als alle artsen het opgeven, dan pas mag je zeggen '' ik geef het op ''. Maar daar gaan we niet vanuit!
    Het is goed dat je overgestapt bent naar Düsseldorf. In het buitenland weten ze gewoon veel meer.
    Wij gaan de eerste twee pogingen hier in Nederland doen, mocht dat niet slagen stappen wij over naar Gent. (Misschien zelfs maar 1 poging hier in NL, ik heb gewoon geen vertrouwen meer in de artsen in NL).
    Ik hoop voor jullie dat het heel snel raak is!!!

14. Reshma

Reshma Niet meer actief

Hi Scarabee,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je verlopig stopt. Ik zit er ook over na te denken om tijdelijk te stoppen.

Na de iui behandeling krijg ik Utrogestan bolletjes. Die moet ik dan 4x per dag 2maal inbrengen voor de innesteling.

Tot nu heeft niks mij geholpen.
    Het lijkt wel of iedereen om mij heen zo makkelijk zwanger raakt.
    Dat zal jij ook wel hebben. Pff

Heel veel sterkte

15. Reshma

Reshma Niet meer actief

Hi Sita,

Wij hadden ook hetzelfde gevoel. Hier in NL zijn ze niet zover. In Dusseldorf doen ze Assisted hatching. (Met behulp van een speciale lasermicroscoop wordt een klein gat gemaakt in de schil van de eicel waardoor in een later stadium het embryo naar buiten kan treden en zo kan innestelen in de baarmoeder)

Dat heeft bij mij niet geholpen. Maar misschien bij jou wel. Neem een kijkje op de site

Grtjs

16. cactusgirl

25 nov 2013
    49
    1
    0
    Amstelveen
    Niet opgeven! Mijn vrienden in amerika (heb er vroeger gewoond) vinden de houding van artsen in nederland heel gek. In amerika gaan ze ervan uit dat als je niet al te oud bent en geen enorme duidelijke problemen zijn, iedereen uiteindelijk zwanger kan worden. Hier zeggen ze doodleuk "tsja 40% is na 3 ivf pogingen niet zwanger, pech". Lekker naar het buitenland!

17. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik heb in Dusseldorf bij Dr.S een immunologisch onderzoek laten doen omdat ik wel zwanger raakte, maar het bleef niet plakken.Ik heb 9 mk's gehad waarvan 1 met 13w en 1d. Na de 1e tp wilde Dr. S eerst weten wat de oorzaak was waarom het bij mee niet bleef plakken. Dit onderzoek is niet goedkoop, we hebben dit zelf moeten betalen omdat mijn zorgverzekering het geen medische noodzaak vond.

Uit dat onderzoek kwam dat ik een te laag vit D en Omega vetzuren had en moest dit eerst min 6 weken slikken in een hoge dosis.
    Toen ik terug belde voor een afspr voor n tp, bleek ik spontaan zwanger te zijn geworden. We hebben nog 1 cryo embryo.
    Wij hadden toen gekozen voor de embryo-scope.

Heel veel sterkte meid(en)

18. Reshma

Reshma Niet meer actief

Leen 82

Bedankt voor de tip! Ga het zeker proberen!

19. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik snap dat je er doorheen zit e er tegenop ziet om op de kraamvisite te gaan..

Hier al 6 jaar bezig voor een 2e..

MAar je zegt dat je thyrax slikt. Hoe hoog is je waarde nu dan? want wat nl artsen prima vinden schijnt eigenlijk nog te hoog te zijn als je problemen hebt met zwanger worden . Zou rond de 1 moeten zitten heb ik ooit gelezen
    (heb zelf 3,5 met thyrax.. maar de arts wil mij niet meer geven en aangezein wij al een dochter hebben laten we dat zo)

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Reshma, wat vervelend zeg. Ik weet een beetje hoe je je moet voelen, wij hebben er ook jaren over gedaan.
    Hier werd het ook op onbegrepen verminderde vruchtbaarheid gegooid.
    We zijn ook in Duitsland geweest en daar kwam naar voren dat het misschien aan mijn eicelkwaliteit/voorraad zou kunnen liggen; bij iedere poging werden er steeds minder eicellen gevonden. Ik weet niet hoe het bij jou is?
    Wij zijn uiteindelijk naar Spanje uitgeweken voor eiceldonatie en daar ben ik meteen na de 1e tp zwanger geraakt.
    En mijn dochter voelt al sinds de dag dat ze geboren is eigen, ik zou haar niet kunnen missen.
    Ik hoop natuurlijk dat jij gewoon met je eigen materiaal alsnog zwanger raakt, maar wil er wel mee zeggen dat er meerdere mogelijkheden zijn.
    Heel veel sterkte, ik weet hoe wanhopig en eenzaam je je kunt voelen in dit loodzware traject..

Deel Deze Pagina